Skip to main content
Beantwoord

Wifi booster V2

• September 21, 2025
  • 59 reacties
  • 728 Bekeken

Beste, sinds vrijdag zijn mijn twee wifi boosters V2 uitgevallen en krijg ik ze niet meer aan de praat.  Power led brandt paars en dat blijft ondanks aan/uit en reset button (langer dan 10 sec).   Maar steeds opnieuw die paarse LED bij power.  Eén booster staat nu vlak naast de modem en staat daar al twee dagen te starten.

Tevoren viel de wifi al geregeld eens uit, maar herstelde de verbinding uit zichzelf.  Ook gemerkt dat het steeds de 5GHz is die uitvalt (Ik heb nog een andere wifi versterker, niet proximus, die aangeeft of 5GHz en 2.4 GHz actief zijn).

Beste antwoord door neirynck

Wiiiiiiiiiiiii. ‘t Is gebeurd!!!!

Terug TV op de normale manier.  Vanmorgen de internet box terug op de oude plaats gezet en daarnet merkte ik dat de booster aan de tv box opnieuw blauwe knipperende power led had, maar ook vaste groene position en vaste blauw wifi.  Vooral dat laatste was van belang.  De tv onmiddellijk aangezet en driewerf hoera …. beeld.

Samenvatting : utp kabel tussen internet box en booster, booster resetten, wachten tot power led wit of of oranje knippert, syncen via wps en wachten tot blauwe led’s (al dan niet knipperend).  De position led gaat van blauw naar groen als de utp kabel losgemaakt wordt.

Voordeel van deze ellende, het wifi signaal is plots overal veel sterker en stabieler.  Misschien moet ik de internetbox eens regelmatiger herstarten?

Dank aan iedereen hier voor de tips en tricks.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

59 reacties

Martin
  • September 21, 2025

FYI:

• POWER = Blauw: de verbinding werd tot stand gebracht. Je Wi-Fi Booster v2 is opgestart.

Dus is eigenlijk in orde, maar hoe lichten de ander → Lampjes op van je Booster V2

• Auteur
  • Practitioner
  • September 21, 2025

Power is niet echt blauw blauw hoor.  Eerder paars of roos.  De andere led’s lichten gewoon niet op.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 22, 2025

Kan ik op een of andere manier de fabrieksinstellingen terugzetten?  Resetten haalt echt niets uit.

Martin
  • September 22, 2025

Dit is dan bij beide V2 boosters dat het power lampje roze blijft oplichten (blijft opstarten) na een reset door minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat te blijven drukken en je ze niet meer kunt synchroniseren.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 22, 2025

zelfs bij reset blijft power lampje roze.  Ik krijg er gewoon geen beweging meer in.  In geen van beide boosters.  Na aan/uit of reset onmiddellijk op roze.

Martin
  • September 22, 2025

Dan zal je best wachten op een reactie van een PX moderator die dan kan de beslissing nemen om je wiifi boosters V2 om te ruilen.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 22, 2025

Een van de twee boosters is plots overgegaan op power vast wit licht en positioning knipperend groen 

Martin
  • September 22, 2025

Een van de twee boosters is plots overgegaan op power vast wit licht en positioning knipperend groen 

@neirynck heb je niks moeten doen hiervoor, soms kan het in de voedingsadapter zitten en door de netstekker uit te trekken kan dit dan zo mogelijks ook in orde komen.

En kan je hem nu terug synchroniseren met de Internet Box.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 22, 2025

Nee.  Wilde synchroniseren en nu knippert de power wit en de rest blijft uit

Martin
  • September 22, 2025

Doe je dit terwijl de Booster dicht bij je Internet box staat? want ‘t is precies dat hij geen goede verbinding kan maken met de internet Box. Of anders proberen door even met netwerkkabel te verbinden aan de internet box.
Als je er wel dicht bijstaat dan best eens de  Internet box herstarten* en als het dan ook niet lukt deze eens resetten

* (10 seconden volledig stroomloos zetten en 10 seconden wachten om terug onder spanning) te zetten
**(→ Reset je Bbox/Internet box)

• Auteur
  • Practitioner
  • September 22, 2025

De internet box gereset.  Ene booster nog steeds paarse power led, de andere wit knipperende power led.

