Beantwoord

welke kant aansluiten NTP2007

  • 1 March 2023
  • 2 reacties
  • 214 Bekeken

Ik heb sinds 22 feb een aansluiting bij Proximus. Ik ben in de kelder aangesloten op een splitter die dan met een cat 5e kabel naar mijn appartement gaat. Ik heb deze aansluiting zelf moeten doen omdat er nog geen aansluiting was op mijn appartement toen de technieker langs kwam. Nu is mijn vraag de 2 kabels die van de splitter naar de NTP2007 gaan moeten deze aangesloten worden op de zwarte klemmen of op de DSL klemmen. Ik heb namelijk enkel een abonnement met internet

Alvast bedankt voor de hulp

icon

Beste antwoord door Martin 1 March 2023, 20:56

Bekijk origineel

2 reacties

@Thomas.br

in de kelder een splitter zeg je, welke splitter is dat dan wat je bedoelt is dat de NTP2007/TF2007 combinatie, want de NTP2007 is de aansluitdoos waar de koperlijn van proximus normaal gezien op toe komt (op het zwarte klemmenblokje) 

Op NTP2007 wordt dan de vdsl2 splitter TF2007 op ingeplugd, zodat het VDSL signaal via het blauw klemmenblokje naar buiten komt en ook naar buiten komt via de RJ11 stekker aan de onderkant van de TF2007, gemarkeerd met “DSL”

zodat je de bbox kunt verbinden ofwel via het Blauw klemmenblokje op de NTP2007 ofwel via de RJ11 op de TF2007.

Het telefonie signaal (dat afgesplitst wordt wordt van het VDSL signaal door de TF2007) komt dan naar buiten op het groen klemmenblokje van de NTP2007 alsook op de 2 RJ11 stekkertjes op de NTP2007. Dus voor telefonie kun je weer kiezen door deze telefoniekabel te verbinden ofwel aan het groen klemmenblokje of via de Rj11 stekkers.

Dus voor u is die uitleg voor telefonie niet van toepassing. En moet je bbox (rj11 “DSL”) met een kabel verbonden worden met de RJ11 “DSL” van de TF2007 of met het blauwe klemmenblokje van de NTP2007.

En aangezien je geen telefonie hebt en alleen internet moet de TF2007 splitter zelfs niet ingeplugd worden op de NTP2007 en kan je de bbox rechtstreeks met een kabel verbinden aan het groene klemmen blokje van de NTP2007 of met een RJ11 op één van de twee Rj11 stekkers van de NTP2007.

Deze uitleg verklaard veel waarom ik geen internet toegang krijg ik ga deze oplossing proberen. 

 

Alvast bedankt voor het snelle antwoord en de mogelijkse oplossing 

Reageer