Skip to main content
Vraag

Vernieuwing installatie

• April 9, 2026
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

Onlangs kochten wij een huis gebouwd in 1979. Er is geen internet aanwezig.

Wat er wel aanwezig is, is een oude telefoonlijn die ingebakken zit in het beton onder het huis (en oprit) en die loopt tot in de woonkamer (achteraan het huis). Deze plaats is behoorlijk onhandig om een bekabeld netwerk in het huis op te bouwen. In de garage zitten oude wachtbuizen; ook ingewerkt in het beton, vermoedelijk komt de kabel daar het huis binnen. Geen enkel aansluitpunt zichtbaar. 

Wat ik me afvraag is of het niet beter is om een volledige nieuwe verbinding aan te leggen van de straatkant (rooilijn) en de oude te laten voor wat het is. Momenteel zijn er ook voorbereidende werken bezig op straatniveau voor fiber. Hoe los ik dit op?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Metalsoldier normaal kunnen ze mits die wachtbuizen nog iets of wat zijn de fiber kabel erdoor trekken zodat je van in de garage dan de modem enzo kan zetten of alles in een andere plaats zetten mits het mogelijk is, een volledige nieuwe stel wachtbuizen is ook een optie als de oude niet meer bruikbaar zijn.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • April 9, 2026

@Metalsoldier U kan ook altijd vrijblijvend contact opnemen met onze commerciële dienst op het gratis nummer 0800 22 800. Zij kunnen samen met u bekijken welke mogelijkheden er zijn, of er eventuele kosten aan verbonden zijn en welke lopende promoties momenteel beschikbaar zijn.Groetjes,Joel.