Ter info. Beide boosters staan al dagen vlak naast de internet box.

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • September 22, 2025

Heb je de boosters verbonden aan de internet box dmv een internet kabel? Want dan doen ze hun werk vanzelf, na een minuut of 3 kan je ze uitpluggen en neerzetten waar ze oorspronkelijk stonden.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 23, 2025

Ene booster hing via netwerkkabel hele nacht aan internet box.  resultaat vanmorgen : wit knipperende power LED.  Andere booster in dezelfde kamer, vast paarse power LED

Ik krijg het na 5 dagen stilaan op mijn heupen dat mijn gezin geen TV meer kan kijken.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 23, 2025

@neirynck Kan je je klantgegevens toevoegen aan je profiel? Dan stuur ik je nieuwe boosters op.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 23, 2025

Beste DaisyS,  ik ben vandaag zelf achter een nieuwe booster geweest.  Uitgepakt en …. ook die raakt niet verder dan een paarse power LED (en heel soms even oranje knipperend).  Wat doe ik verkeerd of wat is er aan de hand hier?  Gewoon uitgepakt en aangezet in dezelfde kamer. 

• Auteur
  • Practitioner
  • September 23, 2025

Heb je de boosters verbonden aan de internet box dmv een internet kabel? Want dan doen ze hun werk vanzelf, na een minuut of 3 kan je ze uitpluggen en neerzetten waar ze oorspronkelijk stonden.

Ze hebben er een hele nacht aangehangen en er verandert niets.  :-(

Martin
  • September 23, 2025

En je volgt de procedure zoals beschreven hier→ Wi-Fi Booster v2 - Installatiegids - TV - Internet Box

mss ook hier eens posten hoe je de twee boosters juist gebruikt, gebruik je ook ander wifi-extender …..

Ook best met één proberen terwijl de andere uit staat.

Je internet box is toch in orde, je hebt geen problemen met een pc bv die rechtstreeks aan de internetbox hangt of met een laptop die wifi verbinding maakt met je internet box.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 24, 2025

Ik gebruik ook een andere extender (tp-link), maar die heb ik nu uitgezet.  Ook maar één booster aangelaten nu (de nieuwe).  Benieuwd hoe die vanavond eruit zal zien.

Internet box geeft wifi, maar ik merk aan sommige toestellen (google nest) dat die regelmatig wifi signaal verliezen.  Tijdens surfen op internet ondervinden we daar zelden last van.  Tot hiervoor ook zelden op TV box.

Martin
  • September 24, 2025

Wel zou Proximus dit ook mogen vermelden dat het eveneens mogelijk is om de booster zich automatisch te laten synchroniseren door hem met utp kabel aan de Internet box te hangen*, zoals forumlid raf85 hierboven aangegeven heeft, want als je die gereset hebt is het wel een gemakkelijke methode om hem te laten synchroniseren met de Internet Box! 

*(Dan stelt de booster zich wel in als access point als hij met een utp kabel aan de Internet Box verbonden is.)

• Auteur
  • Practitioner
  • September 24, 2025

Na een hele dag naast de internet box EN verbonden met utp kabel.  Paarse power LED en …. NIETS!!!

Zoveel mogelijkheden zijn er toch niet, wat doe ik fout?????

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • September 24, 2025

Ik zou puur eens de internet box resetten met alles afgekoppeld wat bedraad is. Nadien, als de internet box terug operatief is enkel de booster bekabeld terug aankoppelen en even wachten tot de booster volledig blauw wordt.

• Auteur
  • Practitioner
  • September 24, 2025

er hing niets aan de internet box, behalve die booster sinds vanmorgen.  Maar ik wil het gerust nog eens proberen.

Martin
  • September 24, 2025

Je had de internetbox al gereset dacht ik toch of niet ? welke internet box heb je eigenlijk?

• Auteur
  • Practitioner
  • September 24, 2025

Ja ik had die al eens gereset.  De gewone internet box, niet de plus

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • September 24, 2025

Via de WPS procedure ook niet? WPS lang inhouden op de booster, en kort op de internet box. Indien nog geen succes zou ik het toch op de internet box steken.