Vraag

Wifi Booster

  • 18 March 2019
  • 13 reacties
  • 2667 Bekeken

Beste

Nu merk ik op dat de wifi booster staat op 2.4.
Moet ik dan ook verbinden met de 2.4?

Kan ik de 5.0 niet extenden?

13 reacties

Al eens gekeken op je bbox interface http://192.168.1.1 of "wave" mss actief staat
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

Je moet dan inderdaad ook verbinden met de Wifi 2.4

Groeten Geert
Is plots versprongen naar 5.0 dus al good here 🙂
Kan je ze allbei tegelijk er tijd extenden?
wifi bridge / booster werken op 5.0 en ik weet niet of dit in toekomst ook op 2.4 zal voorzien worden!
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad mogelijk om beide frequenties te extenden.

*Als de schakelaar op Acces point staat, zal de booster een Wi-Fi netwerk opbouwen en uitzenden op zowel 2,4 als 5 Ghz. Deze modus wordt gebruikt wanneer je interne bedrading hebt tussen de locatie van de b-box3 en de locatie waar je de Wi-Fi Booster wil plaatsen.

Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power en Acces point branden (evenals 2,4 en 5 Ghz bij data verkeer)




*Met de schakelaar op station zal de booster enkel als ontvanger werken voor het 5Ghz-signaal en zal de data richting de UTP-poorten gestuurd worden.

Dit kan nuttig zijn wanneer de Booster enkel gebruikt word als ontvanger om de decoder draadloos te verbinden met de modem en er geen extra acces point nodig is.

Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power, Acces point, en Link quality branden (Enkel de 5Ghz LED zal branden wanneer er data verkeer is en niet de 2,4 Ghz)

*Staat de schakelaar op repeater dan zal het toestel afwisselend werken als station en acces point.

Het zal data ontvangen via de 5Ghz-band en deze routeren naar de nodige interfaces

Dit kan dus zowel het 5Ghz of 2.4Ghz netwerk zijn of de UTP-poorten.

Wanneer de configuratie voltooid is, moeten de LED's Power, Acces point en Link quality branden (evenals 2.4 en 5Ghz wanneer er data verkeer is)
Oei dan is er hier al dikwijls een verkeerde uitleg gegeven geweest of was dit dan voor de wifi bridge dat het alleen 5.0 was en is dit bij de booster nu anders?
NB: Ik moet er wel bijzeggen dat ik het alleen had in de standen dat de bridge / (booster) niet verbonden is met een utp kabel, dus in de gevallen dat hij niet werkt als AP

De snelheid in repeater stand wordt waarschijnlijk ook gehalveerd, nee?

Mijn Proximus decoder is aangesloten op mijn modem met een utp kabel en mijn TV op mijn wifibooster met een utp kabel

Hoe moet mijn wifibooster dan staan op auto of op acces point ?

als je booster niet aangesloten is met een utp kabel aan je bbox maar draadloos contact maakt met de bbox zeker niet als access point zetten, automatisch zou hij dit zelf moeten uitvissen

Als ik mijn booster aansluit op mijn modem met een utp kabel en mijn tv en proximus decoder op booster met een utp kabel is dat beter ?

Nu is de proximus decoder aangesloten op modem en tv op booster 

het is altijd beter als je uw decoder kunt rechtstreeks aansluiten met utp kabel via de modem rechtstreeks.

Wat is eigenlijk de juiste reden dat je een wifi booster nodig had want hoe minder draadloos je kunt werken en hoe minder toestellen ertussen, des te beter.

Het was aangeraden door de technieker omdat mijn modem in de hal staat en decoder in de living en er is een muur tussen. 

dan zal het ook in verband met betere wifi ontvangst beter kunnen zijn dat je de booster inderdaad meer centraal staat en als je kunt best verbonden met de bbox via utp kabel en dus gebruiken als access point moest je een tweede  utp kabel ter beschikking hebben dan zou je ook de decoder direct aan de bbox kunnen verbinden indien je over de booster problemen moest ondervinden met je decoder.

Reageer