Skip to main content
Antwoord

wifi

• July 31, 2025
  • 17 reacties
  • 171 Bekeken

Hallo,

Ik heb onstabiele wifi en heb al contact genomen met proximus via chat, ze zeggen dat alles ok is, maar ik ondervind wel de problemen. Ik heb een internet + box gevraagd omdat ik op internet kan lezen dat de internetbox stabielere wifi heeft en sterker signaal dat beter door de muren gaat. Maar blijkbaar heb ik geen recht op een internetbox, wel als ik er voor betaal. Beetje raar vind ik dat!

Nu gebruik ik de BBOX3, met 1 booster.

Heeft nog iemand zo een probleem gehad.

Beste antwoord door GUIDO_03

Hoi Martin,

Vandaag de internetbox en booster V2 ontvangen en al aangesloten, Was heel eenvoudig. SSID naam en paswoord van de oude BBOX 3 overgenomen en ja inderdaad alle toestellen waren onmiddellijk terug online. Enkel probleem gehad met een android tv box, (die met de kabel verbonden is) deze wilde niet opstarten. Na de tv box een tijdje seconden van het net gehaald te hebben, terug opgestart en alles werkt prima, 

En de snelheid en dekking, wow,  dat is een duidelijke verbetering

Thanks proximus om het weeral eens opgelost te hebben!

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

17 reacties

Martin
  • July 31, 2025

@GUIDO_03 

hoe je de internet box krijgt:

De Internet Box is beschikbaar voor jou:

• Gratis als je een Flex (Fiber)-pack hebt met een Superieure Internetervaring
  • Voor € 49 als je een ander internetproduct hebt

zie  hoe → Upgrade naar de Internet Box

• Rising star
  • July 31, 2025

Ik zou niet te veel hopen dat een internet box beter is, de wifi daar is marginaal beter, maar veel beperkter in instellingen.

• Auteur
  • August 2, 2025

@ Martin. Ik heb een flexpack, maar geen fiber. Ik lees wel dat de internetbox stabielere wifi geeft en eigenlijk mesh.. Ik werk nu met de bbox3 en booster, maar ben niet tevreden. Krijgen nieuwe klanten niet direct een internetbox of krijgen die ook nog de bbox3? Ik betaal maandelijks 120 euro, daar mag wel wat tegenover staan en al zeker goede en stabiele wifi.

@Vincenti, wat bedoel je met beperkter instellingen.

Martin
  • August 2, 2025

Het moet geen fiber zijn zoals aangegeven :⤵️

• Gratis als je een Flex (Fiber)-pack hebt met een Superieure Internetervaring

moet geïnterpreteerd worden zowel als je een flex-pack het met superieure ervaring of een Flex Fiber-pack met superieure ervaring, wwz vaste lijn moet inbegrepen zijn in je pack.

Hoe dan ook het is een Proximus moderator die zal natrekken of je recht hebt op een gratis internet box om er dan één op te sturen.

Volgens mij, als je deze link → Upgrade naar de Internet Box volgt, zal je ook wel kunnen zien of er te betalen valt of niet.

PS: met een eigen router kan je ook veel meer instellingen doen dan de bbox3 en de internet box natuurlijk. Bij de internet box kan je het trouwens alleen maar de instellingen doen via Myproximus en niet meer via https://192.168.1.1 zolas bij de bbox3.

• Auteur
  • August 3, 2025

Hallo proximus, 

kan er iemand met mij contact nemen om mijn pack flex S te bespreken?

Mvg,

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 3, 2025

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum (maar reacties kunnen in functie van workload en bezetting wel enige tijd uitblijven)

Concreet een pack Flex S omvat enkel internet en mobiel en geen vaste lijn (= “superieure ervaring”)

abo_packs_old_res_nl~2025-02-27-17-14-01~cache.pdf

Ik vermoed dus dat u een éénmalige kost van 49 euro zou moeten om uw gehuurde Bbox te laten vervangen door een gehuurde internetbox

Een internetbox biedt WiFi 6 (ax) en een Bbox3v+ slechts WiFi 5 (ac) , ik vermoed evenwel dat indien uw Bbox correct functioneert u niet direct een merkelijk significante verbetering van de voorhanden WiFi stabiliteit zult moeten verwachten 

→ teveel Wifi netwerken in uw buurt of andere omgevingshindernissen (metaal, beton, ….)?

• Auteur
  • August 4, 2025

Hoi, 

Probleem is opgelost, heb deze morgen met proximus gesproken.

Hun service blijft goed!

Gtjs,

Martin
  • August 4, 2025

@GUIDO_03 Als ik zo vrij mag zijn van te vragen wat hun oplossing dan juist was?

• Auteur
  • August 5, 2025

Hallo Martin,

Ik heb nu flex s en.heb een.nieuwe pack besteld; de flex + go, hier is een.internetbox bij en een booster v2 bijgekomen. Zo kan ik een.mesh netwerk opzetten. Prijs betaal ik nu 2 euro minder per maand. 

Ik had via mijn proximus een nieuwe pack samengesteld en.mij laten terugbellen. Ik heb het gedaan.omdat ik onstabiele wifi heb en.met mesh moet het beter zijn.

Martin
  • August 5, 2025

Dag Guido, bedankt voor je info, is inderdaad een goeie oplossing.

