Skip to main content
Beantwoord

webmail skynet werkt niet meer

• January 16, 2026
  • 41 reacties
  • 361 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Sinds de wijziging gisteren kan ik niet meer inloggen in webmail ( Skynet). Paswoord is fout. Kan ook niet veranderen. Wat kan ik proberen om dit op te lossen. Nota. Op forum via laptop kan ik ook niks posten, geeft fout dat er geen onderwerp is. Ook raar

Beste antwoord door reynkust

juist een nieuwe activatie mail voor proximus ontvangen

opnieuw geregistreerd (als nieuwe geruiker)

nieuw passwoord

en nu werkt alles terug normaal

slotsom: wat er mis was geen idee, blijkbaar gans account geblokkeerd , en is enkel het webmeil gedeelte terug vrij gegeven. Paswoord wijziginging of meerdere paswoorden niet van toepassing (nu slechts 1 paswoord voor alles zols het moet).

Het zal me een raadsel blijven wat er mis gelopen is.

Enfin, bedankt aan diegene die het verholpen heeft

41 reacties

Martin
  • January 16, 2026

De volgende melding komt op het scherm als je niet ingelogd bent op webmail

Er is een nieuwe webmail-release uitgevoerd afgelopen nacht.

Ondervind je problemen door een blanco scherm te zien na het aanmelden, dan raden wij aan je browsercache en cookies te wissen en de webmail opnieuw te openen. Na deze actie heb je opnieuw toegang tot je emails.

Kan je het wachtwoord niet veranderen zoals het beschreven werd hier
→ Skynet mail | Proximus Forum

Daar schrijft Koen9600 het volgende:

Ontving zopas van proximus een sms om het wachtwoord te veranderen via www.proximus.be/spam en na het veranderen van het wachtwoord naar het wachtwoord dat ik reeds gebruikte, is alles weer in orde…

NB: Proximus moderatoren komen pa maandag terug langs hier op het forum.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 17, 2026

Krijg nu niks meer binnen. Mijn account is disabled ,als ik een m

Ail stuur van een ander account. Komt nergens niks meer binnen. Wat een service

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 17, 2026

Dus mijn Skynet mails komen niet binnen, paswoord kan ik niet meer veranderen. Account disabled.

Martin
  • January 17, 2026

@reynkust er komt maar pas maandag iemand van Proximus hier terug langs, anders kan je mss via een andere methode contact proberen op te nemen → http://proximus.be/contact bv:  via  0800 22 800 of via chat …..

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 17, 2026

Na contact, is voor alle Skynet adressen , er wordt aan gewerkt. 

Ik houd mijn hart vast als er gewerkt wordt aan de emailserver, de skynet adressen zijn altijd de pineut van alles, zijn wel de trouwste klanten, doch worden blijkbaar bij het afval geteld (of gezet) , .Ofwel komt er niks meer binnen of wel is u paswoord fout, dit kan toch niet. Als men iets veranderd wordt dat blijkbaar niet getest .

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 17, 2026

dieze melding bij gebruik van forum , bij aanmaak nieuw topic. Verboden vanaf nu?? Enkel via smartphone gaat het nog. Raar

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

Hoop dat er na 3 dagen eindelijk iets gaat opgelost worden. Account nog steeds niet bereikbaar. Gegevens in ticket

Mutlie
  • January 19, 2026

dieze melding bij gebruik van forum , bij aanmaak nieuw topic. Verboden vanaf nu?? Enkel via smartphone gaat het nog. Raar

Je voelt je misschien geviseerd, maar dat is gewoon een verwijzing naar een niet ingevuld veld (overigens een keuzemenu), namelijk in welk subforum (of onderwerp) je jouw topic wil zien verschijnen.
Zoals internet, facturatie, leveringen, …. opdat iemand sneller iets kan terugvinden.
Staat onder je tekstveld.

Nog succes met een oplossing voor je mailprobleem! Een fout ingetypt paswoord?
Want ik kan alleen maar vaststellen dat een testmail verzonden vanuit mijn gmail per kerende aankomt in mijn skynet èn proximus mailadres. Ook omgekeerd werkt het goed en snel.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

@pactrik, kan mijn passwoord op geen enkel manier meer wijzigen. Account disabled, dus ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

opgelost, nieuw passwoord ontvangen van helpdesk. Account was geblokkeerd omdat men vermoedens had dat er spam verstuurd werd langs dit account, waren mijn testmails die binnenkwamen en ik het paswoord niet kon wijzigen op geen enkel manier, en omdat er na 3 pogingen een block kwamvan account die vrijgegeven zou worden, dat helaas niet plaatsvond, en zodoende geblokkeerd bleef. Vrijgave na 5 min werkte niet.

Mutlie
  • January 19, 2026

Dus 3x fout paswoord ingegeven?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

@mutie , ja na de melding van webmail en het niet functioneren, cache weggedaan. Dan paswoord veranderd voor oplossing. Helaas geen oplossing. Dan paswoord nog proberen wijzigen in firefox. En dan block voor 5 minuten omwille van verkeerd paswoord. Moest 5 min wachten, doch die 5 minuten zijn blijkbaar 3 dagen geworden. KOn nergens paswoord meer wijzigen, op geen enkel manier. Nu via tel een nieuw paswoord ontvangen en webmail werkt terug ( blijkbaar vermoed Ai (denk ik à dat er spam verstuurd werd langs dit account omdat ik veel testmails had gestuurd die allen bleven hangen. Raar

Vraag me wel af waar die testmails en de mails van vrijdag ergens naartoe zijn, want zie geen achterstallige mails van zaterdag en zondag verschijnen .

