Skip to main content

Ik probeer een eigen webserver te draaien. Maar ik verval in een trial and error zonder resultaat

• Server draait, en is bereikbaar door diverse apparaten binnen het eigen netwerk.
  • Ik heb een no-ip.com dynDNS aangemaakt en geconfigureerd in mijn BBOX3
  • Als ik in de CMD ping naar mijn dynDNS domein, dan komt er netjes mijn Ip adres bij, dus ik vermoed dat de DynDNS dan goed werkt
  • In de online instellingen bij Scarlet had ik gekozen voor lage beveiliging, waarbij staat dat poort 80 en 443 dan openstaat.
  • portforwarding ingesteld voor IPv4 poort 80 voor TCP - external port start “80 “, external port start leeg, internal port 80, internal host ipadres van webserver
  • portforwarding ingesteld voor IPv4 poort 443 voor TCP - external port start “443 “, external port start leeg, internal port 443, internal host ipadres van webserver
  • firewall ingesteld op bbox zelf naar laag

Geen resultaat….

Is er iemand die ook een BBOX3 heeft, en dit wel werkende heeft gekregen??

Ik had hier ergens op het forum een opmerking gelezen, probeer om te testen of je domein bereikbaar is, NIET te surfen met een toestel op je netwerk, maar ga naar je eigen domein van je webserver, maar gebruik een ander toestel op 4G bijvoorbeeld.

Ik heb dus mijn poort 80 opengezet op de website tool van scarlet/proximus zou ik dus in principe een open poort 80 moeten hebben.

En

ik heb poort 80 opengezet in de BBOX en geforward naar de webserver 

met 4G smartphone naar mijn domein

→ geen resultaat

Maar

verander ik mijn poort external port start naar 81 en laat ik hem dan forwarden naar poort 80 van mijn webserver….

Met 4G toestel naar mijn domein

WEL resultaat…

Dus anyway, nu werkt het wel, maar dus niet op poort 80 waarop je dus alles hebt ingesteld dat het WEL zou moeten werken, want daar werkt het niet. Stel je het in op poort 81, dan werkt het wel.

Waarom moet je dan eerst op de site gaan instellen dat de poorten opengezet worden? Terwijl ze dan uiteindelijk toch blijven uitstaan? Vermoedelijk werkt er toch iets niet juist in het openzetten of sluiten van de vernoemde poort.

Hopelijk heeft dit iemand geholpen die ook aan het prutsen is!

Nog een opmerking voor de mensen die ook aan het testen zijn:

Je moet dus na je dyndns domeinnaam het volgende vermelden :81

mijndomein.com:81 zo spreek je de juiste poort aan

in mijn no-ip.com domein kan je wel in de settings van je hostname in je account een port 80 redirect optie vinden, waarbij je dan 81 kan instellen. Zo is het toevoegen van de poort achter de domeinnaam niet meer nodig.

Volgens mij... ofwel doe ik echt nog iets extra verkeerd, ofwel werkt de functie niet die de poorten 80 en 443 openzet. 

In elk geval nu werkt het wel al (deels) nog niet met https, maar wel met http

Reageer