Beantwoord

Vertraging bij gebruik vidioconferencing

  • 3 April 2020
  • 9 reacties
  • 226 Bekeken

‘k probeerde als leerkracht het programma Zoom (voor online meeting) te gebruiken met een 15-tal cursisten.

Bij het delen van het scherm komt mijn handeling telkens met vertraging t.o.v. de gesproken tekst.

‘k heb het zelfde ondervonden bij het gebruik van Live via Smartschool.

Omgekeerd is dit niet het geval. Wanneer ik zelf een meeting volg.

Kan dit te wijten zijn aan een te trage internet-verbinding? Heb Maxi-abonnement.

Kan ik dit zelf op één of ander manier testen?

Misschien los daarvan, hebben we hier ook regelmatig problemen met WIFI.

icon

Beste antwoord door StefaanThibau 4 April 2020, 11:22

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik zou om te beginnen uw profiel hier op het forum aanvullen. Dat laat toe dat de mensen van proximus u gemakkelijker vinden. Hope!ijk vandaag nog.

Wat is uw intersnelheid?

Ik heb zo een beetje een gelijkaardig fenomeen met skype. Dat marcheert zeer goed met wifi dicht bij de bbox, en dat gaat heel wat minder goed in de living, waar de snelheid heel wat slechter is.

80 Mbps naar 12Mbps

@StefaanThibau  ook dit eens lezen

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/zoom-videogesprekken-lekken-nog-meer-data-dan-gedacht/article-news-1583585.html

kun je eventueel je laptop eens bekabeld verbinden met de bbox mss is het dan beter.

terwijl je laptop verbonden is doe ook  eens een speedtest > http://speedtest.net  of

via   https://pxs.speedtestcustom.com/

Dag Martin,

Heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

‘k werk niet via de WIFI. Dus met kabel via de router rechtstreeks op de bbox.

Moet ik de router dan eventueel overslaan (weet niet of dit kan?)

Heb die speedtest nu juist eens gedaan via speedtest.net en krijg volgende waarden:

Ping: 12

Download: 51,29

Upload: 19.81

Een drietal keer gedaan en telkens overeenkomstige waarden.

Zijn dit normale waarden (want heb er niet echt een idee van)

Is het normaal dat de upload trager is dan de download?

Nogmaals dank,

mvg,

Stefaan

 

Je hebt nog een router voor de bbox3 staan dan je bent aangesloten met je laptop op die router dan.

Je zou natuurlijk eens kunnen proberen door de netwerkkabel ipv op de router aan te sluiten op je bbox rechtstreeks om vast te stellen of dit enig verschil uitmaakt.
Die snelheden Download: 51,29 en Upload: 19.81 zien er wel normaal uit de upload is inderdaad lager dan de upload en is ook normaal.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het is ook handig om te kijken wat de status is van de Zoom servers: https://status.zoom.us/ Op hun website staat ook dat de web client het beste werkt in Chrome: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/214629443-Zoom-web-client Martin het zou ook kunnen dat de topic starter met router ook de bbox bedoelt. 

dat was inderdaad niet zo duidelijk daarom dat ik afwachtte wat het antwoord ging zijn als ik voorstelde om direct op de bbox aan te sluiten.

NB;ik dacht toch misschien van wel omdat TS vraagt moet ik de router overslaan 

Reputatie 7
Badge +4

@StefaanThibau Op je lijn zie ik geen problemen. De bbox3 modem synchroniseert op het profiel van 70Mbps download en 30Mbps upload. Kan je zoals Martin aangeeft eens testen met het toestel rechtstreeks aangesloten op de bbox3 modem.

Dag Martin, Thierry,

‘k neem aan als ik de router over sla, dat ik een aantal instellingen moet aanpassen bij de verbinding?

Ben daar niet echt thuis in.

Of gaat het versteken van de netwerkkabel zomaar lukken?

‘k heb tot nu toe steeds met Firefox gewerkt voor Zoom. En had het zelfde probleem bij Smartschool LIVE.

Nogmaals dank, voor jullie antwoorden.

mvg,

Stefaan

 

Als op je pc de netwerkinstellingen voor zijn netwerkkaart zo ingesteld staan om automatische instellingen te bekomen via de DHCP  dan zou dit zo moeten lukken zonder dat je iets moet zelf instellen als je die verbindt met de bbox rechtstreeks.

zie automatisch DHCP instelling >

https://support.microsoft.com/nl-be/help/15089/windows-change-tcp-ip-settings

 

Reageer