Beantwoord

webtop error

  • 31 October 2021
  • 29 reacties
  • 1300 Bekeken

Reputatie 1

Sinds de nieuwe layout krijg ik elke dag nieuwe problemen bij… mails komen door elkaar binnen qua tijdnotificatie, meldingen als : cannot convert to undefined or null object - onverwachte fout maar de grootste frustratie is het feit dat ik van de ene op de andere dag geen mails meer kan verzenden en telkens ‘webtop error’ krijg via webmail maar ik kan ook geen mails versturen via de app en het gaat dan over mijn werk mailadres!  Proximus klantendienst zegt me niet te kunnen helpen?! Vorige keren dat ik belde kreeg ik tenminste nog te horen dat de technische dienst mij zou terugbellen maar dit is dus niet eens meer het geval…

 

icon

Beste antwoord door Martin 23 November 2021, 10:54

Bekijk origineel

29 reacties

Ter info:
er zijn er inderdaad nog onlangs die dit probleem gemeld hebben hier op het forum, maar het zal wachten worden tot dinsdag om verder hulp/uitleg te krijgen van iemand die van proximus zelf is, als ze hier terug langskomen.

Ter bijkomend info: 

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen dinsdag. 

Reputatie 1

Ik blijf hopen op een reactie van Proximus want ik kan nu al weken niet meer mailen vanuit mijn werkaccount.. Alle info ingevuld maar nog steeds ‘webtop error’. ik kan Proximus ook enkel bereiken via de telefoon, de chatbox verstuurt geen berichten, via Messenger gaat niet meer en als ik wil mailen via de website krijg ik de melding dat ik moet bellen.. cirkeltje rond maar mijn probleem blijft.. Heeft iemand een tip om Proximus op nog een andere manier te bereiken want ik moet gemiddeld 15 minuten wachten voor ik iemand aan de lijn krijg en dan krijg ik als antwoord dat het doorgegeven wordt en dat ik word teruggebeld… niet dus.. Dank voor alle hulp!!

@Lientje000 heb je geen mail applicatie staan op één of ander toestel, zoals outlook ,thunderbird enz…. want via deze weg zou het volgens sommigen beweren wel werken, zonder dat je deze foutmelding krijgt.

Bv. ook op het frans forum werd dit reeds gemeld → proximus webmail, blocage adresse/domaine -> "WEBTOP ERROR" !! help ! | Proximus Forum en daar eindigt het met het antwoord dat het in onderzoek is!

Er werd ook door de helpdesk aan sommigen verteld dat de reden was dat je nog een verouderd @skynet.be mail adres gebruikt, maar dat zal zeker niet kloppen aangezien mijn pa ook nog zo’n oud skynet adres gebruikt en hij krijgt deze foutmelding niet of hij nu via webmail of met een mail applicatie werkt.

Reputatie 1

Ik heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd maar krijg telkens die foutmelding, mij werd ook aangeraden Edge te gebruiken ipv Chrome maar ook dit helpt niet helaas. Mijn mailadres is redelijk recent (nog geen jaar oud) en is dus een @proximus.be.

Toch dank voor je antwoord en als ik veel tijd en moed heb zal ik nog eens bellen naar Proximus. Aangezien meerdere mensen dit probleem heb, ben ik al blij dat ik niet alleen sta maar ik wil mijn privé mailadres eigenlijk niet gebruiken voor werkgerelateerde zaken...

@Lientje000 ik heb mij al afgevraagd of het niet zou helpen indien men het wachtwoord zou veranderen.
zie → Wachtwoord van je mailbox | Proximus

zelf kan ik het niet proberen want ik krijg deze foutmelding niet, enfin ik geef het maar mee als idee.

Reputatie 1

Dank je maar dat heb ik al geprobeerd! Heb zelfs het mailadres al verwijderd en opnieuw geinstalleerd… toch bedankt hoor!

@Lientje000 Ja inderdaad een mens probeert in zo’n gevallen van alles, bedankt voor de feedback, zo weten we dan ook, en de anderen die dit hier lezen/meevolgen, dat dit spijtig genoeg niet helpt.

Ook weer raar dat niet iedereen deze foutmelding krijgt.

Nog een fijn weekend en hopelijk krijgt Proximus dit probleem vlug opgelost.

Reputatie 1

Ik hoop inderdaad dat dit wordt opgepikt/gelezen door Proximus want anders weet ik het ook niet meer..

Jij bent bedankt voor je inzet en moeite om te helpen en geniet van een aangenaam weekendi

Reputatie 7
Badge +5

@Lientje000 Ik heb het doorgegeven voor onderzoek. We merken dat er zich met de nieuwe lay-out wat fouten voor doen.

Reputatie 1

Dank je Daisy, het probleem doet zich voor als ik inlog met mijn hoofdaccount en switch naar het andere mailadres dat er onder staan, de mails komen binnen maar ik kan niets versturen. Sinds de nieuwe layout heb ik heel veel problemen, zo ook mails zonder kliklink - op de plaats waar ik moet klikken staat geen balk, mails aan mezelf komen in spam, mails komen niet chronologisch binnen dus aan het einde van de dag komen er nog mails binnen van de ochtend, de weergave binnen de mails is soms met blokjes en lijnen door afbeeldingen… zucht… 

Maar goed, ik blijf hopen en ben blij met je ractie

Reputatie 5
Badge +2

@Lientje000  Zou je eens kunnen kijken of deze error zich nog voordoet?

