Binnenkort hebben we glasvezel in ons appartementsgebouw. Fiberklaar komt dan de glasvezelkabel binnentrekken via een onbenutte wachtbuis. Dat zal vrij vlot verlopen denk ik dan.
Maar dan komt het moeilijkere werk van de proximus technieker. Die moet het signaal naar de bbox 3 brengen! Ik heb ondertussen een paar youtube video’s opgevraagd, en daar zag ik dat men de glasvezelkabel tegen de muren / plinten plakt, en zelfs te boren door muren!
Now dat zal bij mij niet doorgaan denk ik dan, in de jaren 60/70 wist men niet beter, maar we zijn ondertussen 2023. Heb dan maar eens gezocht online of dat er geen elegantere oplossing was.
En ja, daar is een elegantere oplossing via een #DEVOLO GIGA BRIDGE” adapterkit. Met deze adapters kun je het ethernetsignaal dat uit de fibermodem komt, met de DEVOLO via een bestaande COAX / TEL lijn naar de juiste plaats brengen waar de BBOX3 staat. Zie hieronder het schema.

Ik wil nu al een montagebord maken waar alle componenten opkomen in mijn PRIVE kelder.
Daar moet ook nog een stopkontakt voorzien worden om de DEVOLO te voeden.
Kan iemand me zeggen welk fibermodem er gebruikt wordt? ( fabrikant / foto / afmetingen ?? )
zodat ik een idee heb hoe groot het motagebord moet worden?
Hieronder de link naar DEVOLO GIGA BRIDGE:
https://www.devolo.be/giga-bridge-telefoonset