Skip to main content
Vraag

Webmail problemen

• September 9, 2025
  • 24 reacties
  • 353 Bekeken

jowantje
Forum|alt.badge.img+1

Vandaag (alweer en nog maar eens!) problemen bij de webmail, zowel in de app op de smartphone als op de pc. Er komen nu zelfs ongelezen mails binnen van juli en augustus. Mails die ik overigens reeds vroeger heb ontvangen en had gelezen… Ook de synchronisatie tussen beiden laat te wensen over.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

24 reacties

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • September 10, 2025

@jowantje Heb je al eens gekeken dat overal waar je uw mail gebruikt deze op imap instellingen staat?

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 10, 2025

@Michael V Bedankt voor uw antwoord, maar dat is ‘chinees’ voor mij… hoe controleer ik dat?

Martin
  • September 10, 2025

Als je alleen webmail.proximus.be gebruikt dan moet je niks controleren maar als je ook een mail programma gebruikt kan bv je mail programma, ik zeg maar iets POP3 gebruikt en je mail-app bv IMAP.

• Gebruik je meerdere apparaten? → Kies voor IMAP
• Werk je vanaf één vaste computer met een mail-programma en wil je opslagruimte op de server besparen → POP3 kan dan geschikt zijn, maar IMAP blijft flexibeler.

Bv: wat uitleg vind je hier → IMAP en POP3: Wat zijn de belangrijke verschillen

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 11, 2025

@Martin bedankt voor de info. Ik gebruik de webmail van Proximus op pc en de webmail app van Proximus op de smartphone. Synchronisatie tussen beiden is nu weer in orde… Geen idee of de instellingen juist zijn, maar ik veronderstel van wel...

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 12, 2025
Het blijft maar duren! Bijna onmogelijk om een mail zonder problemen te verzenden (zeker als er bijlagen zijn)…

Nu worden er ook een deel van de vastgezette mails niet getoond...

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 17, 2025

@jowantje Heb je nu nog steeds problemen? 

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 18, 2025

@DaisyS werkt nog niet zoals het hoort… mails openen lukt soms niet onmiddellijk. Vooral wanneer de mail een tijdje open staat. Synchronisatie tussen mail op pc en de webmail op de smartphone is nu wel in orde. 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 19, 2025

@jowantje Ik heb een ticket (INC2405571 ) aangemaakt om je webmail eens te laten nakijken. 

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 20, 2025

@HadewychT Alvast bedankt! Ben benieuwd of het (eindelijk) iets gaat uithalen...

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 1, 2025

@jowantje Je mailbox is hersteld, maar daar is geen duidelijke fout uitgekomen. Worden uw mails nog op andere toestellen gelezen, vb via outlook of een andere mailapp ? Zet je je webmail soms op verschillende tabbladen tegelijk open ? 

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 2, 2025

@HadewychT Mails worden uitsluitend gelezen via de app op de smartphone en de webmail op pc…. er worden geen verschillende tabbladen tegelijk open gezet.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 2, 2025

@HadewychT duidelijk nog niet opgelost...

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 22, 2025
Het is eens een andere foutmelding, maar de problemen blijven...

Mutlie
  • October 22, 2025

Ik hoop dat dit niet verkeerd overkomt, ​@jowantje, maar jij bent toch wel een heel regelmatige “klager” als het over problemen met webmail handelt.
Ik heb toevallig (en dat gebeurt niet alle dagen) deze voormiddag mijn skynet mailadres (webmail) gebruikt op mijn PC, daarstraks in Linux, momenteel in Windows 11, en ook nog op mijn smartphone (via de mail app dan). Ook heb ik zonet via Thunderbird (Windows 11) mijn mail bekeken en nergens ondervond of ondervind ik enig probleem met skynet. Toegegeven, mijn skynet mailadres is op dit eigenste moment “leeg” maar daarstraks had ik wel een spammail die  ik heb doorgezonden via webmail en ik heb via ook webmail een ontvangstbevestiging ontvangen van verdacht@safeonweb. 
Conclusie: bij mij werkt skynet webmail gewoon. 
Nu, jij bent ook niet de enige die problemen ondervind, waarmee ik me de vraag stel of het een servergebonden probleem is? (mits de anderen ook verbonden zijn met die bepaalde server)
Hoe dat kan nagegaan worden weet ik echter niet.

