Skip to main content
Vraag

Vermoedelijke phishing

• November 3, 2025
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik had een klein vraagje. In mijn Proximus-mailbox heb ik een aantal mails reeds als phishing gemarkeerd, doorgezonden naar Safeonweb en vervolgens dan uitgewist. Nu wilde ik weten of Proximus voor éénieder van die mails grondig nagaat of het wel degelijk phishing betreft en deze wel degelijk nog laat passeren indien het per ongeluk geen phishing zou zijn. Hoe lang worden die mails eigenlijk door Poximus bijghouden ?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Martin
  • November 3, 2025

Als jij ze wist dan kunnen die niet meer achterhaald worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • November 3, 2025

Ok, het gaat eigenlijk om enkele afbeeldingen die ik gratis gedownload had van wallpapersites en, via mijn Gmail-mailbox, toegezonden had aan een ex-collega van het werk, zonder ergens publiekelijk te delen uiteraard. En nu wilde ik even checken of die dreigmails die ik in mijn Proximus-account ontvangen had daarmeer verband hielden, maar die kans zal ongetwijfeld zeer miniem zijn zeker, want anders had die dreigementen wel via Gmail ontvangen zeker ? Volgens enkele mensen uit mijn omgeving die ik in dit verband raadpleegde, hoef ik mij totaal geen zorgen te maken, want zij hadden zelfs ook al hun hele leven via het internet gedownloade afbeeldingen bij mail aan anderen toegezonden, zonder enig gevolg.