Skip to main content

Kan dit eigenlijk zomaar? Een huisbaas en een Syndicus je verplichten om bij een andere provider te gaan omdat de bewoners die tegen stemmen tegen de vooraanleg van Fiberklaar voor Proximus?

Wat voor raad kan ik hierover krijgen?

Het appartement is aangekocht.

Om te antwoorden op de originele vraag:

Het lijkt mij dat elke eigenaar de vrije keuze heeft om zijn provider te kiezen, daar hebben andere eigenaars en de VME geen zeggenschap. Dat is ten slotte privé en daar heeft iemand a der geen zaken mee. 

Indien uw vrije keuze het echter nodig maakt om gebruik te maken van gemeenschappelijke delen dan moet de VME via een geldige AV hiervoor zijn toestemming geven. Indien er vanwege de VME een weigering is kan u daartegen in beroep gaan. Zulke beroep neemt toch wat tijd in beslag, U moet om kans te maken een advocaat betalen, .....Het volstaat niet om gelijk te hebben, ge moet ook gelijk krijgen. 

In principe zou ik altijd eerst praten met andere eigenaars om te bekomen wat ik wens. Trachten om gerechtelijke geschillen te vermijden, judtitie is toch een beetje een loterij. Is het echt erg om te moeten kiezen voor telenet als de anderen gekozen hebben voor proximus. Soms moet nen zijn ego durven loslaten en aannemen dat ook de anderen een mening kunnen hebben.

Ten slot zou ik toch eens nagaan of er een mogelijkheid bestaat waarvoor u de VME niet nodig heeft. Ik denk dat er wel een is.

 

 


Reageer