Skip to main content
Vraag

Via webmail mails versturen lukt niet meer

• August 28, 2025
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

Gisteren kon ik plots, van het ene moment op het andere, geen mails meer versturen via webmail. 
Of die nu een attachment hebben of niet maakt geen verschil.
De mails staan in ‘verzonden items’, maar komen niet aan mij de respondent en keren ook niet terug als onverzendbaar.
Er is op dat moment NIETS veranderd op mijn pc, en als ik mijn webmail open op een andere laptop heb ik net hetzelfde probleem.
Ontvangen lukt nog wel.

Wie kan me helpen???

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 28, 2025

Lees a.u.b de andere topics onder die van jou, Ze gaan er bijna allemaal over.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 28, 2025

wat bedoel je Guyke? Ik heb nog maar één antwoord onder die van mij.

Martin
  • August 28, 2025

@Miekehill dat er nog andere topics zijn omtrent het zelfde probleem 

bv hier → Uitgaande email via relay.skynet.be | Proximus Forum

Martin
  • August 28, 2025

FYI: Het ie zeker geen algemeen probleem want als ik verstuur met thunderbird komen die onmiddellijk toe.

Dus mss ook best dat je er altijd bij vermeldt met welke mail client je mails verstuurt en of je ook de problemen ondervindt als je verstuurt via https://webmail.proximus.be 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 28, 2025

Ik heb enerzijds een gmail-adres waarmee ik nog nooit een probleem had, anderzijds mijn skynet-adres, vanwaar ik werk via https://webmail.ux.proximus.be/mail
Het is precies daar waar het schoentje wringt! 
Tot nog toe beperkten de problemen zich tot occasioneel traag of ineens afslaan. Soms ook traag ontvangen. En een concept te lang laten open staan, zorgde ook voor problemen.
Nu is het verschrikkelijk vervelend dat versturen niet meer lukt, terwijl er wél staat ‘verzonden’ 😨

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 28, 2025

FYI: Het ie zeker geen algemeen probleem want als ik verstuur met thunderbird komen die onmiddellijk toe.

Dus mss ook best dat je er altijd bij vermeldt met welke mail client je mails verstuurt en of je ook de problemen ondervindt als je verstuurt via https://webmail.proximus.be 

Dan heb jij toch iets meer geluk want ik verstuur ze ook met Thunderbird en de ene keer vliegen ze erdoor en de andere keer duurt het tot 2 minuten en dan krijg ik :”verzenden is mislukt.Het bericht kan niet worden verzonden,omdat de wachttijd van de verbinding met uitgaande server is verlopen”.

Probeer het opnieuw,

En als ik dan opnieuw probeer soms na 3-4 keer en soms meteen.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 28, 2025

Mails opmaken blijft ook bij een probleem. Wanneer je er (te) lang overdoet om een mail op te maken of wanneer er een bijlage wordt toegevoegd, dan loopt dit vaak hopeloos vast. Tussendoor zelf opslaan is soms de oplossing, maar zeker geen garantie. Ik verstuur de mails ook steeds in BCC naar mezelf om zeker te zijn dat ze daadwerkelijk zijn verzonden...