Skip to main content
Vraag

Verzonden e-mails niet opgeslagen

• November 30, 2025
  • 3 reacties
  • 27 Bekeken

De laatste dagen worden niet alle verzonden e-mail’s opgeslagen. Er ontbreken er verschillende sinds 20/11. Ik werk met Thunderbird maar als ik ga kijken op de proximus webmail zijn deze ook niet terug te vinden onder verzonden of sent.   Zijn er nog mensen met dit probleem? Zeer vervelend omdat er bij zaten ivm boekingen .

3 reacties

Martin
  • November 30, 2025

Geeft Thunderbird het dan niet aan dat hij ze niet kan opslaan, zijn het mails met bijlagen die niet opgeslagen worden.

Mutlie
  • November 30, 2025

Een verkeerde configuratie van de SMTP server kan leiden tot het niet opslaan van verzonden berichten. Maar als dit een nieuw verschijnsel is ga Ik  er van uit dat de in de accountinstellingen  de server correct is ingesteld voor de map "Verzonden". Sluit Thunderbird eens volledig af en start dan opnieuw op. Soms helpt het om de mappen handmatig te synchroniseren (ophalen).

Je hebt toch niet onlangs wijzigingen aangebracht in je beveiliging (antivirus en/of firewall)?

• Auteur
  • Practitioner
  • December 3, 2025

Het waren inderdaad mails met bijlagen. Nu blijkt alles terug normaal.   Er is trouwens ook nog het probleem dat het niet mogelijk is om de Sent e-mail te bekijken vie de Gmail op onze GsM’s . Dit heeft ook altijd goed gewerkt maar de Proximus mail heeft geen Sent map meer maar wel een Verzonden map en het lukt mij niet om deze aan elkaar te koppelen