Martin
  • October 22, 2025

@jowantje probeer het toch nog eens door in je browser een “privé venster”* te openen en dan daar te surfen naar https://webmail.proximus.be 
Je mag cookies aanvaarden indien er om gevraagd wordt.

*privé venster open je door als je browser opgestart is de volgende toetscombinatie in te drukken:

CTRL SHIFT N   (sommige browser zoals firefox is het CTRL SHIFT P) 
Update:
Of via de menu in je browser → 

Desktop (Windows / Linux / macOS)

• Google Chrome / Microsoft Edge / Brave / Opera

• Windows / Linux: Ctrl + Shift + N

• macOS: ⌘ + Shift + N

• Of: menu (³ stippen / ≡) → Nieuw incognitovenster / Nieuw InPrivate-venster (Edge).

• Firefox

• Windows / Linux: Ctrl + Shift + P

• macOS: ⌘ + Shift + P

• Of: menu → Nieuw privévenster.

• Safari (macOS)

• macOS: ⌘ + Shift + N

• Of: menu ArchiefNieuw privévenster.

Mutlie
  • October 22, 2025

In Firefox en andere daarop gebaseerde browsers is het CTRL SHIFT P. 

Of er nog andere mogelijkheden zijn?

Misschien best via het menu een privé venster openen? Kan toch ook en lukt altijd.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 24, 2025

@Mutlie De problemen slepen reeds maanden aan, dus toch wel reden om te klagen…

@Martin​ ​@Mutlie Bedankt voor de tip. Ik probeer het eens met privé venster...

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 24, 2025

@jowantje Je mailbox is nagekeken en daar werd geen probleem gevonden. Heb je die problemen ook als je via een ander toestel inlogt ? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 24, 2025

@Mutlie De problemen slepen reeds maanden aan, dus toch wel reden om te klagen…

@Martin​ ​@Mutlie Bedankt voor de tip. Ik probeer het eens met privé venster...

Vreemd, voor normaal webmail verkeer heb ik nog nooit problemen gehad en ik heb een Belgacom/Proximus verleden uit het steentijdperk … Ik gebruik normaal wel een mail client op de PC (Thunderbird) maar dat doet niets af aan het beheren van mail via webmail … Ik vermoed dat u lokaal PC cq browser problemen heb als ge al geen beestjes hebt … 

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 24, 2025

@HadewychT via de app lukt het wel zonder problemen. Ik heb uiteraard maar 1 vaste pc, maar op diezelfde pc heeft mijn echtgenote (met een andere account) geen problemen...

Mutlie
  • October 24, 2025

@HadewychT via de app lukt het wel zonder problemen. Ik heb uiteraard maar 1 vaste pc, maar op diezelfde pc heeft mijn echtgenote (met een andere account) geen problemen...

Je echtgenote niet en jij wel? Zijn je instellingen wel juist?

Mutlie
  • October 26, 2025

In het overzicht van dit forum is - wat dit topic betreft - het antwoord van ​@jowantje (zijn antwoord aan ​@HadewychT) het laatste antwoord.

Waarom mijn  opmerking van gisteren op dat  antwoord niet verschijnt in het overzicht - en dus ​@jowantje er niet op antwoord en dan ook geen mogelijke oplossing aangereikt krijgt - is me een raadsel.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 28, 2025

@jowantje 

Is het gelukt met een privé venster om de webmail probleemloos te gebruiken.

Wat ook altijd kan helpen is de cookies verwijderen.

Geert

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 29, 2025

@GeertC Niet echt een verbetering opgemerkt bij privé venster. Haperingen blijven voortduren… Cookies werden reeds enkele malen verwijderd, ook zonder resultaat.