Skip to main content
Vraag

Wifi booster terugsturen

• April 26, 2026
  • 11 reacties
  • 85 Bekeken

Ik zou graag mijn ongebruikte wifi booster terugsturen, of kan ik deze afgeven in de winkel?

11 reacties

Martin
  • April 26, 2026

@Branko J  
Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen als ze maandag hier terug langskomen is het best om er intussen voor te zorgen dat je →  ForumProfiel volledig is ingevuld, zodat zij niet eerst bijkomende gegevens moeten opvragen, om u zo vlotter te kunnen verder helpen.
In het veld “Ticket” daar, kan je eventueel bijkomende meer relevante informatie aanvullen indien gewenst.
De privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus‑medewerkers. Klik onderaan op “Sla wijzigingen op” en laat hier in dit topic even weten dat je profiel is bijgewerkt.

Ik zou graag mijn ongebruikte wifi booster terugsturen, of kan ik deze afgeven in de winkel?

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • April 27, 2026

Dag ​@Branko J we doen het nodige, retourlabel wordt per mail verzonden!

jari_opsomer
  • Rising star
  • April 27, 2026

Dag ​@Branko J,

Je mag de Wi-Fi Booster met stroomkabel zeker ook inleveren in de Proximus Shops/Centers. Vergeet zeker niet om de ID-kaart van de contracthouder mee te brengen.

Daarnaast kan je uiteraard ook via Bpost het apparaat terugsturen. ​@HeidiE maakte hiervoor al een retourlabel.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • April 28, 2026

@jari_opsomer ​@Branko J Toestellen kunnen niet binnengebracht worden in de winkel. Dit moet via B-post gebeuren zoals Heidi reeds aangaf. 

jari_opsomer
  • Rising star
  • April 28, 2026

-

Martin
  • April 28, 2026

@jari_opsomer  ben je wel zeker dat dit in alle PX Shops kan, want ik heb toch al van mensen gehoord die hun oude toestel wilden afgeven in een Shop en waar geantwoord werd dat het niet kon!?

En dit heb ik ook hier nog gelezen dat PX moderator eerst moest opzoeken/opvragen of het in een wel bepaalde shop, voorgesteld door een PX klant zelf, wel kon!

Hoezo, ​@HadewychT? Ik werk letterlijk in een Shop, waar dat gewoon mag? Nota: Oudere toestellen gaan in de ‘zwarte box’, en recentere toestellen in de ‘witte box’.

Dit vind ik wel een erg vreemde opmerking. 🤔

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • April 28, 2026

@jari_opsomer Er wordt ons in de callcenters altijd gezegd dat dit niet mag via de winkel.

Via de post komt het toestel rechtstreeks aan bij de dienst die de toestellen controleert en recycleert of herstelt.

jari_opsomer
  • Rising star
  • April 28, 2026

-

Martin
  • April 28, 2026

@jari_opsomer 
Gewoon nog wat ik wel al dikwijls opgemerkt heb aan de uitleg van sommigen vroeger al op het forum bij inleveren van iets in sommige shops is :
Dat er achteraf discussies komen omdat er een rekening gestuurd wordt door PX naar de klant omdat het toestel niet door PX aangeduid stond als binnengebracht en als het via Bpost gebeurt is dit bij mijn weten nog niet gebeurd of toch op mss enkele uitzonderingen na waarvan ik geen weet heb.
Daarom dat ik dan ook dikwijls heb gelezen op het forum dat als je iets in de shop afgeeft je best voor alle zekerheid altijd een bewijs van afgifte moet vragen en het toestel effectief als retour geregistreerd is . 

Daarmee beweer ik ook niet dat er nooit bij Bpost er met tracking (= veilige optie),  er iets kan verkeerd lopen!

Enfin, dit gezegd zijnde zou het wel interessant zijn voor de klant dat hij de keuze zelf kan maken wat er best past voor hem

NB: uit je mailadres kon ik toch niet afleiden vanuit welke Shop je jobstudent bent ;-))

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • April 29, 2026

Ik licht graag toe:

Huurtoestellen worden verwerkt in één centraal logistiek centrum, daar gebeurt een officiële registratie:

• elk toestel wordt gescand via een retourlabel
  • serienummer en type worden gecontroleerd
  • de ontvangst wordt automatisch gelinkt aan het juiste dossier/facturatie

Dit proces is nodig om:

• huurgelden correct stop te zetten
  • discussies over “toestel wel/niet binnengebracht” te vermijden

Bij retour via post:

• is er een track & trace
  • is er een bewijs van ontvangst
  • kunnen we bij betwisting exact nagaan wat, wanneer en door wie ontvangen is

Bij afgifte in een shop is dat niet sluitend en net dat zorgt soms voor escalaties.

Mutlie
  • April 29, 2026

Daar wil ik even aan toevoegen dat ik mijn toestellen via Bpost heb teruggezonden en dit via Track en Trace probleemloos kon aantonen De ontvangst werd ook bevestig door de moderatoren na mijn vraag waarom de ontvangst niet werd geregistreerd in MyProximus en daarom het onmogelijk was om zelf bestellingen of aanpassingen te doen. Ik heb daarvoor zelfs een compensatie gekregen