Skip to main content
Beantwoord

Volledig beeld krijgen bij openen bestand op PC

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 133 reacties
Dit beeld krijg ik bij het openen van een bestand, tekst of foto.  Graag zou ik het gevraagde op een volledig beeld zien  verschijnen. Hoe kan ik dit wijzigen .Alvast bedankt voor de hulp. Grtn,  Jean

Beste antwoord door jpdr

Op een paar jaar heb ik veel geleerd ivm basis PC, ,Acces en exell.

Maar de specialiteiten zoals met foto’s had ik nooit nodig tot dat issue in het oog sprong.

Maar goed, ik trek mijn plan en vis het wel uit.

Hartelijke dank voor uw bereidwillige medewerking en hulp.

Dank aan ieder die  tussenkwam.

Topic mag worden afgesloten

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

48 reacties

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 27 januari 2025

welk programma is dat?
Wat zijn de mogelijkheden als je links boven op “beeld” klikt? Misschien krijg je dan “volledig scherm” aangeboden?

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 233 reacties
  • 27 januari 2025

Dit is openoffice draw vermoed ik.

De file omzetten naar pdf en dan openen met uw browser of met Acrobat reader.

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 27 januari 2025

In vele programma’s lukt het ook met de CTRL-toets en dan muiswieltje om het beeld te vergroten en/of CTRL en “+”.
Anderzijds:  is dit wel een vraag die thuishoort in het Proximus forum? Ik denk eerder aan de helpfunctie in het programma zelf (zie screenshot, bovenste regel, rechts). Of een forum van de makers van het programma. Of nog een pc-help-website zoals daar zijn
https://www.gratissoftwaresite.nl/hoedoejedat
https://www.pc-helpforum.be/
https://www.seniorweb.nl/pchulp
en vele andere

Martin
  • 32890 reacties
  • 27 januari 2025

zoals Mutlie aangeeft met CTRL en + 

en ook nog :

• Zoomniveau aanpassen:

• Open je tekening in OpenOffice Draw.
    • Onderaan het scherm zie je een zoomknop. Klik hierop om de zoominstellingen aan te passen, zodat je de tekening in zijn geheel kunt zien. Je kunt ook gebruik maken van de sneltoetsenCTRL+ Scrollen om in en uit te zoomen.
  • Volledig scherm:

• Als je OpenOffice Draw in volledig scherm wilt gebruiken, kun je naar het menu Beeld gaan en Volledig scherm selecteren. Hierdoor krijg je meer ruimte voor je tekening zonder afleiding van andere vensters.
  • Paginaweergave aanpassen:

• Je kunt ook naar Beeld > Paginaweergave gaan om de tekening in zijn geheel te tonen, aangepast aan het schermformaat.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 133 reacties
  • 28 januari 2025

Bedankt

met de info hierboven ben ik al gediend. Blijkbaar hangt het ook af hoe ik iets in een bestand steek.

M.vr.gr.

Martin schreef:

zoals Mutlie aangeeft met CTRL en + 

en ook nog :

• Zoomniveau aanpassen:

• Open je tekening in OpenOffice Draw.
    • Onderaan het scherm zie je een zoomknop. Klik hierop om de zoominstellingen aan te passen, zodat je de tekening in zijn geheel kunt zien. Je kunt ook gebruik maken van de sneltoetsenCTRL+ Scrollen om in en uit te zoomen.
  • Volledig scherm:

• Als je OpenOffice Draw in volledig scherm wilt gebruiken, kun je naar het menu Beeld gaan en Volledig scherm selecteren. Hierdoor krijg je meer ruimte voor je tekening zonder afleiding van andere vensters.
  • Paginaweergave aanpassen:

• Je kunt ook naar Beeld > Paginaweergave gaan om de tekening in zijn geheel te tonen, aangepast aan het schermformaat.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 133 reacties
  • 29 januari 2025

Blijkbaar rare info.

Zoon heeft die foto genomen met GSM en in map gestoken.

Ik zie info om dat naar PDF te zetten; hoe doe ik dat ?

