Vraag

wie is Wanlida

  • 8 February 2024
  • 11 reacties
  • 164 Bekeken

sinds een paar weken ben ik op zoek naar : (Android-2)    192.168.129.1    Wanlida Group Co., LTD    00:1A:13:A7:XX:XX    ?? laatste vier X gemaakt .

Alle bedrading verwijderd en nog aanwezig.

Wifi uitgeschakeld , nog aanwezig… 

is dit iets intern in de BBox 4 ? of een virtueel mac adres van een hack ?

ik krijg ook reeds veel pishing en andere ongewenste mails en ben op zoek naar oorzaken.

Van al mijn apparaten ken ik de mac adressen en daar zit geen enkel        00:1A:13:A7:XX:XX tussen.


11 reacties

@PeterVdV 

Eventueel signaal van een buur?

Of een ander toestel(geen media toestel).

Heb dit gevonden op reddit van 2 jaar geleden (wel in Engels) Is  in dit  geval blijkbaar signaal van loopband…

https://www.reddit.com/r/HomeNetworking/comments/pvkekc/identify_android_wireless_device/

Hoop dat dit helpt.

Mvg

Artie

 

 


Het is mogelijk je auto of misschien een fitnesstoestel? Iets waar je niet direct aan denkt of mogelijk niet (meer) weet dat het aan het netwerk hangt. Je zou de zogenaamde schreeuwtest eens kunnen proberen. Blokkeer het apparaat op je B-Box en kijk wat er vroeg of laat schreeuwt dat iets niet werkt.
Ik denk in mijn geval zou dat dat bijv. de airco kunnen zijn. Die kan ik bedienen via smartphone/wifi en zelfs vanop locatie. Maar als het stopcontact is uitgetrokken, zal dat niet lukken 😁.

 

Eén van de gevolgen van moderne domotica , vrees ik

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Vindt u dit IP/Mac adres - als actief - terug via advanced IP scanner indien alle via kabel en WiFi aangesloten apparatuur verwijderd werd?

Indien ja lijkt mij dit box interne aangelegenheid te zijn 

Mogelijks kan een moderator eventueel na overleg met een technische backend laten controleren of dit laatste het geval is

 

Wanlida Group Co Ltd - Company Profile and News - Bloomberg Markets

Wanlida Group Co., Ltd. is a high-tech enterprise focusing on research and development, production and distribution of consumer electronics. Its major products include digital AV products, Notebook PCs and peripherals, GPS navigation devices, car multimedia electronics, small home appliances, communication and lithium polymer batteries, etc.

Vindt u dit IP/Mac adres - als actief - terug via advanced IP scanner indien alle via kabel en WiFi aangesloten apparatuur verwijderd werd?

Indien ja lijkt mij dit box interne aangelegenheid te zijn 

Mogelijks kan een moderator eventueel na overleg met een technische backend laten controleren of dit laatste het geval is

 

Dan moet je wel eerst 100% zeker zijn dat alles  dat aan wifi hangt verwijderd en afgesloten is.
Soms is het iets waar je niet dadelijk  aandenkt, zoals ik hierboven al zei. Een koffiezetapparaat, de jacuzi die je ondeweg naar huis kan activeren, …..

192.168.x.y is een lokaal IP adres op je LAN. Dat kan niet “gerouteerd” worden ttz dat gaat niet buiten je eigen netwerk, gelukkig maar! Er zijn een paar apps op mobiel en PC om de IP nummers op je net te scannen en ze eventueel te identificeren via hun signatuur. 

@PeterVdV 
Heb je het IP adres al geïdentificeerd?
Wat was het? Je deurbelcamera? Je koffiezet? Je energiemeter?
Nog meer ideeën op https://www.quest.nl/tech/technologie/a25613164/wifi-huishoudelijke-apparaten/

het was toch nog een tablet , die ik ontmaskerd heb door mijn uitdeeladressen heel klein te maken. oef.

 

Bedankt voor de feedback

Er was ook geen gevaar aangezien die op je lokaal netwerk zit.

ondertussen ook vastgesteld dat die van mac adres wisselt !! dit is een instelling in een Medion tablet

 

Ik heb ook al gezien dat in sommige smartphones, bij de instellingen staat, willekeurig MAC adres!

Zodat als je verbinding maakt met een wifi-netwerk een ander MAC-adres gebruikt wordt wat je privacy ten goede komt ook beter tegen wifi trackers.

Reageer