Vraag

Website



Toon eerste bericht

67 reacties

@PaulBonnyns ook als je een privé pagina open doet en daar probeert.

Anders moet je eens cookies , cache opruimen in je browser.

Als ik probeer met mijn EDGE browser gaat die toch altijd open.

https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/cookies-verwijderen

https://www.dailycms.com/artikelen/hoe-kan-ik-mijn-cachegeheugen-verversen-of-legen/

Reputatie 7
Badge +4

Site niet bereikbaar met behulp van verschillende browsers via Proximus en Telenet

ook het nieuws gehoord van de glasvezel maar bij @PaulBonnyns  is het probleem wel al van wat vroeger!

al enkele keren geprobeerd en blijft open gaan zonder probleem bij mij.

dus die glasvezel zal bij mij niet passeren :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

werkt blijkbaar terug

ik zat op een goeie glasvezel hé niks van gemerkt :slight_smile:

Reputatie 3
Badge +1

Na nogmaals tf contact met 0800 23452 vernam ik het volgende.

1

Het proximus email-adres dat gekoppeld is aan mijn gratis webruimte was “uitgeschakeld”.

Betrokkene zou het terug inschakelen.

2

Betrokkene zei ook dat er geen gratis websiteruimte meer is bij proximus. Dus mijn website zou “verdwenen” zijn. Het zou dus gedaan zijn met de gratis users.skynet etc.

2a

Mocht dat zo zijn dat heb ik hierover geen communicatie van Proximus over gehad.

2b

Op de website van Proximus lees ik nog steeds dat bestaande hosting blijft bestaan maar dat “nieuwe” gratis webruimte afgeschaft is.

 

Tja, nu weet ik het ook niet meer.

 

Wat ik wel weet dat de betalende hosting bij P vrij duur is. Ik ken andere en beterkope bedrijven. En die werken goed want vele van mijn klanten voor wie ik de site beheer hebben daar een abonnement. 

 

Paul

oude bestaande gratis websites blijven bestaan en kan je verder gebruiken, maar er kunnen geen gratis nieuwe meer aangemaakt worden.

Als de proximus medewerkers hier de draad seffens opnemen kunnen zij dit officieel bevestigen.

 

Reputatie 6
Badge +3

Het hangt ook op welk pool van webservers je al dan niet terecht komt of de site opent of niet. Wanneer ik probeer te verbinden kom ik terecht op hostingpool1001 :

 

 

En een traceroute die vanaf lag-60-1000 timeouts weergeeft wat er ook voor kan zorgen dat website onbereikbaar (ik kan de website ook niet bereiken) :

 

 

 

daar kun je toch niet op afgaan gaan want bij mij net het zelfde maar ik kan de website toch gewoon openen zonder probleem.

Reputatie 6
Badge +3

Ik kan de website nog steeds niet bereiken .Wat krijg jij als resultaat wanneer je zowel een pathping als traceroute doet?  Dat maakt wel een verschil wanneer jij toevallig komt op een webserver in een pool die problemen heeft, dan kan het perfect zijn dat andere gebruikers die op een webserver komen geen problemen hebben. Neen, maar kan wel een indicatie zijn voor een probleem.

het zelfde 

en zie eens wat een mooie pagina ik krijg :slight_smile:

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik blijf problemen hebben om te openen.

Het bijzondere is dat ik tot 2 weken geleden nooit dit probleem had.

Reputatie 3
Badge +1

Heb 2 andere browsers getest. Epic en Brave.

Geen succes.

Reputatie 4
Badge +2

Volgende websites zijn weer niet te openen, heb wel toegang tot de server via FTP :

http://users.skynet.be/jdbnet/

http://users.skynet.be/fb084750/

met de websites bij telenet geen enkel probleem:

http://users.telenet.be/kdbnet/

 

Vanaf hier lijkt alles te werken. Welk probleem of foutmelding krijg je precies?

Dus het lukt ook niet meer als CTRL+SHIFT+N  ofwel CTRL+SHIFT+P   gebruikt naar gelang welke browser je gebruikt, om een privévenster in een browser te openen en dan zo te proberen van je website te openen.

Reputatie 4
Badge +2

zowel met Chrome en Edge.

Reputatie 4
Badge +2

De websites http://users.skynet.be/ zijn weer niet bereikbaar.

Kan iemand van Proximus bevestigen of dit het einde is van de gratis webruimte voor particulieren ?

Reputatie 3
Badge +1

Sorry. Jawel Martin. Met ctrl shift n lukt het wel.

het is wel opvallende dat er meer en meer zijn die dit de laatste dagen melden, ik probeer dit geregeld vanop mijn laptop en dat probleem heb ik tot hier toe nog niet voor, maar er moet toch iets schelen aangezien er meer en meer zijn die dit melden.

En als je in je browser die je normaal gebruikt de cookies, historie, en cache opruimt, werkt het dan ook niet ?

En  als je met een adblocker werkt dan deze ook eens uitzetten mss om te zien of dit een rol speelt, in firefox bv zit er een adblocker add-on die default op staat.

Reputatie 7
Badge +4

Ik geef jullie feedback alvast door aan de betrokken dienst, zodat er eens kan gekeken worden wat hiervan de oorzaak is. Van zodra ik een antwoord krijg laat ik hier iets weten. 

Heb je al eens de modem en de PC herstart?

Reputatie 7
Badge +4

Zoals reeds aangstipt door @familievandesype is er duidelijk een probleem met de afwikkeling van het verkeer naar de betrokken website intern op het Proximus netwerk (soms lukt het, soms/frequent niet)

Reputatie 3
Badge +1

Ook na opruiming blijft de toegang wispelturig.

 

Bedankt voor alle reacties.

Reageer