De bedoeling is dat beeld op volledig scherm te krijgen zonder het ganse formulier van de werkbalken enz…    Kan dit ?

Via BEELD kan ik enkel de foto vergroten  zoals 100%  of met de pijltjes  op en af .

Zo kan ik ook verder met vergroten   tenzij een oplossing van al het omgevende weg is.

Grtn

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 29 januari 2025

Beste JDPR
Ik wil je graag helpen, daar niet van, maar ik kan niet want ik ken het programma (Open Office Draw?) niet. Ik weet wel te vertellen (maar juist) dat het via een macro zou gaan, maar dat is ver boven mijn pet.
Eén van de forumleden kan je misschien wel verder helpen?
Maar misschien is je vraag opgelost als je kan afdrukken naar pdf?

Bedenk wel dat dit nogmaals benadrukt wat ik hierboven al schreef: je vraagt iets concreet over een bepaald programma in een totaal verkeerd forum!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 133 reacties
  • 29 januari 2025

Ik ken dat ook niet DRAW.

Als ik Open office 4.1.15  aanklik zie ik DRAW er niet tussen staan.

Verkeerd Forum ? Waar moet ik dan zijn ?

Ik heb steeds in het verleden hulp gehad van Martin.

Martin
  • 32890 reacties
  • 29 januari 2025

kijk eens in de adresbalk van van je eerste photo dat je gepost hebt wat daar staat

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 233 reacties
  • 29 januari 2025

@jpdr 

Uw vraag stellen in Userbase - Forumoverzicht

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 29 januari 2025

@jpdr 
Heb je geen helpfunctie in dat programma? Volgens je screenshot wel. Dat dient daarvoor.
Waar heb je het programma gedownload? Bij de fabrikant? Die biedt hoogstwaarschijnlijk een help pagina of zelfs volledig helpforum ter beschikking aan.

Dan heb je nog software forums die help bieden. Ik heb er hierboven al enkele opgesomd. maar dikwijls kan google je ook uitkomst bieden. Typ gewoon je vraag in en vermeld zeker het programma.
Wedden dat je snel de oplossing vind? Maar wel de vraag duidelijk stellen ;)

Martin
  • 32890 reacties
  • 29 januari 2025

@jpdr 

je kan de vraag ook stellen op het open office draw forum want ik ken dat programma niet goed genoeg:

klik hier → OpenOffice.org - Draw - forum

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 29 januari 2025

OpenOffice is niet slecht maar zeker niet het meest verspreide gratis office pakket. De meeste ontwikkelaars die eraan werkten zijn ook overgestapt naar (het eveneens gratis) LibreOffice dat regelmatig (+/- maandelijks en dikwijlder indien nodig)) wordt bijgewerkt. Dat in tegenstelling tot OpenOffice waar de laatste bijwerking in december 2023 was. Wat niet noodzakelijk een ramp is.

Dat terloops gezegd zijnde, blijkbaar is het bestand dat ​@jpdr op zijn volledig scherm wil zien gewoon een jpg (foto v/d gsm van de zoon).
Is de “openen met” verkeerd ingesteld (door de installatie van OpenOffice?) en is dit aanpassen naar MicrosoftFotos dan niet de beste (en makkelijkste) oplossing en beter dan een ingewikkeld office pakket?

Martin
  • 32890 reacties
  • 29 januari 2025

Dan kan ​@jpdr het bv al eens proberen om de jpg te open of te slepen naar zijn browser en daar volledig beeld instellen

Jamo
  • Motivator
  • 271 reacties
  • 29 januari 2025

Omzetten naar pdf: Klik boven aan op bestand, klik onderaan op” exporteren als”, klik op “direct exporteren als pdf”,kies een map om te bewaren, geef een bestandsnaam of behoud de huidige. Je kan nu de pdf openen op volledig scherm.

mvg

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 29 januari 2025

Of gewoon openen als .jpg?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 133 reacties
  • 30 januari 2025

Gedaan wat Jamo voorstelt maar krijg zelfde beeld maar met ander zijvenster op links  (om   pdf te wijzigen )

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 30 januari 2025

Open bestandsbeheer, zoek de foto van je zoon (die waar het hier over gaat) met de extensie .jpg of .jpeg. De oorspronkelijke dus.
Dan klik met de rechter muisknop op die foto en kies “openen met”. Maak daar een keuze, als je iets ziet staan zoals Micosoft Foto  of Microsoft Photo (of gewoon zonder Microsoft) kiest dit. Dan zou het toch moeten lukken.

