Vraag

Waar kan ik een formele klacht indienen via email bij Proximus?

  • 27 March 2023
  • 8 reacties
  • 950 Bekeken

Vandaag ontving ik ongevraagd een aanvraag tot fiber installatie via onderstaande e-mail van Proximus.

Hierop reageren via reply is onmogelijk en een e-mail adres om een formele geschreven klacht in te dienen is onmogelijk op de website van Proximus te vinden. Bij deze plaats ik dus mijn klacht maar op het forum, in de hoop dat Proximus hier mee aan de slag gaat.

Ik heb enkel, tijdens het telefoontje van de medewerker, erin toegestemd dat men mij, op het moment dat men fiber in de wijk van mijn gemeente zou uitrollen, zou contacten om na te gaan of ik al dan niet interesse zou hebben om me eventueel op dat moment aan te sluiten. Dit is totaal iets anders dan een bevestiging voor fiber installatie !!!

 

 

Beste,


Zoals aangegeven, ik heb deze installatie helemaal niet besteld. Ik verzoek u dus met aandrang deze aanvraag tot installatie bestelling te annuleren.

Gelieve te noteren dat ik deze handelswijze van ongevraagde installatieaansluiting helemaal niet op prijs stel.

Bij herhaling van dergelijke communicaties zal ik overwegen om al mijn diensten bij u op te zeggen.


Graag bevestiging van de annulering van dit fiber pack.

 

 

 

Groeten, 
Luc De Bock

------ Origineel bericht ------

Van: do-not-reply@proximus.com

Aan: luc.db

 Verzonden: maandag 27 maart 2023 14:42 Onderwerp: Bevestiging van je aanvraag

 

Fiber: de juiste keuze!

Dag Luc

Welkom in de wereld van Fiber !

Bedankt voor je interesse.

 

Alle details vind je in het bijgevoegde document

 

Proximus Center
Klantendienst
Referentie: R000000110000P9NXN-1
Klantennummer: 
Datum van de aanvraag: 27 maart 2023
Te bewaren
document
Dhr Luc Db

Bevestiging van uw aanvraag
U hebt de juiste keuze gemaakt voor uw gezin, en uw aanvraag is in goede handen.
Uw persoonlijke gegevens
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
> Installatie- en facturatieadres: XXX
> Contactgegevens:
· GSM: XX
· E-mail: luc db
Een foutje in de bovenstaande gegevens? Laat het ons direct weten via www.proximus.be/contact. Zo bent u
zeker van een optimale opvolging van uw aanvraag.
Fiber komt naar u toe! Wat zijn de volgende stappen?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
We geven uw aanvraag door aan Fiberklaar, het bedrijf dat het fibernetwerk in uw gemeente zal aanleggen.
Het fibernetwerk wordt geleidelijk aan uitgerold in de loop van de volgende maanden. Fiberklaar zal u een
seintje geven wanneer uw adres op het fibernetwerk kan worden aangesloten (zie voorwaarden op
www.fiberklaar.be/aanpak). Daarna zal Proximus u contacteren voor de keuze van uw product/fiber Pack

 


8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Call down.

Dit is helemaal geen bevestiging van een bestelling voor een fiber aansluiting.

Dit is gewoon een bevestiging van jouw interesse om op de hoogte te blijven van de rollout in jouw regio.

Proximus bevestigt dat ze jouw aanvraag nu doorsturen naar Fiberklaar.

Je zal nu door Fiberklaar gecontacteerd worden, en kan je met hen je beslissing bespreken (al dan niet aansluiten).

Hou er rekening mee dat jouw huidige diensten (telefoon, TV, internet) op het kopernetwerk zullen afgesloten worden ten laatste 5 jaar na beschikbaarheid van fiber, kan ook vroeger.

PS. Een aansluiting op Fiberklaar is (nu) volledig gratis, en verplicht jou niet om nu al een fiber product bij Proximus af te nemen.

Dus waarom niet?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Luc DB 

beste,

dit is wel een vooraanleg aanvraag voor fiber

k zal het order annuleren en bevestiging wordt verzonden (indien er over apparatuur wordt gesproken mag je dit negeren)

Men is begonnen met uitrol glasvezel in jouw regio

Zonder je toestemming kan dit natuurlijk niet zomaar uitgevoerd worden. Excuses.

Ik geef dit ook door aan Fiberklaar.

vriendelijke groeten

Tina 

 

Beste,

laatstleden ontving ik een brief om aan te sluiten op het fibernetwetwerk, er werd een dossier opgemaakt en alles was klaar voor uitvoering.

Bij de aanleg bleek dat ze de kabel toch niet tot bij mij gingen leggen, zogezegd maar 2 woningen in zijarm van de wijk, dit zijn er evenwel drie. aan de overkant zijn er slechts 2 huizen en daar werd de kabel wel voorzien. ik nam al telefonisch contact op en beloofden mij tot 2x toe om contact op te nemen. Nog niemand gehoord of gezien. Ook via email diende ik een klachtformulier in opnieuw geen reactie. Vandaag techniekers in de straat om de fiber tot binnen te brengen, volgens hen moet ik worden aangesloten. Jullie klantvriendelijkheid trekt op geen kloten . Daarbij zijn de herstellingen aan het voetpad allesbehalve behoorlijk uitgevoerd. 

een hele ontevreden klant😡😡😡😡

Ter info:

Ik weet niet wie de vooraanleg van fiber uitvoert daar, Proximus of Fiberklaaar.

Als het fiberklaar is zou je best ook eens contact opnemen met → fiberklaar 

Reputatie 7
Badge +3

@Quinten1 

Om dit verder te kunnen navragen hebben we je klantgegevens ook nodig

kan je je profiel aanvullen aub?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

groeten

Tina

 

Waarom krijg ik een telefoon van 02 880 99 15 met Proximus promoties van iemand die GEEN nederlands spreekt ????

Marc

 

 

@Willemsmarc 

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen, als ze maandag de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +4

In het beste geval betreft het een medewerker van een extern call center dat “voor Proximus werkt/door Proximus voor promotiedoeleinden ingeschakeld werd” (en is het aldaar verkeerd gelopen)

 

 

= anders heeft X zich onterecht voorgedaan als een Proximus medewerker (of contractant)

Reageer