Skip to main content
Vraag

Wifi booster+ gratis bij Flex+ Giga Fiber - 2 Gbps

• July 31, 2025
  • 12 reacties
  • 118 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds 2 juli aangesloten op het fiber netwerk van Proximus, monteur heeft alles geïnstalleerd en gaf aan dat alles in orde was. Bij nadere controle bleek in in de woonkamer een internetsnelheid van 60mb (3 meter van de modem)  te hebben via de speedtest en in de slaapkamer bijna geen signaal. 

Meerdere keren contact gehad met klantenservice

1ste oplossing, herstart modem op afstand en 2 dagen wachten, geen resultaat. 

2de oplossing monteur komt langs, deze heeft buiten alles nagekeken en is niet in huis geweest om te controleren, geen oplossing

3de oplossing, monteur opnieuw ingepland, op de dag dat afgesproken was geen monteur ingepland blijkbaar. nog steeds geen oplossing.

Online gekeken naar de opties, klopt het dat je bij het volgende abbonement: Flex+ Giga Fiber - 2 Gbps

recht heb op 2 wifi boosters+?

Zo ja hoe regel ik dit, heb klantenservice gebeld en zij geven aan dat deze 7€ per stuk/per maand kosten

Graag hoor ik een oplossing anders ben ik helaas genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider die wel goed en stabiel wifi signaal kan leveren. 

Een zeer teleurgestelde nieuwe klant…. 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Martin
  • August 1, 2025

@GJT 
PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 1, 2025

@GJT De levering staat gepland voor aanstaande dinsdag. Met vriendelijke groet

• Auteur
  • Apprentice
  • August 1, 2025

Hallo ​@Luc.M Luc, 

Ik neem aan dat er geen extra kosten per maand aan verbonden zijn? 

En dat het de goede types zijn voor de nieuwe. modem? daar blijkt ook nog verschil in te zitten?

Martin
  • August 1, 2025

Hallo ​@Luc.M Luc, 

Ik neem aan dat er geen extra kosten per maand aan verbonden zijn? 

En dat het de goede types zijn voor de nieuwe. modem? daar blijkt ook nog verschil in te zitten?

@GJT FYI: voor wat het waard is:

Het is inderdaad bij mij ook nog altijd niet 100% duidelijk, heb ergens het volgende gelezen:
Wifi booster is een betalende optie in flex+: wifi6 (3€) wifi6E (7€)
Inderdaad best een officiele bevestiging afwachten.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 1, 2025

@Martin  Nee, in het Flex+ Giga Fiber pack is er geen gratis Wi-Fi Booster inbegrepen. Alle Wi-Fi Boosters zijn optioneel en betalend, met een kost van € 3/maand voor een standaard Wi-Fi Booster. De eerste maand is wel gratis.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 1, 2025

@GJT  Annuleer ik het order?

Martin
  • August 1, 2025

@Martin  Nee, in het Flex+ Giga Fiber pack is er geen gratis Wi-Fi Booster inbegrepen. Alle Wi-Fi Boosters zijn optioneel en betalend, met een kost van € 3/maand voor een standaard Wi-Fi Booster. De eerste maand is wel gratis.

@Luc.M En het zelfde voor het Flex+ Ultra fiber pack veronderstel ik toch?

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 1, 2025

@Martin Dag Martin, deze  in het Flex+ Ultra Fiber pack zijn ook niet gratis. Elke Wi-Fi Booster+ kost € 7/maand, maar de eerste maand is gratis. Deze zijn duurder. In de vroegere Flex packs waren er boosters inbegrepen maar deze worden niet meer aangeboden. In de nieuwe Flex+ packs zijn Wi-Fi Boosters optioneel en betalend.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 5, 2025

@Luc.M kan het zijn dat ik de verkeerde wifi boosters heb gekregen? ik heb de V2 i..p.v. booster+ voor fiber?

Groetjes 

Gino

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 5, 2025

De wifi booster+ is enkel voor 10gbps abo !

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 5, 2025

@GJT 

volgens mijn info zijn de booster + toestellen als er Ultra Fiber is.  

Bij jou is Giga Fiber geactiveerd, dus zou correct moeten zijn.

heb je problemen?

groeten,

Tina

Martin
  • August 5, 2025

&

Ter bijkomende info:

Voor UltraFiber-klanten (8,5 Gb/s) is de wifi-booster een wifi-booster+.
Voor GigaFiber-klanten (2,5 Gb/s) is de wifi-booster een wifi-booster v2.
De internet bbox+ is daarentegen hetzelfde voor Ultra- en Giga-klanten.