Hallo iedereen,
Ik ben de laatste dagen aan het sukkelen met de installatie van een wifi booster v1, om op mijn verdiep +1 betere wifi te hebben. Op verdiep 0 heb ik een internetbox.
Op verdiep +1 heb ik een ethernet-connectie dus de wifi booster zou moeten werken als access point.
- Als ik mijn laptop met een ethernet kabel inplug op deze connectie, dan heb ik inderdaad internet, dus deze werkt correct
- Het installeren van de wifi booster als access point lijkt ook correct te gaan: volgens de installatie gids krijg ik de correcte lichtjes (access point knop op "groen" na alles aangeschakeld te hebben).
- Echter, ik merk geen versterking van mijn effectieve Wifi netwerk. In de plaats daarvan verschijnt er een nieuw netwerk ("Proximus-home-0933")
- Als ik dit via advanced wifi settings opzoek, dan blijkt dat mijn wifi booster de hostname AP-0933 heeft, dus dit extra netwerk wordt quasi zeker door mijn wifi booster gegenereerd
- Ik kan echter niet inloggen op dit nieuwe netwerk (noch met mijn normale wifi credentials, nog met de access code die ik op de booster box vond)
Ondertussen heb ik het proces al ettelijke malen doorlopen, dus tips zeker geapprecieerd!
Groetjes,
Mathieu