Skip to main content
Vraag

Vertraging internet via WiFi

  • June 20, 2024
  • 18 reacties
  • 197 Bekeken

Indien ik een zoekopdracht doe in google, of op de iPhone een App start, dan zit er altijd enige vertraging vooraleer er iets gebeurd.

Het gaat over enkele seconden.

Het is dus niet dat internet traag is, het reageren is alleen traag.

 

Niet enkel op mijn toestellen, maar ook op alle andere toestellen.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

18 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Henri123  welke modem heb je?, of wifibox, 

wifi is altijd wat trager in reageren, 

heb je al eens geprobeerd om te modem te herstarten zodat die een koude start krijgt (helpt soms).


  • Auteur
  • Rising star
  • June 20, 2024

@Henri123  welke modem heb je?, of wifibox, 

wifi is altijd wat trager in reageren, 

heb je al eens geprobeerd om te modem te herstarten zodat die een koude start krijgt (helpt soms).

Welke modem ?
B Box 3 denk ik, kan ik dat zien in Mijn Proximus ?

Al meerdere malen geprobeerd alles te herstarten.

In het begin lijkt het responsiever, maar na korte tijd is de respons terug trager.


Martin
  • June 20, 2024

@Henri123 

anders gewoon de internet box eens resetten, zie hoe het moet → hier


  • Auteur
  • Rising star
  • June 21, 2024

@Henri123

anders gewoon de internet box eens resetten, zie hoe het moet → hier

 

Heb ik al meerdere keren geprobeerd. Dan gaat het even vlotter maar binnen korte termijn vertraagt de respons weer.


Martin
  • June 21, 2024

heb je dat ook voor met bv een laptop direct verbonden met utp kabel aan de internet box of is het enkel via wifi en is het dan via wifi rechtstreeks van de Internetbox of zitten er booster tussen.


  • Auteur
  • Rising star
  • June 21, 2024

heb je dat ook voor met bv een laptop direct verbonden met utp kabel aan de internet box of is het enkel via wifi en is het dan via wifi rechtstreeks van de Internetbox of zitten er booster tussen.

heb je dat ook voor met bv een laptop direct verbonden met utp kabel aan de internet box of is het enkel via wifi en is het dan via wifi rechtstreeks van de Internetbox of zitten er booster tussen.

 

Ik heb helaas geen computer die direct met UTP verbonden is.

 

Wifi rechtstreeks van de Modem, geen booster ertussen.

 

Vertraging treedt ook op las je vlak naast de modem staat.


  • Auteur
  • Rising star
  • June 25, 2024

Niemand enig idee of suggesties ?


Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • June 25, 2024

Misschien zijn er te veel programma's actief in ds achtergrond. Ik zou beginnen met alles eens af te sluiten. 


Mutlie
  • June 26, 2024

[...]

Niet enkel op mijn toestellen, maar ook op alle andere toestellen.

 

Wat bedoel je met “alle andere toestellen”? Zijn er dat veel?

Het kan gewoon zijn dat je wifi ietwat “overbelast” is. Dat zou meteen kunnen verklaren waarom na herstarten het even vlotter gaat (totdat alle apparaten terug zijn verbonden).

 


Martin
  • June 26, 2024

@Henri123 Als je internet pagina’s opent, gaan die dan ook traag allemaal traag open?


  • Auteur
  • Rising star
  • June 26, 2024

[...]

Niet enkel op mijn toestellen, maar ook op alle andere toestellen.

 

Wat bedoel je met “alle andere toestellen”? Zijn er dat veel?

Het kan gewoon zijn dat je wifi ietwat “overbelast” is. Dat zou meteen kunnen verklaren waarom na herstarten het even vlotter gaat (totdat alle apparaten terug zijn verbonden).

 

De iPhone van mijn echtgenote en de iMac.

 

Het doet zich ook voor als 2 van de 3 toestellen niet gebruikt word.

 

Er is ergens iets mis waardoor er een 3 à 4-tal seconden vertraging opzit alvorens er reactie is.


  • Auteur
  • Rising star
  • June 26, 2024

Misschien zijn er te veel programma's actief in ds achtergrond. Ik zou beginnen met alles eens af te sluiten. 

 

Dat kan ik uitsluiten.

 

Misschien toch eens bellen met de dienst storingen van Proximus.


Martin
  • June 26, 2024

@Henri123 

heb je eigenlijk al een factory reset uitgevoerd zoals uitgelegd »→ hier


  • Auteur
  • Rising star
  • June 27, 2024

@Henri123

heb je eigenlijk al een factory reset uitgevoerd zoals uitgelegd »→ hier

De stroom gedurende 5 minuten onderbreken en opnieuw opstarten is niet hetzelfde ?


Martin
  • June 27, 2024

Neen, dit is niet het zelfde , best dat je eens een reset doet zoals uitgelegd »→ hier  

Herstarten kan soms ook wel problemen oplossen maar is niet zo diepgaand als resetten.


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • July 2, 2024

@Henri123 De respons snelheid heeft met veel te maken. Aantal toestellen, hoe ver je van de modem zit, stoorzenders (modem van de buren bv) enzo... Ik heb in uw geval even gekeken en uw toestellen zijn te ver verwijderd van de modem waardoor er teveel verlies is en daardoor ook een trage respons tijd.


  • Auteur
  • Rising star
  • July 2, 2024

@Henri123 De respons snelheid heeft met veel te maken. Aantal toestellen, hoe ver je van de modem zit, stoorzenders (modem van de buren bv) enzo... Ik heb in uw geval even gekeken en uw toestellen zijn te ver verwijderd van de modem waardoor er teveel verlies is en daardoor ook een trage respons tijd.

 

De vertraging doet zich even erg voor als je juist naast de modem (1 meter afstand) gaat staan.


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • July 3, 2024

@Henri123 Je moet het even zo bekijken, uw toestellen in huis maken verbinding met wifi, al hebt u zelf maar 1 toestel dat te ver ligt van de modem dat kan daardoor op alle toestellen vertraging opleveren. Ook toestellen die dicht bij de modem zijn. Wifi is een 1 op 1 verbinding en geeft elk toestel in huis om de beurt connectie tijd. Zelfs smartphone of tablets die je zelfs niet aan gebruiken bent worden door de modem als een actief toestel gezien en maken om de zoveel seconde connectie met de modem. En als de dan een toestel te ver ligt van de modem moet deze meer moeite toen waardoor er een vertraging optreed.