Tot voor kort waren ze verbonden via een bbox 3 met wifi verbinding Home 1???
Paar weken terug overgeschakeld naar Fiber Flex S met Proximus home 7????
Doch sedert maandag krijgen ze geen verbinding meer en bij het bekijken van de wifi instellingen staat er daar plots de heel oude verbinding wifi 24????…...die dateert van jaren geleden en nu wil die verbinding maken.
Kan ik die verbinding zelf verwijderen of moet ik daarvoor Proximus contacteren.
Bladzijde 1 / 1
@MarcoPolo
Op je toestel waar je de lijst met binnenkomende wifi netwerknamen (= SSID’s ) ziet mag je de oude wifi naam SSID= wifi-2.4-xxxx verwijderen (vergeten kiezen).
Je zal moeten inloggen op de nieuwe SSID= Proximus-home-7xxx
Ben nog niet bij die vrienden geweest en ze belden zopas dat er terug geen verbinding was.
Dit gebeurt telkens in de vooravond en nu is mijn vraag :
Kan er iemand anders verbinding maken op dit oud netwerk wifi2.4.XXXX
Ga morgen effe langs.
Als dat netwerk met die naam niet meer bestaat kan niemand er nog verbinding mee maken.
Zo simpel is dat.
Dacht ik ook maar het vreemde is wanneer de verbinding verbroken wordt en gaan zien bij wifi dat die op wifi2.4.xxxx staat....maar krijgen natuurlijk geen verbinding.
Zien dan wel dat er steeds gezocht wordt en gewisseld wordt tussen de home 7xxxx en wifi2.4.xxxx maar krijgen geen constante verbinding meer.
Ook is dit telkens tijdens de avonduren nà 20 uur.
Gebeurt nooit overdag zodat ik niet kan controleren want ik ben daar niet.
Ga vandaag nog eens langs. Hou jullie wel op de hoogte.
Als home-7xxx verbroken is en wifi-2.4-xxxx staat op automatisch verbinden ingesteld gaat hij uiteraard proberen om via wifi-2.4-xxxx wifi verbinding te maken. Dus wat je zeker al eerst kunt doen is die wifi-2.4-xxxx al vergeten (=verwijderen)
Is er ergens iets dat ingeschakeld wordt na 20 uur mss dat zou kunnen de verbinding verstoren.
Terug van de vrienden met die problemen.
Heb enkel foto’s genomen want ik geraak er niet meer uit.
Bij bekende netwerken op de pc zie ik enkel Proximus home en HP printer.
Op gsm en tablet enkel Proximus home en enkele van diverse hotels in Spanje.
Zie nergens die wifi 2.4.xxxx
Bij netwerk en internet - wifi staat die wifi 2.4.xxxx er nog steeds maar waarom die de home 7xxx verbreekt is me een raadsel.
wifi-2.4-6795 zal een naam zijn die Windows gegeven heeft aan het lokaal netwerk.
Die Proximus-home-xxxxxx staat als “niet onthouden” dit mag op “onthouden” staan aangezien dit het wifi SSID is van de huidige internet box.
Zopas contact opgenomen met het koppel met die problemen.
Tot nu toe géén problemen meer.
bedankt voor de vele hulp…
MarcoPolo
Graag gedaan en fijn te horen dat het zo terug in orde gekomen is.
@Martin
heb hier nog een tip gekregen om die bewuste verbinding uit het windows systeem te krijgen, maar durf het niet aan daar ik niet weet wat de eventuele gevolgen zijn indien het verkeerd loopt.
gebeurt via cmd….
netsh wlan delete profile name=”wifi2.4.xxxx”
uit te voeren als admimistrator.
Weet niet of jij weet van dit commando of indien niet zeker van de gevolgen ...afblijven...
heb hier nog een tip gekregen om die bewuste verbinding uit het windows systeem te krijgen, maar durf het niet aan daar ik niet weet wat de eventuele gevolgen zijn indien het verkeerd loopt.
gebeurt via cmd….
netsh wlan delete profile name=”wifi2.4.xxxx”
uit te voeren als admimistrator.
Weet niet of jij weet van dit commando of indien niet zeker van de gevolgen ...afblijven...
@MarcoPolo
Om een wifi netwerk te vergeten, dat kan je op die manier ook, maar in de 2 linken die M_016 gepost heeft kun je het op de gewone manier via windows instellingen
Het wifi netwerk is nu verwijderd.
Doch deze middag NA 3 dagen probleemloos terug geen internet, wel TV.
Reset modem bracht wel soelaas.
Heb nu eens alles doorgenomen met het koppel en het volgende is gebeurt.
Werden angesloten op Fiber Giga wat niet noodzakelijk was.
Hebben via teleboetiek een wijziging aangevraagd naar Fiber Flex S.
Volgens het koppel zijn de problemen dan opgedoken.
Zopas gebeld met de storingen en hebben de case genoteerd.
Indien er niks gevonden wordt zal er een technieker langskomen.
Is altijd moeilijk hulp bieden op afstand...we zien wel...
@MarcoPolo Als je hun gegevens invult in je profiel kunnen we het ook van op afstand eens bekijken.
Gevraagde privégegevensin je forumprofiel plaatsen doe jeterwijl je op het forum ingelogd bent, en zet jein één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op” ( in het vak “Ticket(Privé)” kun je bvb nogbijkomende informatie zetten als dit wilt).
Deze morgen telefoon gekregen van het koppel, technieker langs geweest en modem werd vervangen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.