Vraag

wifi booster + speed and connecting port

  • 15 December 2023
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Beste,

Ik heb mijn 2,5g glasvezel geïnstalleerd, het komt met internet box+ samen met twee wifi booster+.

Op de wifi booster+ zitten twee poorten: 2,5G en 10G. Ik vraag me af wat de maximale snelheid is van de draadloze verbinding tussen de booster en de router? Betekent dit dat ik de booster draadloos kan verbinden met de router en een 10g/2.5g LAN-verbinding kan maken?

Bedankt voor uw antwoord.


3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Belangrijkste is altijd de uitgaande snelheid van een apparaat, als die maar 1000 uitgang snelheid heeft en je sluit er een 2500 snelheid utp kabel op aan ga je niet meer er uit krijgen dan de 1000 dat die aankan.

ik zoek ook al een hele tijd voor een nieuwe router dat als uitgang ook 2500 of de 10.000 heeft maar dat vind je amper of niet.

u niet blind staren aan die hoge snelheden, kijk het Max uitgang snelheid na.

goeie tip 😉

As je een speedtest doet met je toestel bv je laptop verbonden in utp aan de booster+ of rechtstreeks aan de bbox+ zal je inderdaad vaststellen dat je snelheid beperkt is door max snelheid van je ethernet adapterkaart van je laptop. En ook niet vergeten dat via wifi de snelheid ook afhangt van de hindernissen die het signaal verzwakken daarom beter de bbox+ als access point gebruikt indien mogelijk.

Reputatie 1

Als je de booster+ draadloos verbindt met de router dan zal de verbindingssnelheid afhangen van de kwaliteit van de draadloze verbinding: m.a.w. zitten er muren/vloeren tussen en hoe ver uit elkaar staan ze? Specificaties van de booster+ zijn niet te vinden maar ik denk dat het wifi6 is. Dus staan ze in elkaars zicht dan zou 1Gbps kunnen, staat er een muur/vloer tussen dan ga je niet veel meer dan 100-250mbps halen. Ideaal is het als je de booster+ met een cat6 of beter kabel verbind met de 10G LAN poort van je router (of met een 2.5 of 10gbps switch, dan kan je er meerdere aanhangen).

Reageer