Skip to main content
Vraag

VPN router werkt niet meer na installatie van nieuwe Internet Box

• August 3, 2025
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Sinds gisteren mijn nieuwe Internet box is geinstalleerd lukt het mij niet om de VPN router van mijn werk te gebruiken. Bij de bbox v3 werkte het wel. Moet er soms iets aan de configuratie van de internet box veranderd worden zodat mijn vpn router terug kan werken?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 3, 2025

Ter info op het Fr forum zijn diverse berichten m.b.t. het gebruik van VPN bij een internetbox  bv.

plus de vpn pptp depuis installation de la nouvelle box | Proximus Forum

Problème de connexion VPN et autres applications sur Internet Box | Proximus Forum

Problème de Connexion VPN SSL via internet Box | Proximus Forum

= Mogelijks gaat het over onderstaande

Le protocole VPN PPTP est de base désactivé sur l’internet box car celui-ci est devenu trop obsolète.

Les paquets de données pourraient potentiellement être interceptés ou modifiés et le protocole ne dispose d'aucune méthode pour vérifier la légitimité des sources qui ont envoyé les données.

Notre service IT peut donc l’activer, mais il nous demande dans un premier temps de vérifier avec le client pour passer sur quelque chose de plus sécurisé.

= in Nl vertaling

Het PPTP VPN-protocol is standaard uitgeschakeld op de internetbox omdat het te verouderd is.

De datapakketten kunnen potentieel worden onderschept of gewijzigd en het protocol heeft geen methode om de legitimiteit van de bronnen die de gegevens hebben verzonden te verifiëren.

Onze IT-dienst kan het dus inschakelen, maar vraagt ons in eerste instantie om dit met de klant te overleggen opdat hij zou kunnen overstappen op een veiliger werkwijze.

Martin
  • August 3, 2025

in afwachting van andere antwoorden, was ik aan het zoeken op het frans forum en zie ik dat er veel meldingen zijn 

→ Rechercher | Proximus Forum