Al maanden geleden (januari) een internetbox gekregen toen de bbox-3 het begon op te geven. De wifi instellingen zouden automatisch overgenomen worden, zeiden ze… Maar niet dus.
Sedertdien is het niet gelukt om het SSID of het wifi wachtwoord aan te passen met MyProximus (zowel de app als de webinterface). Ik zie de instellingen, ik kan andere gegevens invullen, maar wijzigingen worden niet overgenomen door de internetbox.
Ik heb hierover met proximus helpdesk gebeld en gebeld en gebeld en gebeld… telkens opnieuw hetzelfde scenario dat afgelopen werd, ondanks ik telkens zei dat al deze stappen al eerder doorlopen waren (heropstarten, geavanceerd heropstarten, standaardconfiguratie herstellen, opnieuw instellen) en geen soelaas brachten. Ik heb gevraagd om met iemand die er meer van kent te kunnen spreken, maar er is blijkbaar voor prive-klanten die al decennia klant zijn geen 2de lijn support mogelijk. “Repeating the same actions over and over and expecting a different outcome is the definition insanity” kwam al gauw bij mij op.
Uiteindelijk alle hoop opgegeven toen een helpdeskmedewerkster mij, zonder schroom, vertelde dat het instellen van SSID en wachtwoord via MyProximus niet werkt met de internetbox, maar enkel met de bbox-3, waar ik sterke twijfels bij heb
Ik kan alleen denken dat er een probleem is met het toestel waardor de configuratie van de wifi niet overgenomen wordt…
En dus heb ik enkele vragen:
Waarom kan ik via MyProximus het SSID en wifi wachtwoord niet aanpassen?
Wouden ze niet nog eens een nieuw toestel laten leveren omdat ik nog meer net een nieuwe interbox had ontvangen?
Waarom luisteren de helpdeskmedewerkers niet naar de klant, spreken ze elkaar tegen en vertellen ze onwaarheden?
En waarom blijf ik nog klant bij proximus?
