Skip to main content

Goedendag

 

Het is al een 3 tal weken dat elke avond tussen 20 en 24 uur mijn ping de hoogte inschiet (van 9ms tot soms wel 400ms) met als gevolg een downstrram snelheid die van 35 mbps naar 1.5 mbps daalt en soms wel een packet loss tot 10%

 

Heb al vanalles geprobeerd van verzetten modem, het eeuwenoud wondermiddel aan/uit zetten. Hem een factory reset te geven, eens alle apparaten uitzetten die zogezegd verbonden zouden moeten zijn met de modem. Niets helpt echt.

 

Dacht dan misschien aan een storing ergens of 'maintenance' maar na 3 weken, en enkel tussen die uren begin ik wel vreemd en vervelend te vinden.

 

Ik ben de enige thuis en wel, kijk wel eens graag netflix, of stream wel eens van Google Play en game wel eens graag na een dag werken. Maar met die waarden is dat vrijwel onmogelijk.

 

Wat zouden oorzaken kunnen zijn en of liefst van allemaal... oplossingen? 

 

Vriendelijke groet

Wanneer je een online game speelt kijk of er geen problemen zijn met de gameservers. Een algemene website die je kan gebruiken is downdetector: https://downdetector.com/ of de website van de ontwikkelaar van het spel. Hoe ben je verbonden? Draadloos of bedraad. Speel je altijd op dezelfde servers. Hoe verder de servers in de wereld zijn hoe groter de kans op latency. Een lijntest door Proximus laten uitvoeren is ook een goed plan. 


Het is niet enkel bij het gamen. Het is meest voelbaar op de console die sowieso wat meer ping en bandbreedte gevoelig is. Maar ook algemeen op de pc of streamen op de smart tv is van hetzelfde bedje ziek.

Ik doe mijn lijntests via speedtest. Overdag is er helemaal niets van problemen. En de klantendienst is ook niet echt behulpzaam geweest tot nu toe


Je zou ook een happy house technieker kunnen inboeken: https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_happy_house_new/particulieren/r-orphans/forms/happy-house.html Ik bedoel ook dat Proximus je lijn uitmeet tot aan jouw aansluitpunt B-Box 3.Probeer ook eens bedraad s’avonds te testen door je console direct aan te sluiten op je B-Box 3.


@VelvetFischer Is je ping waarde ook hoog  als je de speedtest doet hiermee > 

https://pxs.speedtestcustom.com/


@VelvetFischer Is je ping waarde ook hoog  als je de speedtest doet hiermee > 

https://pxs.speedtestcustom.com/

 

Ik neem aan dat dit als een ja beoordeeld kan worden 😕


inderdaad ik heb maar een ping van 11 ms

Mss best de reactie van iemand van proximus zelf afwachten.


@VelvetFischer Kan je op je profiel aub je lijnnummer aanvullen zodat ik het kan nakijken ? Aan de hand van de gegevens die ik nu heb vind ik enkele een GSM-nr terug.  


Reageer