Skip to main content
Vraag

Wifi booster v1 creëert een extra wifi netwerk

• January 11, 2026
  • 5 reacties
  • 27 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik ben de laatste dagen aan het sukkelen met de installatie van een wifi booster v1, om op mijn verdiep +1 betere wifi te hebben. Op verdiep 0 heb ik een internetbox.
Op verdiep +1 heb ik een ethernet-connectie dus de wifi booster zou moeten werken als access point.

• Als ik mijn laptop met een ethernet kabel inplug op deze connectie, dan heb ik inderdaad internet, dus deze werkt correct
  • Het installeren van de wifi booster als access point lijkt ook correct te gaan: volgens de installatie gids krijg ik de correcte lichtjes (access point knop op "groen" na alles aangeschakeld te hebben).
  • Echter, ik merk geen versterking van mijn effectieve Wifi netwerk. In de plaats daarvan verschijnt er een nieuw netwerk ("Proximus-home-0933")
    • Als ik dit via advanced wifi settings opzoek, dan blijkt dat mijn wifi booster de hostname AP-0933 heeft, dus dit extra netwerk wordt quasi zeker door mijn wifi booster gegenereerd
    • Ik kan echter niet inloggen op dit nieuwe netwerk (noch met mijn normale wifi credentials, nog met de access code die ik op de booster box vond)

Ondertussen heb ik het proces al ettelijke malen doorlopen, dus tips zeker geapprecieerd!

Groetjes,

Mathieu

5 reacties

Martin
  • January 11, 2026

@Mathieu Vandenberghe 

Heb je de booster ook eerst eens gereset → 

1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.
  2. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  3. Koppel je Wi-Fi Booster los.

Je Wi-Fi Booster is gereset.

en dan →  opnieuw installeren

Hey ​@Martin,

Yes, gisterenavond heb ik de booster ook eens gereset, en ben dan door dezelfde stappen gewandeld. Maar zelfde resultaat.

Ik las ook ergens dat een wifi booster v1 niet compatibel zou zijn met een internetbox, not sure that could be the reason?

Martin
  • January 11, 2026

@Mathieu Vandenberghe 

Dat is inderdaad zo sat de wifi booster niet compatible is met de Internet box, wel met de Bbox

Dit kan je ook afleiden als de Wifi booster versie 1 kiest :

Dan staat er kijk even na of je een bbox3 of hoger geïnstalleerd hebt.

Maar dit betekent een bbox3 of bbox3v+ al is dit wel wat misleidend en zou kunnen denken dat hoger ook “internet box” zou kunnen betekenen, maar in feite met je dit echt interpreteren dat de bbo3v+ de hoogste versie is die je kunt gebruiken  en dat de “internet box” eigenlijk geen bbox3 model meer is!    😉

kies je echter Wifi booster V2 dan is het duidelijker dat die niet met de bbox3 werkt aangezien :

alleen nog de “internet box” en de “internet box+” getoond wordt.

Dag Martin,

Ooof, ik ging er inderdaad van uit dat de internet box een recenter model dan de bbox is, en dat dit dus zou tellen als een "hogere versie"!

Bedankt alvast voor de hulp, dan kijk ik om deze booster terug te sturen!

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 13, 2026

@Mathieu Vandenberghe Klopt het dat je de oude kon terugsturen? Is het ondertussen gelukt om hem om te wisselen ?