Skip to main content
Vraag

Wi-Fi Deauthentication Attack (Software)

• September 10, 2026
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

er is hier aan de deur iemand geweest en mijn camera was plots uit en twee uur  niet beschikbaar , ik deed de deur open en hij was aan het werken met gsm ? kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan zien in router b box of andere manier ? of ook anderen die dit mee maakten

,?

4 reacties

Martin
  • September 10, 2026

Er kunnen deauth-frames verstuurd worden namelijk rechtstreeks via de lucht (wifi). 
Er hoeft dus niet eerst in je router ingelogd te worden dus zal je ook via de router UI niet iets van MAC-adres enz ervan terugvinden.
Een gewone smartphone kan bovendien niet zomaar automatisch een klassieke deauth-aanval uitvoeren; daarvoor zijn doorgaans specifieke software en geschikte wifi-hardware nodig.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 10, 2026

Kan die dan op 10 a 20 meter staan ? En aansturen via gsm?

Martin
  • September 10, 2026

Is mogelijk, afhankelijk van muren, ramen, wifi-band. Een aanvaller hoeft dus niet vlak aan je camera of router te staan.

Er bestaan bv wel Android opstellingen waarbij de gsm samenwerkt met specifieke software en vaak een externe USB-wifi-adapter packet injection ondersteunt. De aanvaller hoeft daarbij niet verbonden te zijn met jouw wifi en hoeft je  wifi-wachtwoord niet te kennen.

Een deauthenticatie kan een apparaat gewoon even laten disconnecteren. Dus de aanvaller moet zulke berichten herhaaldelijk sturen om het 2 uur offline te houden zolang hij binnen bereik blijft.
Als de persoon maar kort aan de deur stond en daarna vertrok, zou een klassieke voortdurende deauth-aanval normaal gesproken niet vanzelf twee uur blijven duren. Daarvoor zou de aanval moeten blijven doorgaan, of de camera zou na de verstoring zelf niet goed opnieuw verbonden moeten zijn.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 11, 2026

Oke ik weet genoeg alvast bedankt en inderdaad de camera stond gedraaid in basis positie