Net gebeld door klantendienst voor overschakelen fiber. Hoe lang kan ik dit WEIGEREN? want dit betekent een meerkost als ik overstap.
Dag
Uiteraard kunt u dit (zonder meer) weigeren
Er mag verwacht worden dat de koperkabels +/- 5 jaar na de indienstname van fiber in het betrokken lokale net buiten gebruik zullen gesteld worden (cfr jaarverslag Proximus) en dat u enige tijd (>= 1 maand) vooraf dienaangaande door Proximus zult geïnformeerd worden (met een nieuw aanbod tot overschakeling van koper naar glasvezel)
De meerkost is functie van uw abo bv.
internet maxi naar intermaxi fiber 54.99 → 59.99 euro/maand
CS_Internet_Maxi_NL~2023-01-02-06-32-37~cache.pdf (proximus.be)
Ref.
Contract samenvatting | Proximus
Net gebeld door klantendienst voor overschakelen fiber. Hoe lang kan ik dit WEIGEREN?
De TS vroeg niet naar de voordelen van Fiber, maar hoe lang hij dat kan weigeren. Het antwoord is heel simplel: 5 jaar nadat glasvezel in jouw buurt beschikbaar werd.
Hieronder de “progressieve kalender kalender” v an de opeenvolgende fasen:
vanaf jaar 3 beginnen ze iedereen over te zetten, vanaf jaar 4 kan je geen diensten meer bestellen op koper, vanaf jaar 5 wordt koper afgesloten. Tegen dan moet je gekozen hebben tussen fiber of coax .
want dit betekent een meerkost als ik overstap.
Ik ben zopas vrijwillig overgeschakeld (hoewel ik het niet persé nodig heb). Installatie is perfect verlopen (van 8.30 tot 11.30 incl. graafwerken door voortuin), en gratis.
Ik had Internet Essential aan 25€ per maand, mijn snelheid was 60/4.
Ik heb nu Internet Fiber Essential, aan 25€ per maand, mijn snelheid is nu 50/8. Me happy .
Waarom is dat een meerkost voor jou?
TBI: meerkost hangt af van welk pack je hebt bvb bij flex “koper” packs is de meerkost voor flex “fiber” 5€, zou je moeten kunnen terugvinden in de gestandaardiseerde fiches / contract samenvatting.
bvb. Flex--INT-TV-TEL (proximus.be)
voor Internet_Essential_&_Internet_Essential_Fiber (proximus.be)
Waarom is dat een meerkost voor jou?
De (eventuele) meerskost is functie van type abonnement
&
Het antwoord is heel simpel: 5 jaar nadat glasvezel in jouw buurt beschikbaar werd
Is bv. functie van de beschikbaarheid van onderhoudspersoneel en kwaliteit van het lokale kopernetwerk (en mogelijks van het % reeds overgeschakelde klanten)
= uitschakeling kopernetwerk kan kan dus eventueel sneller gebeuren
&
bv. op het Fr-forum reeds berichten gezien dat indien fiber beschikbaar is er geen nieuwe aansluiting op koper meer gerealiseerd wordt (residentiele klanten)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.