Vraag

vol wifi maar toch geen internet


Wij hebben al geruime tijd problemen dat we volop wifi hebben maar dat we toch geen verbinding hebben met internet voor enkele minuten( kan soms korter of soms langer zijn). Bbox herstarten is al enkele keren gedaan maar geeft geen oplossing.


21 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@roels 

Heb je nog wel internet via de kabel?

 

Geert

 

Tv blijft wel constant spelen en dit is het enige dat via de kabel inzit.

Maar voor alle duidelijkheid hebben we wel internet maar valt deze zeer regelmatig gewoon weg dat er niks kan laden voor enkele seconden tot enkele minuten

Reputatie 7
Badge +3

@roels 

is dat op meerdere apparaten zo of op één apparaat?

 

Geert

Meerdere apparaten, op zowel ons 2iphones als op laptops en iPad zelfde probleem

Reputatie 7
Badge +3

@roels 

Gebruik je buiten de bbox nog draadloze versterkers (zoals bijvoorbeeld een WiFi booster)?

Heb je deze al eens herstart?

 

Geert

Deze hebben we inderdaad, maar heb eens een week zonder geprobeerd en dan hebben we nog steeds hetzelfde probleem. Plus dat we dan veel minder bereik hebben ook

Moet wel zeggen dat deze eigenlijk geen booster is maar plc adapters via electriciteitsnet om bereik te vergroten

apparaten die aangesloten zijn maken eigenlijk verbinding via de utp poort van de bbox en dus gebruiken geen wifi dus eigenijk min of meer vergelijkbaar met een utp netwerkverbinding met je bbox maar dan niet via netwerkkabel maar via elektriciteitsdraden wat weer gevoeliger is voor vervuiling op het elektriciteitsnet.

 

Reputatie 7
Badge +3

Moet wel zeggen dat deze eigenlijk geen booster is maar plc adapters via electriciteitsnet om bereik te vergroten

zijn dit DEVOLO’s van Proximus?

 

Geert

Nee, zijn er van tp link. Maar als we deze niet insteken en kabel uittrekken uit de bbox merken we geen verschil met de onderbrekingen.

Heb je dan ook niet het zelfde probleem met je internet verbinding die wegvalt als bv. je  laptop/pc rechtstreeks verbonden is met de bbox.

Ik vermoed van wel maar heb dit nog niet kunnen testen bij gebrek aan een kabel die lang genoeg is

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed van wel maar heb dit nog niet kunnen testen bij gebrek aan een kabel die lang genoeg is

@roels Je kan dit perfect testen , door je laptop even te verplaatsen en deze te verbinden met een UTP kabel en inpluggen op je modem. Gebruik de gele kabel die bij de levering/installatie bij de Bbox in de doos aanwezig was  .

Reputatie 5
Badge +2

@roels Zou je het eens kunnen testen met de kabel zoals Pat52 aangeeft. Als je bereik niet goed is met de modem kan dit ook verbrekingen geven. 

Net getest met kabel aan laptop en probleem blijft hetzelfde.

Ik heb net hetzelfde probleem denk ik. De ene moment perfect internet het andere moment geen.

 

Getest via kabel in de modem en met het programma pingplotter

Ik zit al meer dan een jaar met dit probleem. Wifi verbinding perfect, maar geen netwerk op beschikbaar op alle toestellen ( tablets, telefoon, p1 meter, laptop). Ook na het verwijderen van alle extra aansluitingen en toestellen. Soms dagen zonder problemen en dan plots krijg je deze melding. TV en laptop via lan kabel is geen probleem. Na verschillende bezoeken van technieker en het vervangen van internetbox, aansluipunt en kabels is er nog geen oplossing. Zelfs via booster hetzelfde probleem. Na telefonische contact met uw diensten of herstart van toestellen of internetbox werkt alles weer normaal.

Ik vergelijk het met een perfecte waterleiding, maar er komt soms geen water door.

Walter 

Reageer