Beantwoord

Wifi booster is het of of, of en en?


Na veel problemen met het opstarten van opnames gisteren voor onze 2 decoders Wifi Boosters aangekregen om de oude Ruckus schoteltjes te vervangen. En werkt prima, opnames en tv terugkijken gaat weer snel en als vanouds!

Nu vraag ik me af of beide Wifi boosters tegelijk voor de tv ontvangst zorgen als voor een verder Wifi-bereik? 

Of is het: of betere wifi, of tv?

Nog een extra vraagje: de Ruckus schoteltjes hebben ons destijds 100,- gekost. Hebben we daar nog iets aan? Kunnen die wifi signaal versterken naar onze zolderverdieping bijvoorbeeld? Of kunnen die enkel tv signaal verzenden? Of gaat de boel verstoord geraken als ik 2 boosters + 2 Ruckus schoteltjes laat werken?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door AntonellaD 4 May 2020, 14:03

Bekijk origineel

17 reacties

op de wifi boosters kun je zowel via wifi of bekabeld toestellen aansluiten.

voor de brige daar kun je bekabeld een toestel aansluiten maar mss zullen die geen genoeg signaal ontvangen van de bbox als ze te ver verwijderd staan ervan, zou je eens moet uitproberen.

Dankjewel Martin voor de snelle respons. 
Ik verduidelijk mijn vraag graag even. 

Ons vrijstaand huis is zeg maar, langwerpig. Op 1/3 komt de telefoonlijn binnen en staat de modem.
In delen 1 en 2 staan tv’s met een decoder, draadloos verbonden via de wifi-boosters.

Maar in deel 3 is het wifi signaal niet al te best. (op zolder is het nog erger...)
 

1: gaat de wifi booster die in deel 2 van het huis, die nu aan de decoder hangt en op ‘AUTO’ staat zowel voor de tv ontvangst zorgen áls de wifi versterken in deel 3? 
Of kan die maar “1 taak tegelijk”.

2: kan ik eventueel de oude Ruckus HD schoteltjes nog voor iets gebruiken? Bijvoorbeeld de wifi versterken naar deel 3 of de zolderverdieping...

Reputatie 7
Badge +4

1: een Wifi booster kan meerdere taken tegelijk aan

2: normaal ja

Dankjewel Martin voor de snelle respons. 
Ik verduidelijk mijn vraag graag even. 

Ons vrijstaand huis is zeg maar, langwerpig. Op 1/3 komt de telefoonlijn binnen en staat de modem.
In delen 1 en 2 staan tv’s met een decoder, draadloos verbonden via de wifi-boosters.

Maar in deel 3 is het wifi signaal niet al te best. (op zolder is het nog erger...)
 

1: gaat de wifi booster die in deel 2 van het huis, die nu aan de decoder hangt en op ‘AUTO’ staat zowel voor de tv ontvangst zorgen áls de wifi versterken in deel 3? 
Of kan die maar “1 taak tegelijk”.

2: kan ik eventueel de oude Ruckus HD schoteltjes nog voor iets gebruiken? Bijvoorbeeld de wifi versterken naar deel 3 of de zolderverdieping...

@Antony_02  

  1. De booster zendt een wifi signaal uit en zolang dit signaal geen al te grote verzwakking onder zijn weg tegenkomt zoals bv betonnen muren of bepaalde isolatiematerialen met metaalfolie enz , dan dan ga je daar voldoende wifi ontvangst hebben 
    De booster zendt niet alleen een wifisignaal uit hij heeft ook utp poorten waar je bv he decoder of pc kunt aansluiten, dus via zowel wifi als met utp kabel kun je uw toestellen laten een verbinding maken.
  2. voor het gebruik van je ruckus dit is een ander verhaal je eerste (zender) staat bij de bbox aangesloten en de tweede de ontvanger staat dan  op je zolderverdieping als het signaal voldoende binnenkomt op de ruckus ontvanger dan kun je die wel gebruiken om bv een toestel via netwerkkabel aan te sluiten maar niet via wifi.

@Antony_02 ik heb nog wat toegevoegd aan mijn vorig bericht

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je de Wi-Fi boosters laat staan op auto dan versterken ze zowel het draadloze signaal en verbinden ook jouw decoders draadloos. Dat is het enigste waar je moet voor opletten.

