Skip to main content
Antwoord

Waarom kan ik via MyProximus het SSID en wifi-wachtwoord niet wijzigen?

• August 7, 2025
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Al maanden geleden (januari) een internetbox gekregen toen de bbox-3 het begon op te geven. De wifi instellingen zouden automatisch overgenomen worden, zeiden ze… Maar niet dus.

Sedertdien is het niet gelukt om het SSID of het wifi wachtwoord aan te passen met MyProximus (zowel de app als de webinterface). Ik zie de instellingen, ik kan andere gegevens invullen, maar wijzigingen worden niet overgenomen door de internetbox.

Ik heb hierover met proximus helpdesk gebeld en gebeld en gebeld en gebeld… telkens opnieuw hetzelfde scenario dat afgelopen werd, ondanks ik telkens zei dat al deze stappen al eerder doorlopen waren (heropstarten, geavanceerd heropstarten, standaardconfiguratie herstellen, opnieuw instellen) en geen soelaas brachten. Ik heb gevraagd om met iemand die er meer van kent te kunnen spreken, maar er is blijkbaar voor prive-klanten die al decennia klant zijn geen 2de lijn support mogelijk. “Repeating the same actions over and over and expecting a different outcome is the definition insanity” kwam al gauw bij mij op.

Uiteindelijk alle hoop opgegeven toen een helpdeskmedewerkster mij, zonder schroom, vertelde dat het instellen van SSID en wachtwoord via MyProximus niet werkt met de internetbox, maar enkel met de bbox-3, waar ik sterke twijfels bij heb 

Ik kan alleen denken dat er een probleem is met het toestel waardor de configuratie van de wifi niet overgenomen wordt…

En dus heb ik enkele vragen:

Waarom kan ik via MyProximus het SSID en wifi wachtwoord niet aanpassen?

Wouden ze niet nog eens een nieuw toestel laten leveren omdat ik nog meer net een nieuwe interbox had ontvangen?

Waarom luisteren de helpdeskmedewerkers niet naar de klant, spreken ze elkaar tegen en vertellen ze onwaarheden?

En waarom blijf ik nog klant bij proximus?

Beste antwoord door J&S

Aanpassen naar het ssid en wachtwoord van mijn keuze werkte nog steeds niet. 
Ondertussen heb ik wel ontdekt waar het probleem zat.

Blijkbaar is de validatie op het wachtwoord invulveld niet sluitend, er wordt namelijk geen waarschuwing gegeven als het paswoord niet voldoet aan de maximale lengte.

Voor zover ik heb kunnen vaststellen is er voor WPA2 een beperking van 16 karakters, maar in MyProximus kan je een wachtwoord ingeven van arbitraire lengte zonder dat dit een fout toont.

Nu ik een korter wachtwoord gekozen heb is de internetbox geüpdatet met mijn eigen wifi-instellingen.

Als iemand hier dat kan, misschien aan het IT-team dat de website/app beheerd doorgeven dat dit best aangepast kan worden.
En ondertussen de mensen van de klantendienst hiervan op de hoogte brengen?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 7, 2025

@J&S  Ik heb een kleine aanpassing gedaan, geef dit een uurtje en dat alles aanpasbaar zijn via My Proximus

• Auteur
  • August 7, 2025

@J&S  Ik heb een kleine aanpassing gedaan, geef dit een uurtje en dat alles aanpasbaar zijn via My Proximus

@Luc.M :En wat is dat dan, die kleine aanpassing? Gewoon nieuwsgierig om te weten wat er niet lukte op de helpdesk dat jij op een paar minuten oplost?

Ik heb nog niet geprobeerd om het paswoord te wijzigen op dit moment, aangezien ik niet thuis ben en dus het resultaat niet kan zien...

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 7, 2025

@Luc.M  je modem stond standalone ipv in het pack.

• Auteur
  • Antwoord
  • August 22, 2025

Aanpassen naar het ssid en wachtwoord van mijn keuze werkte nog steeds niet. 
Ondertussen heb ik wel ontdekt waar het probleem zat.

Blijkbaar is de validatie op het wachtwoord invulveld niet sluitend, er wordt namelijk geen waarschuwing gegeven als het paswoord niet voldoet aan de maximale lengte.

Voor zover ik heb kunnen vaststellen is er voor WPA2 een beperking van 16 karakters, maar in MyProximus kan je een wachtwoord ingeven van arbitraire lengte zonder dat dit een fout toont.

Nu ik een korter wachtwoord gekozen heb is de internetbox geüpdatet met mijn eigen wifi-instellingen.

Als iemand hier dat kan, misschien aan het IT-team dat de website/app beheerd doorgeven dat dit best aangepast kan worden.
En ondertussen de mensen van de klantendienst hiervan op de hoogte brengen?