Skip to main content
Vraag

Waarom gaan mijn mails in SPAM??

• June 12, 2025
  • 11 reacties
  • 181 Bekeken

Walter V R

De laatste tijd gaan mijn mails steeds meer in de SPAM folder.
Ik lees mijn mails in Outlook, dus daar zie ik ze niet binnenkomen. Ik moet steeds naar webmail gaan.
Het gebeurt zelfs met eenvoudige mails naar mijn beste vriend, die ik dagelijks mail.
(1 bestemmeling, geen links, geen hoofdletters)

Waarom???

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • June 12, 2025

Staan er Spamfilters in uw outlook. Of geraken uw berichten niet langs de spamfikters van Proximus? Ik heb wel de indruk dat er bij Proximus de laatste tijd rare dingen gebeuren.

Ik weet niet of het veel gaat helpen, maar door op zo'n gespamde mail  (rechts?) te klikken kun je zeggen dat die mail geen spam is, dan train je de spamfilter. 

Morgen is het misschien terug in orde, alhoewel het is vrijdag de 13de!

Walter V R
  • Auteur
  • Apprentice
  • June 12, 2025

Mijn Outlook heeft geen spam filters, maar leest enkel de Inbox van de mail server. En dus niet de spam folder daar.
Ik klik inderdaad op “geen spam” en dan verhuist die mail naar de Inbox en zo wel naar mijn Outlook.
Ik heb ook de correspondent in mijn contacten staan als vertrouwd adres.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 13, 2025

@Walter V R 

Op de webmail ontvang je de mails wel gewoon in de inbox?

Geert

Walter V R
  • Auteur
  • Apprentice
  • June 13, 2025

Neen, op webmail komen ze in de SPAM folder.
Pas na het klikken daar op “geen spam” gaan ze naar de Inbox en daarna dus pas naar mijn Outlook

Walter V R
  • Auteur
  • Apprentice
  • June 14, 2025

Onderstaande mail van dit forum zat ook in mijn spam folder:
Deze keer zonder het woord SPAM in de titel toe te voegen

Van: Proximus Forum <replyproximus@skynet.be>
Verzonden: donderdag 12 juni 2025 23:39
Aan: xxxxxx.xxxxxxxxxxxxx@skynet.be
Onderwerp: Reactie op bericht Waarom gaan mijn mails in SPAM??

Beste Walter V R,

Cvanloon heeft een nieuwe reactie geplaatst in het topic 'Waarom gaan mijn mails in SPAM??’.
Bekijk hier de reactie.

Is de reactie van Cvanloon interessant? Toon dan zeker jouw waardering door een “like” te geven. Of, nog beter, duid het antwoord aan als “beste antwoord” indien jouw probleem hierdoor opgelost is.

Mocht je geen berichten meer willen ontvangen over dit topic, verwijder dan hier dit topic uit jouw lijst met favorieten.

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus Community Team
---
Het kan zijn dat er meer reacties zijn maar je ontvangt daar geen melding meer van totdat je het forum weer bezoekt.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • June 14, 2025

​  ​@GeertC 

Bij mij komen ook alle reacties van het Proximus Forum in de spam terecht en niet in de inbox van webmail zoals je beweert.Dus daarin kan ik ​@Walter V R wel volgen.

Ik heb daar in het verleden nooit problemen mee gehad,dat reacties van het forum nu in de spambox terecht komen is sinds de problemen met webmail.

• Rising star
  • June 15, 2025

Oei, bij mij komen ook alle antwoorden van proximus  terecht in “junkmail”. Daar mijn problemen groter waren dan dit heb ik dit nooit gemeld.

Walter V R
  • Auteur
  • Apprentice
  • June 16, 2025

De notificatie van bovenstaande reactie komt weer binnen in de Spam folder op webmail.

• De labelling met [SPAM] is echter verdwenen
  • De datum in de directory is
  • Terwijl de datum vermelding in de mail 1 dag vroeger is

Martin
  • June 16, 2025

Voor wat het waard is:

Ik had dit vroeger ook voor dat die mails lange tijd altijd in de spam terecht kwamen en met vertraging.
Maar op een schone dag, zonder dat ik daarvoor Proximus aangesproken heb en heb deze ook nooit aangevinkt als geen spam, was dit ineens opgelost en is het tot nu toe nog altijd in orde. Hoe het komt dat dit ineens opgelost was daar heb ik nog altijd het raden naar!

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 17, 2025

Neen, op webmail komen ze in de SPAM folder.
Pas na het klikken daar op “geen spam” gaan ze naar de Inbox en daarna dus pas naar mijn Outlook

Blijf je deze mails dan nadien in de inbox ontvangen of gaan de nieuwe mails dan opnieuw naar SPAM?

Geert

Walter V R
  • Auteur
  • Apprentice
  • June 17, 2025

Ze blijven in de SPAM folder binnenkomen.
De laatste tijd wel iets minder.