Skip to main content

Cat5e moet 1gbps snelheid hebben maar de kabel van mijn kamer zit in deze bak vast, geen idee of het erin gesolderd zit of niet, maar het limiteert mijn snelheid.

Dit is een utp netwerkkabel voorzien van een RJ45 stekker die in een RJ45 contactdoos steekt.

RJ45 stekker met het vergrendel lipje

De RJ45-stekker heeft een klein kunststof lipje (clipje) dat vastklikt in de contactdoos.
door je duim en wijsvinger te gebruiken kan je het lipje indrukken, zodat de de vergrendeling loskomt en je zo de RJ45 stekker uit de rj45 contactdoos kunt halen.

Je hebt het over de internetsnelheid van 30Mbps die uit je bbox3 komt vermoed ik en deze wordt verder getransporteerd over deze utp netwerkkabel. 
Dus de snelheid wordt bepaalt door de bron, wat uit je bbox3 komt in dit geval en de utp kabel kan tot 1Gbps transporteren maar aangezien uit de bron maar 30 Mbps komt zal het dus bij 30Mbps per seconde blijven.

De snelheid die uit je bbox3 komt kan je meten met bv een laptop die je rechtstreeks met een utp kabel aansluit op je bbox3 en een →Speedtest.net uitvoert en de minimum snelheid die je moet kunnen halen.

De snelheid die uit je bbox3 komt wordt op zijn beurt bepaald door de lengte van je Proximus distributiekabel waarop je bbox3 aansloten werd via de introlijn die bij je thuis binnenkomt.

Bovenstaande door Belgacom geleverde/geïnstalleerde dataopbouwcontactdoos is vergelijkbaar met o.a. de ondervermelde Niko inbouwdatacontactdoos

2 RJ45-aansluitingen UTP Cat. 5E, klaar voor PoE++, vlakke uitvoering

Concreet is deze Belgacom 2*RJ45 dataopbouwcontactdoos op één of andere manier verbonden met uw BBox3(v+)/internetbox (vermoedelijk via ethernetkabels in de muur)

Uw internetsnelheid wordt beperkt door

a)

de door Proximus op adres aangeboden snelheid; de gegarandeerde minimumsnelheid is terug te vinden via Speedtest internet connectie | Proximus

b)

eventuele beperkingen eigen aan uw interne bekabeling (aansluitingen bekabeling /contacten ok?)

Een snelheid van 30/10 Mbps down/up lijkt mij de beginsnelheid van een (pas geïnstalleerde) lijn van het type vdsl2 non vectorised  met een lengte van +/- <= 400 m aangesloten op een LEX (gebouw telefooncentrale), de DLM kan deze snelheid na enge tijd eventueel verhogen indien klanten met kabelparen in dezelfde distributiekabel (publieke domein) geen hinder ondervinden

@Valvora 

ik heb je aansluiting uitgemeten, de kwaliteit van het signaal is goed.

Rechtstreeks op de modem zou je een snelheid van ongeveer 99Mbts moeten halen.

Geert

Reageer