Reputatie 1

Op dit moment blijft het probleem bij het koppelen van de externe accounts helaas...

Gewoon als bijkomende inlichting: ivm probleem met inloggen dan helpt het zelf veranderen van het wachtwoord niet maar wel als proximus een reset uitvoert van je wachtwoord, dit werd hier al verschillende keren gemeld.

Reputatie 1

Dit heb ik al geprobeerd maar helaas…  volgens Proximus zijn zij niet verantwoordelijk voor externe accounts en ze kunnen me dus niet helpen. 

Ik kan wel aannemen dat ze niet verantwoordelijk zijn als het probleem bij de externe accounts ligt maar als het probleem zich voordoet bij Proximus dan is dat een heel ander verhaal en uit wat ik kan afleiden uit de berichten die hier al gepost zijn, is dit probleem toch begonnen na Prox de nieuwe mail interface uitgebracht heeft !!?

Reputatie 1

Inderdaad want voordien kon ik deze mailadressen gewoon koppelen en hier ook mee verzenden, nu niet meer dus en dat zal ook niet meer lukken, kreeg ik gisteren aan de telefoon te horen. Sommige mensen hebben geluk dat het wel werkt maar zij kunnen hier niets aan doen...heel jammer dat er reclame gemaakt wordt om al je mailadressen op 1 plaats te houden. Is het correct dat outlook en gmail zelfs niet meer gekoppeld kunnen worden?

Reputatie 5
Badge +2

@Lientje000 Heb het doorgestuurd naar de juiste dienst. Vanaf we hier meer over weten komen we bij u terug.

Reputatie 1

Super! Bedankt voor alle hulp èn het beantwoorden!

Reputatie 7
Badge +4

@Lientje000 Dit zou terug mogelijk moeten zijn vanaf de volgende update van de webmail. Deze komt er zo snel mogelijk aan. 

leg maar bij Cisco wat het vuur aan hun schenen :wink::slight_smile:

Reputatie 1

Ik wacht vol spanning af want op dit moment kan ik noch outlook, noch gmail koppelen en bij de andere account blijft de webtop error helaas nog.

Goeie dag allemaal,

Ik had vandaag ook dezelfde melding: “webtop error” toen ik een mail wou versturen. En ik heb ontdekt wat de reden was: de foto die ik wou bijvoegen was te groot! Na het verkleinen van de foto is het gelukt.

Er zijn inderdaad nogal wat problemen sinds de nieuwe layout. Het duurt ook soms heel lang vooraleer mijn inbox wil opengaan. Hopelijk zijn de kinderziekten rap van de baan.

Succes!

Hallo,

 

 

Heb eveneens hetzelfde voor sinds meer dan een maand nu.

Aan franstalige kant lees ik gelijkaardige reacties.

 

Bij mij betreft het om te beginnen  2 Skynet.be accounts      (andere toegevoegde accounts geven zelfde problemen)

 

 

Eerste skynet hoofdmail account geen probleem meer, heb dit opgelost in het verleden door paswoord opnieuw in te stellen na update door nieuwe webmail versie.

 

Om de aliassen opnieuw te kunnen gebruiken (dit ging ook al niet meer)  als verzend adres ben ik alias per alias ingelogd via webmail ( alias mailadres gebruiken  en  zelfde paswoord als hoofdmailaccount)  na enige tijd (precies of het programma aan het leren ging)  kon ik vanuit webmail terug aliassen als afzender kiezen ipv de hoofdaccount te moeten gebruiken.  De fout die optrad bij gebruik van een alias :          =ongeldige ontvangers.

 

Voor gebruik van de 2e hoofdmailaccount  ( eveneens een skynet.be account)

Inkomende mails geen probleem.

Uitgaande mails  WEBTOP ERROR

 

Je kunt wel mails versturen wanneer je afzonderlijk met dit account inlogt. (maar dan moet je iedere keer afmelden en heraanmelden met een ander mailaccount, wat niet de bedoeling is.

 

Tot nu toe werkt het dus niet meer om uitgaande mail  te versturen vanuit andere mail accounts die toegevoegd werden aan de hoofdmailaccount.

 

Nog een ander probleem is dat het mailprogramma nu vaak gaat hangen en je niet verder kunt typen gedurende enkele ogenblikken.  Ook om bijlages te versturen is het een ramp.

 

Van een WEBMAIL die perfect gefunctioneerd heeft naar een minder goede versie ( zonder enige aankondiging dat er een ingrijpende verandering zat aan te komen…..

Reputatie 5
Badge +2

hier ook nog altijd mails die niet in volgorde binnenkomen, gisteravond wat opkuis gedaan in de mails

verwijderd mails verwijderd maar toen ik bezig was kwam er een foutmelding en toe waren meer dan de helft van in box ook weg en komen er precies ook niet meer in, jammer

er stonden er toch enkele belangrijke tussen, best dat ik meeste ook direct bewaar in een andere map want die zijn gelukkig niet weg

er gebeuren toch rare dingen, iemand vertelde me dat er sedert gisteren zelfs geen mails meer binnen komen , nog erger dit

 

Wanneer volgt er een update ?  Nog steeds problemen met WEBTOP ERROR.  Ook met een bijlage van 80 kB

Reageer