Skip to main content

opeens geen verbinding meer met wifi wat blijkt mijn netwerknaam ineens veranderd alsook het wachtwoord ! hoe kan dit en zonder een bericht of wat dan ook !!

Had je mss je wachtwoord en wifinaam zelf ingesteld.

Als je een reset doet van de bbox (= 20 sec het resetknopje ingedrukt houden en dan pas loslaten) wordt het als bij origine terug ingesteld.

Reset je b-box/Internet box | Proximus


En in deze tijden ook niet verbaasd opkijken als iemand op je router is “ingebroken” en naam en paswoord heeft veranderd. Dat is soms niet eens zo moeilijk want aan vrienden op bezoek wordt nog al eens het paswoord gegeven en dat kan worden misbruikt.
M.a.w. na reset zelf het paswoord (en naam) wijzigen en de gegevens niet meer delen (of na delen opnieuw wijzigen).


Een ander voorbeeld van misbruik: mijn zoon heeft bij hem thuis fiber en deelt zijn router nog al eens met bezoekers/vrienden. Op een keer merkte hij een heel grote trafiek, was iemand (niet hij dus) films aan het downloaden.

De wifi overnemen is maar een stap verder. Waarom zou iemand dat doen? -Spam verzenden en zelf buiten schot blijven bijvoorbeeld?
Ja, ik weet ik ben nogal achterdochtig.😏


@Pro⌘imus-Forummedewerkers

kan je eens doorgeven aan de betrokken dienst dat als naar → Reset je b-box/Internet box | Proximus surft, als je de “Internet box” selecteert, er geen uitleg komt hoe je die moet resetten, je krijgt volgend scherm:

 


@Pro⌘imus-Forummedewerkers

kan je eens doorgeven aan de betrokken dienst dat als naar → Reset je b-box/Internet box | Proximus surft, als je de “Internet box” selecteert, er geen uitleg komt hoe je die moet resetten, je krijgt volgend scherm:

 

@Martin 

Bedankt om dit te laten weten, ik heb het doorgestuurd naar de nodige dienst.

 

Geert


@veermans 

 

Je hebt een bbox3 zie ik, vermoedelijk is deze inderdaad gereset.

Heb je inmiddels verbinding kunnen maken?

 

Geert


Reageer