Vraag

webmail


hoe kan ik in webmail overschakelen naar één van mijn andere accounts , bv van xxx1@skynet.be naar xxx2@skynet.be of überhaupt er op inloggen want ik kom steeds op xxx1@skynet.be terecht.

 

 

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mailbox_add/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-mailbox-toevoegen-in-proximus-webmail.html

 

Opmerking: indien we over “aliassen”  (1 mailbox 5 aliassen) spreken, komt steeds in dezelfde mailbox terecht 

hoe kan ik in webmail overschakelen naar één van mijn andere accounts , bv van xxx1@skynet.be naar xxx2@skynet.be of überhaupt er op inloggen want ik kom steeds op xxx1@skynet.be terecht.

 

@evanwas het zullen aliassen zijn waarschijnlijk maar geen aparte mailboxen die je gebruikt 

 hier kan je alvast terug vinden hoe je de aliassen aangemaakt worden: > klik hier

nee ik spreek niet van aliassen maar van de ene mailbox naar de andere, we kregen vroeger 5 mailboxen met 5 aliassen, ik gebruik die 5 mailboxen maar kan nu niet inloggen op een andere mailbox, ik kom steeds terecht op mijn eerste mailbox en kan zowel op myproximus of webmail niet overschakelen naar een andere mailbox. 

 

@evanwas dus ook niet als inlogt met die verschillende mail adressen en wachtwoord op

http://webmail.proximus.be 

als het ook niet lukt dan eens je cookies, cache en history wissen van je browser 

ik krijg de mogelijkheid niet om een ander email adres in te vullen, ik kom automatisch terecht op mijn eerste mailbox, vroeger kon je vandaaruit in webmail overschakelen naar een andere mailbox, nu niet meer , ook niet op myproximus

 

 

@evanwas best afwachten tot iemand die van Proximus zelf is , eens je mailbox(en) profiel natrekt 

je kunt best al ondertussen in je forum profiel de betrokken mail adressen invoeren ergens in een gemarkeerd privé vak zodat alleen iemand van proximus zelf die kan zien

Info i.v.m. invullen van je forum profiel:
Als je ingelogd bent op het forum
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor Proæimus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Reputatie 7
Badge +4

ik krijg de mogelijkheid niet om een ander email adres in te vullen, ik kom automatisch terecht op mijn eerste mailbox, vroeger kon je vandaaruit in webmail overschakelen naar een andere mailbox, nu niet meer , ook niet op myproximus

 

Dit lijkt mij op een “automatische login”  voor de betroken website, nee? Bv

https://support.microsoft.com/nl-be/help/4028534/microsoft-edge-save-or-forget-passwords

Kunnen de automatisch ingevulde gegevens ook niet overschreven worden?

dit is pure waanzin, ik heb geschiedenis verwijderd zoals gevraagd en op iedere website dat ik kom moet ik terug de cookie instellingen wijzigen, wordt gevraagd om terug login en password in te vullen , maar op webmail val ik terug automatisch op mijn eerste mailbox en kan ik niet naar mijn andere mailboxen overschakelen wat vroeger wel kon, links bovenaan op de pagina van webmail. Ik gebruik Safari op Macbook.

 

inderdaad aangezien ik al aangegeven had van “als het ook niet lukt dan eens je cookies, cache en history wissen van je browser” 

Dus wacht gewoon eerst de reactie en het verder onderzoek van iemand van proximus zelf af.

waar kan ik mijn mailboxen beheren, ik vind die mogelijkheid niet meer...bizar

 
Reputatie 7
Badge +4

MyProximus - Mijn producten -  Proximus mail (ik zie/kan daar aan mijn 2 mailboxen)

@evanwas via >https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/Overview/Proximus-Mail__/

de email box namen zijn nu veranderd naar een alias die vroeger in die email box zat en de email box naam zit nu als alias in de nieuwe email boxen, zo heb ik nu 6 aliassen in de 5 mail boxen , wat gebeurt er als ik die laatste alias (vroegere mailboxnaam) verwijder in de nieuw gecreëerde mailboxen, gaat de ganse mailbox dan verloren?

 

 

@evanwas een ↪ alias verwijderen ↩ doet niks aan je mailbox zelf een alias is meer te zien als een andere naam die verwijst naar die mailbox.

Als je die alias verwijdert en wilt gebruiken bv in een andere mailbox kan je alleen maar pech hebben als er juist iemand anders zou ondertussen identiek het zelfde mail adres aangemaakt hebben.

Ook kun je geen mail adressen (aliassen) meer aanmaken met de naam @skynet.be wel met @proximus.be

Reputatie 7
Badge +4

U kunt  zelf aliassen verwijderen, maar zelf geen mailboxen schrappen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-e-mailadres-aanmaken-of-verwijderen.html

 

Inderdaad sinds enige tijd worden enkel aliassen vermeld en de volgorde is zeker niet alfabetisch

De “oude e-mailadressen” type fa123456@skynet.be kunt u  zelf niet schrappen en ze zijn alhoewel niet vermeld nog altijd toegankelijk 

@evanwas  Daarom dat je hier dikwijls een bericht ziet van klanten die vragen aan de proximus forummedewerkers om hun mailbox te laten schrappen aangezien ze dit niet zelf kunnen 

Voor alle duidelijkheid: Vroeger stonden de e-mailadressen van het type fa123456@skynet.be er wel bij maar konden ook niet geschrapt worden, dus dat ze er niet bijstaan is echter niet de reden dat je ze niet kunt schrappen.

ok ik zie wat ik kan doen, ik zou graag enkele van mijn @skynet mail adressen veranderen naar @proximus adressen veranderen maar dan moet ik die ook veranderen op de vele websites waarop ik ben geabonneerd, dus wil ik eerst beide tegelijkertijd kunnen gebruiken: mijnnaam@skynet.be en mijnnaam@proximus.be en dan geleidelijk aan mijn mailadres veranderen op de vele websites en geadresseerden in mijn mail adresboek

 
Reputatie 7
Badge +4

Zolang nog niemand anders het @proximus.be adres gebruikt kan je die ook aanmaken en naast elkaar gebruiken. 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-e-mailadres-aanmaken-of-verwijderen.html

Reageer