Beste,
Ik heb op Google en andere forum topics gelezen dat Smart Wifi ervoor zorgt dat de 2.4GHz en 5GHz onder dezelfde SSID terecht zullen komen. Dat de modem automatisch naar de beste verbinding zoekt voor elk toestel.
Ik verbind enkel mijn computer met de 5GHz zodat ik rond de 90mbps download snelheid krijg. Wanneer ik verbind met 2.4GHz daalt dit al tot 20mbps. Ik probeer er steeds voor te zorgen dat de computer altijd de hoogste download snelheid krijgt.
Stel dat Smart Wifi aangezet wordt, en het gemiddelde download snelheid van alle toestellen stijgen tot bijvoorbeeld 40mbps. Dit vind ik niet voldoende voor de computer t.o.v. een download snelheid van 90mbps.
Graag wil ik weten of ik ervoor kan zorgen dat de computer hogere prioriteit krijgt (of ik dit kan instellen) met Smart Wifi.
Ook maak ik deze topic omdat mijn 5GHz verbinding al een week zo goed als plat ligt. Komt niet voor in de netwerken; en wanneer het er wel in voor komt, dan is er slechts enkele seconden verbinding met het internet waarna het weer uit valt. Ik heb mijn modem al gereboot.
Alvast bedankt!