Beantwoord

webmail app


Vorige week support gecontacteerd en een expert ging mij binnen de 48u terugbellen maar helaas:

Via de webmail app op smartphone en tablet een nieuwe mail opmaken kan dat enkel via hoofdaccount? Ik heb 2 postbussen aangemaakt en die willen vanuit hu mailadres mails versturen natuurlijk.

icon

Beste antwoord door ChrisvcBik 2 June 2023, 10:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Voor ieder postbus kan je in je mail toepassing een mailaccount aanmaken.
Als je in een postbus alias mailadressen aanmaakt komen de antwoorden op deze aliassen binnen in de zelfde postbus.

Een postbus/mailbox en alias aanmaken  | Proximus & Accounts toevoegen in Proximus Webmail of Proximus Mail | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

FYI in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator)

Accounts toevoegen in Proximus Webmail of Proximus Mail | Proximus

Je hebt nu je e-mailaccount toegevoegd aan de Proximus Mail-app en je kunt tussen accounts switchen door te tikken op het Paars instellingenpictogram (3 streepjes) icoon en je account.

En op deze wijze zouden er e-mails dan vanuit elk van beide betrokken accounts moeten kunnen verstuurd worden (=vanuit het toepasselijke e-mail adres)

 

Dat klopt en heb ik gedaan maar de vraag was en is: via de webmail app op smartphone en tablet een nieuwe mail opmaken kan dat enkel via hoofdaccount?

Ik kan idd via de 3 horizontale lijnen van postbus wisselen naar 2 ancere accounts. Als ik dan een nieuwe mail probeer te versturen blijft deze “hangen” in postvak uit.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat er dan een probleem is dat een Proximus medewerker nader zal moeten laten bekijken (weer eens een tijdelijk probleem met één of andere Proximus mailserver?)

Vanop computer kan ik wel afzender kiezen … ben ik de enige of niet?

Reputatie 7
Badge +4

Nee zopas een wisseltest gedaan op GSM met een hotmail adres in de Proximus mail app en inderdaad het bericht wordt niet verzonden (blijft in uit staan)

Hallo Proximus???

Reputatie 7
Badge +4

@ChrisvcBik Gebruik je dezelfde instellingen als voor het hoofdaccount ? Als je een nieuwe mail opstelt, kan je bij ‘van’ met een pijltje naar beneden een andere verzender selecteren. Geeft dit hetzelfde resultaat als je dat op die manier probeert ? 

 

Hallo Proximus????

Wat is het nut nog van dit forum?

Reputatie 7
Badge +3

@ChrisvcBik 

Is het gelukt volgens de uitleg die @HadewychT gegeven heeft?

 

Geert

Neen. Maar ik vermoed dat de webmail app is geupdated want sinds eergisteren lukt het wel als je van postbus wisselt om mails te versturen via subaccounts zonder dat ik de instellingen heb aangepast. Bedankt om mij te contacteren!

Reputatie 7
Badge +3

graag gedaan! 🙂