Beantwoord

wifi booster access point

  • 7 December 2020
  • 13 reacties
  • 5477 Bekeken

Ik heb recent een wifi booster aangeschaft. Mijn bedoeling was om het wifi netwerk te versterken. Ik heb een vrij groot huis en op bepaalde plaatsen was het wifi signaal zwak. Bij installatie leek alles goed te gaan. Ik heb hem deze ochtend verplaatst om te kijken of hij daar efficienter werkte. Hij staat op auto,. Het lampje 5.0 ghz brandt, maar het lampje acces point niet. Ik vermoed dat hij dus geen versterking biedt. Iemand een tip ?

icon

Beste antwoord door Martin 9 December 2020, 20:08

Bekijk origineel

13 reacties

Als je hem als accesspoint wilt gebruiken wat ik het beste is, moet die wel met een utp netwerkkabel verbonden worden aan de bbox en mag je de schakelaar ook op Accesspoint zetten.

betekenis van de controlelampjes → Controlelampjes op je Wi-Fi Booster | Proximus

Bedankt MArtin. Vreemd, want dit is niet wat in de handleiding staat

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster is ingesteld op AutoAccess Point of Repeater, moet dit controlelampje branden.

vraag is of dat dit veel effect heeft, want dan staat de booster toch vlakbij de modem (tenzij ik een lange utp kabel doortrek vanaf mijn box)

 

het voornaamste is als je hem ingesteld hebt wanneer die dicht bij de bbox staat en je verbinding werkt en als je de booster dan wat verder zet bvb in ander lokaal en alles werkt, dan zou ik mij van dit AP lampje niet veel aantrekken. 
Je moet wel in het hoog houden als je hem ergens verder zet van de bbox dat de link kwaliteit led groen oplicht want anders gaat die niet optimaal werken als je moet grote afstanden overbruggen kan je zelf twee booster in cascade gebruiken → Installeer meerdere Wi-Fi Boosters | Proximus

Hoe wil je hem eigenlijk gebruiken als access point , als repeater 

inderdaad als repeater

 

dan is het best dat je die ook in deze stand zet en werkt het nu

Hij lijkt het wel te doen nu. Ik vroeg me nog af hoe het met de frequenties zit. Enkel het 5ghz lampje brandt, maar op mijn laptop zie ik enkel de 2.4 ghz link meer (ik heb wel recent smart-wifi geactiveerd en ik weet niet of dat dat een goed idee was).

na smartwifi te activeren moet je de wifibooster terug synchroniseren met de bbox

met smartwifi zendt de bbox zowel de 2.4 als 5.0 uit onder de zelfde ssid naam wifi-2.4-xxxx

synchroniseren → Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster 

 

Badge

Als je hem als accesspoint wilt gebruiken wat ik het beste is, moet die wel met een utp netwerkkabel verbonden worden aan de bbox en mag je de schakelaar ook op Accesspoint zetten.

betekenis van de controlelampjes → Controlelampjes op je Wi-Fi Booster | Proximus

Ik heb 2 boosters, eentje staat op auto maar als ik de andere op AP zet en een utp verbinding met Bbox maak dan krijg ik een conflict in het netwerk en werkt er niets meer. Moet wel gezegd, de UTP zit in een switch die naar de Bbox loopt. Moet ik de Booster rechtstreeks op de Bbox aansluiten?

je mag die op de switch ook aansluiten 

als je de booster eerst zonder stroom zet en dan zo verbindt via utp kabel met de switch en dan pas de weer onder stroom zet lukt het dan niet.

Anders als het niet direct zo lukt moet je dan eens proberen te synchroniseren met de WPS knop op bbox en booster

Reputatie 2
Badge

Sorry voor het "hacken" van deze topic maar ik heb eenzelfde soort vraag.

Kan ik de wifi booster eveneens verbinden met een  'devolo' om zo een beter wifisignaal te krijgen. Uiteraard een 2de devolo eerst verbinden met bbox.

Op welke stand dient de booster dan gezet te worden of is auto altijd goed.

normaal als je die op een PLC aansluit kun je die op “Station” zetten. 

Auto zo ook moet werken en kun je eerst zo proberen en anders op Station.
 

Badge

Als je hem als accesspoint wilt gebruiken wat ik het beste is, moet die wel met een utp netwerkkabel verbonden worden aan de bbox en mag je de schakelaar ook op Accesspoint zetten.

betekenis van de controlelampjes → Controlelampjes op je Wi-Fi Booster | Proximus

Als je de boosters aansluit via kabel is het één warboel in de Bbox3V+. Zonder kabel en alles syncen = alles werkt perfect. 

Het syncen kan je inderdaad uitvoeren zoals op de Proximus website beschreven maar als je hem toch als AP gebruikt en de utp aansluit van booster naar bbox is het altijd best van de schakelaar op AP te zetten, is natuurlijk niet verplicht maar hierdoor valt het soms voor dat er na een tijd problemen krijgt. In principe kan en moet de booster dit wel altijd automatisch kunnen detecteren, maar in de praktijk draait dit soms wel eens anders uit. In ieder geval als dit goed blijft werken bij u is er ook geen reden om de schakelaar op AP te zetten als je hem als AP te zetten. 

Reageer