Vraag

Wifi-Booster probleem

  • 19 February 2021
  • 3 reacties
  • 164 Bekeken

Wij hebben sinds kort een nieuwe bijbouw. Na een wifi-booster van 2,5€/maand te hebben aangeschaft zijn we tot de conclusie gekomen dat de afstand net te groot is om te overbruggen. Jammer genoeg is hier geen ethernet aansluiting aanwezig.
Ik had nog 2 (oude) belgacom PLC adapters (3 lampjes) die ik gebruikte die ik heb gesynchroniseerd en daarop de wifi booster als access point. Werkt prima.
 

Hierdoor heb ik nu wel geen PLC adapter meer op de zolderkamer waardoor ik gemiddeld maar aan 5Mbps zit ipv 45 Mbps via de PLC-ethernet. 
Is het mogelijk om nog een derde (of tweede paar) PLC adapter aan te sluiten? Ik heb gelezen dat dit niet echt exacte wetenschap is en gewoon trial en error. Er worden er officiëel ook geen meer verkocht en ik betwijfel of een tp-link powerline adapter werkt met de 2 belgacom PLC’s.

Een tweede wifi-booster aan 2,5 euro / maand zie ik echt niet zitten (zou eerder een routertje kopen dan). 

Ik had dus graag advies gekregen wat de beste oplossing om ook op zolder een degelijk signaal te krijgen

 


3 reacties

je kan naast de PLC’s van Proximus ook bv deze van TP-link gebruiken
TP-link biedt de allerbeste prijs/kwaliteit verhouding
Bijvoorbeeld deze: 

https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/powerline/tl-pa8033p-kit/ 
​* Powerline Adapters TL-PA8033P KIT specificaties     
Powerline Adapters TL-WPA8630P KIT specificaties 

Bedankt voor het advies! ik neem aan dat je deze altijd in paar moet gebruiken? Of kan je 3 er (van hetzelfde type) gebruiken ipv van 4 en een stopcontact te verliezen?

je kan dat altijd proberen want in theorie als de PLC’s allen HomePlug AV2-technologie ondersteunen zou dit moeten lukken maar toch gebeurt het dat er dan toch problemen mee zijn, dus op voorhand voorspellen dat het 100% zeker zal lukken om ze te pairen met de oude dat durf ik zo  maar niet verzekeren.

Reageer