Skip to main content
Vraag

Website filter www.youtube.com blokeert andere google services

  • 19 May 2024
  • 0 reacties
  • 23 Bekeken

Ik heb thuis een proximus bbox 3v+ modem.

Via het ip adress : http://192.168.1.1  op de parent control pagina stel ik verschillende website filters in.

Ik wil graag de website www.youtube.com blokkeren (voor mezelf). En dus voeg “www.youtube.com” aan de lijst in de: parent control -tab.

Raar genoeg stoppen dan heel veel andere services van google met werken. Waaronder: “drive.google.com” en “translate.google.com”. Maar bijvoorbeeld maps.google.com of de “google.com” werken dan wel. Ook vreemd is dat de blokkering van youtube niet altijd werkt terwijl terwijl de blokkering wel aanstaat (70% blokeer het wel 30% raakt het er toch door).

Met andere websites op mijn filter lijst heb ik geen enkel probleem. Daar werkt de blokkering perfect. Maar niet bij www.youtube.com.

 

Online zoeken geeft me niet veel resultaten terug. Deze forum suggereert dat andere google services gebruik maken van youtube.com van authenticatie en dus naast een blokking er ook een white-list moet gemaakt worden. Maar dat is denk ik niet mogelijk bij proximus model instelling.

 

Persoonlijk vind ik het vreemd hoe het mogelijk is dat ondanks dat ik www.youtube.com op mijn black-list zet requests soms er alsnog er doorgeraken. Ik weet dat als je met een pihole een kleine DNS server opzet men het domain rechtstreeks blokeert. Dus ik sta persoonlijk voor een raadsel hoe het komt dat mijn modem youtube.com soms niet blokeert en andere services zoals drive.google.com wel.

 

Hoe zou ik dus youtube.com blokkeren zonder ander google services te blokkeren?

0 reacties

Geen reactie

Reageer