Mutlie
  • January 19, 2026

Ik heb in het verleden - jaren geleden, misschien dat Proximus toen zelfs nog Belgacom heette ? - aan de hand gehad dat mijn skynet adres werd gebruikt voor het versturen van spam. Geen idee hoe dat kon, maar het was effectief zo. Toen ik een nieuw paswoord had ontvangen zag ik in de verzonden berichten een enorm aantal mails (+/- 1000) staan.
Waar ik me wel aan heb geërgerd was dat mijn email zomaar werd afgesloten zonder enige waarschuwing (sms?) en ik een week heb gedacht dat er een technisch probleem was omdat ik niet kon inloggen. Ik heb toen gebeld en het was snel opgelost, dat wel. Maar de abonnee niet waarschuwen was niet klantvriendelijk.. 
Er is niet veel veranderd dus.

Martin
  • January 19, 2026

@reynkust Dit is inderdaad zo als je het woord “test” met ander combinatie, in je onderwerp zet dat je heel veel kans maakt dat het als spam aanzien wordt. Een nog andere woord combinaties kunnen de spamdetector trigeren, (woord combinaties in het onderwerp en inhoud).
Maar wie kent al die combinaties die spamgevoelig zijn !

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

Neen, blijkbaar niet. Ik kon niet weten wat er fout was. Had enkel mijn paswoord gewijzigd, en dan ziet ge account disabled, dacht dat ze aan het werken waren aan die problemen met Skynet en webmail. Dus niet, als ik niet gebeld had had dit ook weken kunnen duren. Verwittig dan toch de gebruiker, als ex IT'er weet ge dat, maar een gewonde sterveling loopt hierdoor misschien belangrijke mails mis. Kan niet

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

@Martin ja men zou minimum toch moeten laten weten dat men uw account geblokkeerd heeft. Men sluit uw bankrekening toch ook zo maar niet af , omwille van een omschrijving in de overschrijving. En ik vraag mij nog altijd af waar die mails zijn van zaterdag en zondag. Kan men toch niet zomaar vernietigen zonder mijn goedkeuring. Afwachten

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 19, 2026

@reynkust Er staat een forward email adres op je account, een gmail adres. Dit al sinds juni 2025.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

Ja, maar als mijn Skynet ge disabled wordt komt dit wel ook niet binnen op Gmail. Laten staan aub, webmail was onbetrouwbaar voor mij gedurende jaren

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

Volgende problemen/ Heb telefonisch passwoord gekregen voor webmail. Dock kan nergens dat paswoord gebruiken om me aan te melden/ Pickx weigert het passwoord, poroximus account weigert het. Hebt het proberen te wijzigen, doch wordt niet aanvaard; Zou toch graag weer pickx gebreuiken op tablet. Als ik inlog met itsme , weigering inloggen met passwoord, doch dat weigert hij ook. GELIEVE alles toch eens goed te bekijken. De mails komen binnen dat is opgelost, de rest is NOG ALTIJD GEBLOKKEERD , OOK met het NIEUW passwoord. Hoe eis dit toch mogelijk????

Mutlie
  • January 19, 2026

Ik ben even in de war.
Mail is in orde met het nieuwe paswoord, toch? Daar gaat dit hele topic over en nu kom je met alle Proximus toestanden. Werkten die dan ook niet of enkel met het nieuwe paswoord niet?
Dan werken die  waarschijnlijk nog met het oude paswoord of ook niet meer?
Ik heb zelf verschillende logins (en paswoorden) voor dit forum, mijn webmail, My Proximus, … 
Het éne werkt niet op het andere.

Martin
  • January 19, 2026

Maar het lukt voor Reynkust ook niet met itsme, dus moet er meer aan de hand zijn.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

Enkel webmail werkt met het tel ontvangen paswoord. De rest waar ik een paswoord moet ingeven pa pickx, Proximus Hoofdaccount , Ed werken niet. Paswoord wijziging wordt aanvaard doch nieuw paswoord wordt overal geweigerd. Ook bij webmail kan ik inloggen met het tel verkregen paswoorden ( had het nochtans gewijzigd) heb ik soms 5 paswoorden in 20 database vraag ik mij af ( als it er). Ik dacht er maar 1 te hebben. Als dat gewijzigd wordt is dat toch geldig voor de verschillende toepassingen zoals pickx, raadplegen factuur en het strafse is dat itsme voorzien is maar niet werkt als ge blijkbaar ooit gewerkt hebt met een passwoord. Dus ik begrijp er niks meer van. Enkel mijn mail probleem is opgelost, de rest NIET

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

als bewijs

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

Heb ik nu per login een ander paswoord, dat is het eerst dat ik hier over hoor. Ik was verplicht omop pickx in te loggen met mijn email en passwoord van het hoofdscherm (account gegevens° Iets anders is mij nooit gelukt. U zegt dat u een ander paswoord kan gebruiken voor pickx , dan voor webmail. Tja dan heeft proximus 5 databases met wachtwoorden. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 19, 2026

En nu wil ik van iemand van proximus in detail weten , hoe ik al mijn passwoorden kan aanpassen per toepassing,, voor elke toepassing apart zoals men zegt

pickx

myn account

en andere 

MAAR NIET  WEBMAIL en OOK NIET het Forum want dat werkt

en ik wil ook weten of dat verschillende data bases zijn want dat is zeer onveilig

en ik wil ook weten wat de regels zijn om een mailaccount te blokkeren, wat zijn de regels, 

Het is stilaan genoeg