Laat ons weten of alles beter gaat met deze nieuwe opstelling als je wilt.

• Auteur
  • August 5, 2025

Martin,

Ga ik zeker doen. Ik hoop dat het beter is, mijn zoon heeft sinds enkele weken mesh en het is echt duidelijke verbetering daar. Dus hopen maar.

Ik zit nog een beetje in de knoop om mijn netwerk en paswoord van de bbox3 met de nieuwe te behouden zodat al mijn apparaten die nu verbonden zijn automatisch opnieuw verbinden. 

Gtjs,

• Auteur
  • August 5, 2025

Ik zou de oude gegevens kunnen invoegen bij de internetbox.

Heb jij daar ervaring mee?

Martin
  • August 5, 2025

@GUIDO_03 

ik heb het volgende uit voorzorg gedaan op voorhand, vooraleer ik de IB (=internet box) opgestuurd werd:

Via de Myproximus-app zogezegd een bestelling gedaan, maar zonder uiteindelijk te bestellen.
Waar ik dan de gelegenheid kreeg om mijn oude Wifi-naam en wifi-wachtwoord in te voeren.

Als ik dan mijn IB toegestuurd gekregen heb en aangesloten had kon ik weer verder met mijn oude Wifi-naam en wifi-wachtwoord.

Ook is het zo dat indien de wifi-naam en wachtwoord moest anders zijn dat Proximus ook normaal dan een e-mail stoort met deze gegevens en als je die niet ontvangt kun je ook bellen naar de helpdesk waar ze die u dan ook kunnen bezorgen.
En dan kun je via Myproximus ook deze veranderen naar die van vroeger ook.

De bovenstaand methode dat ik beschreven heb is de volgende : waar ik punt 6) niet uitgevoerd heb:

1. Open de Proximus+ app.
  2. Druk op Producten   > Internet.
  3. Scroll omlaag en kies Wifi-netwerk  .

Wat als je de melding "Activeer de intelligente wifi" krijgt?

De app kan je vragen om Smart Wi-Fi in te schakelen. Volg de procedure. Sluit na het inschakelen van Smart Wi-Fi de app, open deze dan opnieuw en ga terug naar Wifi-netwerk.

4. Druk op De nieuwe Internet Box bestellen   .
  5. Controleer je wifi-naam en wachtwoord. Druk op  om je wachtwoord weer te geven. Je kunt deze gegevens wijzigen door naar Uw toegangscodes wijzigen te gaan.

Wat moet je doen als er geen toegangscodes zijn of als deze niet juist zijn?

1. Er worden geen toegangscodes getoond: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in of gebruik je huidige inloggegevens, die op de achterkant van je b-box staan. De wifi-naam staat naast 2.4 GHZ. Het wachtwoord staat naast WiFi Key of Wireless Key.
    2. De toegangscodes zijn niet juist: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in.
  6. Druk op Bestellen. Volg de stappen om de bestelling te plaatsen.

• Auteur
  • August 5, 2025

Martin,

Ben.ik te laat voor, internetbox met booster is al onderweg.

Klopt het dat ik de internetbox kan aansluiten.met het nieuwe wachtwoord en daarna kan wijzigen?

En hoe gaat dat dan.in zijn werk, enig idee?

Want ik wil niet zonder tv en.internet komen te zitten. Ik denk dat ik het best op een.morgen doe, als het dan fout gaat dan heb ik.nog een dag om de helpdesk te vragen, als zij me al kunnen helpen.

Guido

Martin
  • August 5, 2025

Dat kan je nog al is die onderweg volgens mij, je kan het zelf proberen, je bevestigd uiteindelijk op het laatste de bestelling niet.
Maar normaal zal het wachtwoord dezelfde wel zijn. Als ze eventueel anders zou ingesteld zijn je mail en ook in de spam kijken of je een mail in dit verband ontvangen hebt.

Ja kan dat inderdaad veranderen en opslaan→ Naam en wachtwoord van het wifi-netwerk |:

Je wifi-gegevens bekijken, wijzigen of opslaan in de app

1. Open de Proximus+ app
  2. Tik op Producten Internet.
  3. Tik op Beheer je wifi  . Als je dit niet ziet, moet  je Smart Wi-Fi activeren .
  4. Tik op  om het wifi-wachtwoord te tonen. Scan de QR-code on je wifi te delen zonder wachtwoord.
  5. Tik op Je wifi-naam en wachtwoord wijzigen als je het wilt veranderen.
  6. Tik op Opslaan om de wijzigingen te bewaren.

• Auteur
  • Antwoord
  • August 6, 2025

Hoi Martin,

Vandaag de internetbox en booster V2 ontvangen en al aangesloten, Was heel eenvoudig. SSID naam en paswoord van de oude BBOX 3 overgenomen en ja inderdaad alle toestellen waren onmiddellijk terug online. Enkel probleem gehad met een android tv box, (die met de kabel verbonden is) deze wilde niet opstarten. Na de tv box een tijdje seconden van het net gehaald te hebben, terug opgestart en alles werkt prima, 

En de snelheid en dekking, wow,  dat is een duidelijke verbetering

Thanks proximus om het weeral eens opgelost te hebben!

Martin
  • August 6, 2025

Bedankt ​ @GUIDO voor alle feedback en fantastisch te horen dat het nu veel beter gaat.