Beantwoord

Wachtwoord outlook 2016 wijzigen

  • 11 May 2023
  • 8 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, Ik krijg van mijn beveiliging (McAfee) bericht dat mijn e-mail gehackt is en ik mijn wachtwoord moet wijzigen, ik heb dit vroeger reeds gedaan maar ik kan niet meer terugvinden hoe, als ik via bestanden, account, wijzigen dan komt er niet het scherm waar ik mijn wachtwoord kan wijzigen maar wel het scherm in bijlage, moet ik daar misschien mijn allereerste gegevens, e-mail adres fb*****@skynet.be en de andere  gegevens die ik ooit van Proximus heb ontvangen ingeven?

M.v.g. Lieve

 

icon

Beste antwoord door Martin 11 May 2023, 12:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Als je uw wachtwoord van je mail wilt veranderen moet je eerst via deze weg je wachtwoord veranderen → Wachtwoord van je mailbox | Proximus

en dan dit nieuw wachtwoord invoeren in outlook 

Email instellen: Microsoft Outlook 2016/2019 / 2022

NB: voor SMTP en POP3 wordt eigenlijk respectievelijk  relay.proximus.be en  pop.proximus.be aangeraden.

Outlook 2016 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  1. Open Outlook 2016 
  2. Vul je e-mailadres in. Klik op Volgende 
  3. Vul je wachtwoord in. Klik op Verbinding maken
  4. Klik op Volgende (naast je e-mail adres)
  5. Kies Imap
  6. Vul de velden in zoals hieronder beschreven:
    • Inkomende mail:
      • Server: imap.proximus.be
      • Port: 993
      • Encrypton method: SSL/TLS
    • Uitgaande mail:
      • Server: relay.proximus.be
      • Port: 587
      • Encrypton method: STARTTLS
      • Check "Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is vereist"
    • Klik op Volgende 
  7. Vul je wachtwoord in
  8. Kies je imap e-mailadres. Klik op Voltooien
Reputatie 3
Badge +1

Beste Martin,

Alvast bedankt voor uw reactie, ik ga dit zeker proberen, waar ik wel een beetje vastzit is dat ik niet het gewenste/gewone scherm krijg als ik mijn account in Outlook 2016 probeer te wijzigen? Ik krijg dan het scherm dat je ziet in bijlage i.p.v. het scherm waar je de wijzigingen kan invoeren en als ik dan onderaan *E-mailinstellingen opnieuw instellen* selecteer dan gebeurt er niets, ik ga dan verder met *Volgende* en dan krijg ik een scherm dat zegt *Account is bijgewerkt* en kan ik dus niets wijzigen daarom was mijn vraag ook of ik het oorspronkelijk/allereerste E-mailadres enz. van Proximus moet invoeren?

M.v.g. Lieve

 

Ik heb natuurlijk zelf geen outlook 2016 om het eens te controleren maar je zit niet in de goede menu waar je ook alleen maar in feite je nieuw wachtwoord moet invoeren en voor de rest moet er tenslotte niks anders veranderd worden.

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Mogelijks dient u uw skynet e-mail paswoord eerst via uw MyProximus account te wijzigen en vervolgens aan te passen in uw outlook 2016 om terug toegang tot uw e-mail e bekomen

 

cfr. bv.

Change or update your email password - Microsoft Support

Other email accounts will require you to change your email account password on the website for the account provider

 

Change your Password and Server Settings in Outlook 2016

  1. Press Ctrl+Alt+S to open Send/Receive settings. ...
  2. Click Edit.
  3. Select the account.
  4. Click Account Properties to open the Internet Account Properties dialog.
  5. Enter your new password on the email tab then click OK to save and close the dialog.

 

 

@Godelieve.van.landeghem  ter bijkomende info:
De menu die jij krijgt wordt hier beschreven:
https://www.outlook-tips.net/tips/change-password-outlook-2016/

Reputatie 3
Badge +1

Beste mensen,

Allereerst super bedankt voor jullie snelle reacties, uiteindelijk was dit de oplossing zoals hierboven door Expert M_016 vermeld =>

Mogelijks dient u uw skynet e-mail paswoord eerst via uw MyProximus account te wijzigen en vervolgens aan te passen in uw outlook 2016 om terug toegang tot uw e-mail e bekomen.

Via MyProximus en daar dan verder via het mail icoontje rechts bovenaan kom je in je Proximus/Skynet mailbox waar je uw wachtwoord kan wijzigen, als je daarna Outlook 2016 opent wordt er door een pop-up naar het nieuwe wachtwoord gevraagd, eens dit ingevoerd werkt alles terug normaal! 😀Nogmaals dank aan iedereen voor jullie bijdrage! M.V.G. Lieve

Reputatie 3
Badge +1

Sorry Martin, jou antwoord was ook reeds van in het begin de juiste oplossing!!!!!! 😀

M.V.G. Lieve

Heel graag gedaan en blij te horen dat het voor u opgelost is.