Een paar dagen geleden merkte ik op de website van Proximus een uitgebreide pagina op over Wifi 6. Terwijl ik door de veelgestelde vragen bladerde, kwam ik bij de vraag "Hoe kan ik de nieuwe Internet Box met Wifi 6 krijgen?" Daar stond: "Log in op de Proximus+ app en schakel over naar de nieuwe Internet Box om je internetervaring met Wi-Fi 6 te verbeteren. Als je al een Flex-pack hebt met een superieure internetervaring, is het gratis. Voor elk ander internetproduct kost het € 49. Let op: deze overstap kan alleen via de app worden gedaan, niet via MyProximus web."
Ik heb een Flex Fiber S-abonnement, dus ik nam aan dat de overstap gratis zou zijn, gezien het gratis was bij een Flex-pack. Een paar dagen later arriveerde de Internet Box zonder problemen, totdat ik zag dat er € 49 in rekening werd gebracht. Dus nam ik contact op met Proximus, waaruit bleek dat 'superieure internetervaring' alleen van toepassing is op bepaalde pakketten, in mijn geval Giga Fiber en Ultra Fiber. Hierover kon ik echter niets vinden in de informatie die ik had geraadpleegd. Het leek gewoon een verkooppraatje, maar blijkbaar verwijst het naar specifieke pakketten. Ik vind dit nogal misleidend, want wie verwacht er nu dat 'superieure internetervaring' een specifiek pakket is? En zelfs als het wel de naam van een pakket was, kon ik geen informatie vinden over Giga en Ultra Fiber die 'superieure internetervaring' vermeldde.