Beste forumleden. Ik heb deze vraag al eens gesteld via mijn professioneel profiel. Maar omdat het over mijn privéadres gaat, nogmaals een oproep aan onze experten.
Waar blijft mijn modem die zogezegd op 5 november 2019 zogezegd om 5u s morgens aangeboden was en teruggestuurd is door Bpost naar Proximus?
Of was dit toch een vroege 1 aprilgrap van Proximus?
We zijn ondertussen al maanden verder en ik heb nog steeds een Bbox2
Bladzijde 1 / 2
Vul best zoveel mogelijk gegevens in op uw forumprofiel, dan gaan de proximusmedewerkers u gemakkelijker vinden waarschijnlijk maandag.
Beste, alle mogelijke gegevens zijn ingevuld hoor
Maar dat is nu al van 5 november dat wij op die nieuwe modem wachten……...
Hier komt niemand van proximus zelf op het forum langs tijdens het weekend die dit verder kan onderzoeken, ‘t zal voor maandag zijn.
@jan44 Ik heb het nodige gedaan zodat er via Bpost een nieuwe bbox3 modem wordt geleverd.
Beste Thierry, die ook privébericht aub.
Ik ben nu pas terug op het forum geraakt.
Is in orde Thierry, er zal iemand aanwezig zijn
Beste vrienden, ik ga hierover ook een nieuwe topic starten, maar probeer hier eerst : wij hebben de nieuwe modem ontvangen maar die werkt niet. Nougatbollen.
ADSL blijft gewoon pinken gedurende uren…………… Alle geïnstalleerd hoe het moet.
Bbox2 terug aangesloten en werkt binnen de tien minuten.
en toch blijft je bbox3 zijn DSL led knipperen, dan zou ik durven denken dat die bbox3 defect is, aangezien je die op iedentiek de zelfde manier verbindt als de bbox2 en met de bbox2 wel in orde is.
@jan44 Heb je ook de voedingsadapter van de bbox3 modem gebruikt?
Kabels, adapter. Vandaag nogmaals Bbox3 ingeschakeld en heb terug vastgesteld dat ADSL gewoon blijft knipperen..... Bbox2 terug aangesloten en binnen de 10 minuten terug internet.
@jan44 Je zegt ADSL blijft knipperen, over wel lampje hebt het dan, dit op de bbox3 modem gemarkeerd als “DSL”
Ja DSL
Ok was maar om zeker te zijn en misverstanden te vermijden, want ik dacht omdat je zei en na 10 minuten kan ik surfen met de bbox2 dacht ik dat het mss een probleem was de de Internet logins op je bbox3, die niet gepusht werden en dat je ergens anders een adsl ledje zag knipperen, maar nu is het 100% dudelijk.
Het ziet van langsom meer naar uit dat de bbox3 ergens in de fout gaat !
Niet makkelijk in een lockdown periode. Wij werken allebei van huis uit. Een geluk dat we de Bbox2 nog hebben…..
Maar hoe het nu verder moet?
De 2 en de 3 gebruiken toch identieke telefoonlijn? Er moet toch niets veranderd worden aan onze telefoonlijn?
Anders is het idd de Bbox3 die de geest heeft gegeven nog alvorens hij gebruikt kon worden, nochtans verpakking was niet beschadigd.
nee het VDSL signaal komt gewoon binnen op je koperpaar en dat inderdaad zowel voor je bbox2 als voor de bbox3 van beide moet de inwendige VDSL modem synchroniseren op dit signaal en blijkbaar lukt dit niet voor de bbox3
Maar het is natuurlijk aan iemand van proximus om te beslissen of er een nieuwe bbox3 moet opgestuurd worden of eventueel een technieker, maar zoals je zegt met de corona periode zullenze hoogst waarschijnlijk geen technieker sturen aangezien je nog verder kunt met de bbox2 enfin dit laat ik aan hen over om te beslissen.
@jan44 Zolang je nog verder kan met de b-box 2 lijkt het mij ook niet direct nodig een technicus te sturen, wanneer de crisis over is mag je gerust opnieuw een berichtje sturen zodat we iemand kunnen sturen om de binnen installatie na te kijken.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.