• 279 reacties
  • 30 januari 2025

@jpdr 

Ik heb deze uitleg gevonden.

https://www.pumbo.nl/support/binnenwerk/printklare-pdf-maken/open-office

Misschien  eens proberen.?

Mvg 

Artie

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 133 reacties
  • 30 januari 2025

Zopas  gedaan wat Artie hierboven voorstelt.  Resultaat is hetzelfde als in bericht van 4 uur terug.

het is niet zo erg dat het stoort want ik kan het vergroten via BEELD naar 100% of  zelf de maat inzetten maar ik heb  het dus niet op volledig scherm  zonder die werkbalken. Dat is in feite een abnormaal beeld vind ik.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 133 reacties
  • 30 januari 2025

als ik het bestand open in BESTAND   en klik op EIGENSCHAPPEN    krijg ik het volgende,  zegt dat iets

Martin
  • 32890 reacties
  • 30 januari 2025

@jpdr welke browser gebruik je 

doe die open en sleep die jpg eens met de muis naar je browser

klik dan op F11 

wat geeft dit ? krijg je dan een volledig scherm

Of anders kijk eens of dit je verder helpt:

zie ook ➡️ Hoe jpg-bestanden te openen in Windows 11 ▷➡️

Mutlie
  • 1869 reacties
  • 30 januari 2025

Ik vraag me eigenlijk af of iemand heeft gelezen wat ik hoger heb geschreven?
Maar doe rustig verder hoor.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 133 reacties
  • 31 januari 2025

Martin,

Ik heb geprobeerd met : Hoe jpg-bestanden te openen in Windows 11 ▷➡️   en ik krijg die foto op een witte achtergrond   en bovenaan de mogelijkheden om te verwerken, dus zoals de werkbalken in Open Office.

Ik denk dat ik nu weet waarom ik die foto niet op het ganse pc-scherm krijg. Kan ook mis zijn.

Ik denk dat onze kadé die foto genomen heeft van het PC-scherm en dan opnieuw in een map heeft gedumpt.  Kan dat  ?

Nu, ik haalde reeds aan dat het niet zo erg is dat de werkbalken  erop staan, als die foto maar kan vergroten.

maar  , leg mij eens uit wat u bedoeld met :  @jpdr

Kunt u mij eens uitleggen hoe ik dat moet doen , aub

Multi :

Ik heb ook uw info geprobeerd en de bedoeling is alle mogelijke situaties te proberen.

Dus , u uitleg is dus ook niet ongewenst. Wordt gewaardeerd !!!!!

Alle hulp is welkom

Ondertussen heb ik ook weer iets bijgeleerd.

M.vr.gr.

Martin
  • 32890 reacties
  • 31 januari 2025

@jpdr Het speelt geen rol die foto in jpg-formaat gedumpt werd bij staat die in de map “Jeanpaul” die op zijn beurt in de map “Backup Codima” staat en die staat op zijn beurt weer in OneDrive map enz...

om eens te testen in je windows 11 browser klik je rechts op je IMG_0018.jpg en in het menu dat opent klik je op kopieren 

dan ga je naar je browser en plak het in een nieuw venster dat je in je browser open staan hebt.

je kan het ook door met de muis op de IMG_0018.jpg te gaan staan en met de linker muisknop die je ingedrukt blijft houden die IMG_0018.jpg naar je venster in de browser te slepen en dan de linker muisknop loslaten.

dan kan het  browser venster die je jpg bevat op volledig scherm zetten met de F11 op je toetsenbord eens aan te klikken.

Reageer