Vraag

Webmail app problemen

  • 3 October 2021
  • 36 reacties
  • 1738 Bekeken

Reputatie 1
  • Practitioner
  • 40 reacties

Sinds enkele dagen is de inbox in de webmail app van Proximus niet meer beschikbaar. Alle andere mappen kan ik wel raadplegen, maar bij de inbox krijg ik volgende melding: “Helaas kunen uw berichten niet gelezen worden. Probeer opnieuw.” 

Let ook op de spelfout in die melding… 

 

Vreemd genoeg kan ik de inbox wel raadplegen via de pc op de webmail site van Proximus. Ook krijg ik nog melding van een binnenkomende mail via de app, maar de inbox blijft onbereikbaar. 


36 reacties

maandag pas komen de Prox forummedewerkers terug langs om dit na te trekken.

NB: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel de betrokken app verwijderen en terug installeren in een poging het probleem op te lossen

helpt niet naar het schijnt 

Reputatie 1

Cache wissen, gegevens wissen, app verwijderen en opnieuw installeren, alles helpt helaas niet...

inderdaad er zijn er nog die dit al geprobeerd hebben je kunt alleen maar hopen dat morgen een Proximus forummedewerker de oplossing kan aanbieden.

Reputatie 1

Instellen in Outlook werkt ook niet. Daar krijg ik de melding “de verbinding met je mailserver is verlopen”.

Dit begint behoorlijk lastig te worden. Hallo Proximus? :rolling_eyes:

 

 

Reputatie 1

En het bleef stil...

Reputatie 1

Wat nog het meest frappant is, is dat als ik m’n vrouw haar skynet account in diezelfde proximus mail app op m’n smartphone gebruik, de mails wel binnenkomen bij haar account en bij mij blijft er een foutmelding staan. 

Er is dus duidelijk iets gewijzigd aan m’n account bij Proximus zelf… 

Reputatie 7
Badge +3

@SV1 

Ik kan me inderdaad voorstellen dat dit heel verveldend moet zijn.

Heb je eveneens geen toegang tot je postvak in via de webmail rechtstreeks?

Ik zie dat je 2 aliasen (2 vershillende e-mail adressen) hebt, heb je op de beide geen toegang tot je postvak in?

 

Geert

 

Reputatie 1

@SV1

Ik kan me inderdaad voorstellen dat dit heel verveldend moet zijn.

Heb je eveneens geen toegang tot je postvak in via de webmail rechtstreeks?

Ik zie dat je 2 aliasen (2 vershillende e-mail adressen) hebt, heb je op de beide geen toegang tot je postvak in?

 

Geert

 

Via webmail heb ik wel toegang tot postvak in. Via de app kan ik mails verzenden, andere mappen raadplegen, maar postvak in kan niet geladen worden. Heb idd ook al via het andere mailadres geprobeerd, maar idem. 

Reputatie 7
Badge +3

@SV1 

Dan weet ik voldoende, ik laat nakijken of er al dan niet een algemeen probleem is met de webmail. 

Ik hou je op de hoogte.

 

Geert

Reputatie 1

Geen idee of jullie iets gedaan hebben, maar ik krijg nu totaal geen toegang meer tot al m'n mailboxen! Ook niet via webmail. In my Proximus staat er als foutmelding: keine mailboxen... 

 

Er is een probleem inderdaad en Proximus is er mee bezig

Proximus Mail probleem | Proximus Forum

 

Reputatie 1

Ondertussen zijn we alweer 12 dagen verder. Inbox van de webmail app werkt nog altijd niet.

Heb dan maar BlueMail geïnstalleerd waar m’n inbox wel correct werkt. 

Hoe is dit nu eigenlijk mogelijk? Is er aan m’n account geprutst bij Proximus, want in dezelfde app op dezelfde telefoon komt de inbox van m’n vrouw (ook skynet adres) wel binnen. 

De mail app geeft ook bij mij, sinds gisteren, problemen. Tot gisteren was het nog de mail app openen en lezen. Sinds vandaag moet ik me aanmelden. Na invoer van mailadres en paswoord krijg ik steeds ‘Controleer of uw inloggegevens correct zijn’ . Dit gebeurd bij al mijn android toestellen. Outlook van Microsoft outlook en mails lezen via myproximus werken wel.

Aanloggen op dit forum met email adres en paswoord lukt dan weer niet. Gelukkig had ik nog mijn vroegere alias en bijbehorend paswoord om te kunnen inloggen.

Enig idee of dit ook te maken heeft met de bovenvermelde problemen?

Reputatie 1

Wonder boven wonder werkt het terug. Er was een update beschikbaar van de webmail app en na installatie werkt alles weer zoals het hoort! 😎

Gelukkig voor jou maar na het terug installeren van de mail app blijft bij mij nog steeds de vraag komen om in te loggen. Ook aanvragen van een nieuw Token helpt niet  :(

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig voor jou maar na het terug installeren van de mail app blijft bij mij nog steeds de vraag komen om in te loggen. Ook aanvragen van een nieuw Token helpt niet  :(

 

Heb je de mogelijkheid gehad om een update te doen? 

Gebruik je de app van de webmail op een IOS (Apple) toestel of een Android toestel?

 

Geert

De update is uitgevoerd en ik gebruik de app op Android machines

Reputatie 7
Badge +4

@Denemem Uw paswoord is aangepast geweest op 20 oktober. Daarna moet je dat nieuwe paswoord gebruiken in de apps. Zolang dat niet goed opgeslagen is blijft hij dat vragen. 

Hier kan je nakijken waar je het paswoord kan aanpassen. 

Via ‘beheer mijn e-mail instellingen’ en ‘Read my mails’ kan ik zonder problemen mijnmails lezen.

Als ik mijn wachtwoord weer eens aanpas (ik gebruik momenteel steeds hetzelfde om vergissingen uit te sluiten) en dan naar de android app ga krijg ik nog steeds de melding  ‘Controleer of uw inloggegevens correct zijn’ . De app op de GSM verwijderd en via de link op Myproximus terug geïnstalleerd helpt ook niet.

Reputatie 7
Badge +4

Deze foutmeldig wijst toch op het ingeven van foutieve gegevens. U moet in de Android app hetzelfde paswoord gebruiken als via My Proximus. Lukt het eventueel op een ander toestel of in een andere app wel ? 

Op al mijn android toestellen (Samsung Galaxy Tab S6 en Galaxy S21 Ultra) heb ik hetzelfde probleem. Op beiden werkte de app steeds zonder problemen tot ik onlangs de vraag kreeg om in te loggen met het gekende resultaat. Vandaar ook de aanpassing van mijn wachtwoord in de hoop zo terug te kunnen inloggen. Momenteel gebruik ik Bluemail en dat werkt zonder problemen. Ook aanloggen via ‘https://webmail.appsuite.proximus.be’ geeft geen problemen.

Reputatie 7
Badge +4

@Denemem Ik heb hiervoor ticket IM11624648 aangemaakt

Sinds deze morgen is alles terug normaal. De lay-out van proximus mail is aangepast net zoals de web toepassing. Bij beiden log ik nu aan zonder problemen en ik kan ook aanloggen op dit forum met mijn origineel paswoord. Bedankt voor de tussenkomst.

Reageer