 

Onrechtstreeks heb je wel een draadloze verbinding tussen de Ruckus accesspoint (zender) en Ruckus wireless network adapter (ontvanger).  Maar die wireless network adapter kan je zien als een draadloze externe netwerkkaart. De dekkingsgraad van het Ruckus signaal is wel goed te noemen.

die ruckus access point (ruckus zender) was ook nodig voor de BBOX2 aangezien die geen AP aan boord had op 5.0 en de ruckus ontvanger was bedoelt om een decoder via een utp netwerkkabel aan te sluiten en dus was niet bedoelt om ook internet te kunnen gebruiken via wifi aangezien men toen nog de bbox in  bridged mode gebruikte. 
Pas wanneer de bbox3 gekomen is heeft men overgestapt naar wifi bridge aangezien het 5.0 access point in de bbox3 aanwezig was had men maar één bijkomende wifi bridge nodig aan de decoder kant en had men zowel wifi (+internet) als utp, omdat de bbox’en dan in routed mode werkten, en de opvolger van de wifibridge werd dan de wifi booster.

 

Ok, ik ga er eens mee aan de slag. Bedankt voor de duidelijke uitleg iedereen!

Alles lukt, prima verbinding overal in huis nu.

Ander vraagje, maar weet niet of hier iemand op zal kunnen antwoorden.

Toen ik telefoneerde met de helpdeskmedewerker gaf die aan dat ik met mijn Familus pakket recht heb op 1 Booster gratis. Gezien we er 2 nodig hebben zou ik dus maar 1 x 2,49 euro extra moeten betalen.

Nu staan er toch 2 boosters aangerekend. Ik vind op de website ook nergens terug dat er 1 gratis is voor Familus klanten. Staat dus nergens ‘op papier’. Zijn wij in het ootje genomen door de medewerker? De moeite dat ik ga bellen?

Ik vrees er voor dat dit klopt maar,

als een proximus medewerker hier je vraag opmerkt, zul je direct wel van hen een correct en officiële antwoord krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

@Antony_02 Er is 1 Wi-Fi Booster inbegrepen in een "Tuttimus XL" pack of in een "Bizz-All-In XL", maar niet in een Familus pack. Groetjes, Antonella

@Antony_02Er is 1 Wi-Fi Booster inbegrepen in een "Tuttimus XL" pack of in een "Bizz-All-In XL", maar niet in een Familus pack. Groetjes, Antonella

Ik hoop voor Proximus dat dat telefoongesprek is opgenomen. :)

De medewerker heeft speciaal een overstap naar Familus voorgesteld om 1 booster gratis te ontvangen. Knap... 

Reputatie 7
Badge +3

@Antony_02  Telefoongesprekken worden helaas niet opgenomen.

Naar aanleiding van de onjuiste informatie dat je telefonisch kreeg, heb ik voor jou een korting geactiveerd van €5/maand gedurende 12 maanden. Deze gaat in vanaf vandaag (04/05/2020).

Dit komt overeen met de prijs van de 2 Wi-Fi Boosters. Dus heb je beide Wi-Fi Boosters 1 jaar gratis of je kan het zo zien dat je 1 Wi-Fi Booster 2 jaar gratis hebt.

Groetjes,

Antonella

@AntonellaD  voor alle duidelijkheid en om toch misverstanden te voorkomen is er in een gewoon Tuttimus pack geen booster gratis inbegrepen
en enkel en alleen bij "Tuttimus XL" pack of in een "Bizz-All-In XL"

klopt dat ?

@Antony_02  Telefoongesprekken worden helaas niet opgenomen.

Naar aanleiding van de onjuiste informatie dat je telefonisch kreeg, heb ik voor jou een korting geactiveerd van €5/maand gedurende 12 maanden. Deze gaat in vanaf vandaag (04/05/2020).

Dit komt overeen met de prijs van de 2 Wi-Fi Boosters. Dus heb je beide Wi-Fi Boosters 1 jaar gratis of je kan het zo zien dat je 1 Wi-Fi Booster 2 jaar gratis hebt.

Groetjes,

Antonella

Dat vind ik erg fijn @AntonellaD ! 
Bedankt. 

Dat vind ik inderdaad ook een heel mooie geste :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +3

@AntonellaD  voor alle duidelijkheid en om toch misverstanden te voorkomen is er in een gewoon Tuttimus pack geen booster gratis inbegrepen
en enkel en alleen bij "Tuttimus XL" pack of in een "Bizz-All-In XL"

klopt dat ?


Dat klopt inderdaad.

Groetjes,

Antonella

Reageer