Skip to main content
Antwoord

Verdachte mails

• October 7, 2025
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Vandaag en gisteren kreeg ik een reeks verdachte mails binnen in mijn Proximus-mailbox. Deze zijn afkomstig van het adres Mail Administrator - noreply@proximus.be, en bevatten de volgende tekst, alsook enkele verdachte bijlagen :

This Message was undeliverable due to the following reason: The user(s) account is temporarily over quota. <oxwebmail_spam@proximus.be> The following attachments have been removed from the bounce message: Votre m�t�o de mardi 07 octobre 2025 � CRAS-SUR-REYSSOUZE.eml

Ik heb deze alvast verzonden naar Safeonweb en gemarkeerd als phishing, maar momenteel blijven ze blijkbaar maar komen.

Kunnen jullie mij in dit verband nadere uitleg verstrekken ?

Beste antwoord door Martin

@P. Vanbraeckel 

FYI: Je kan de mail bv doorsturen als bijlage ter controle

Misbruik van onze diensten zoals spam, phishing enz.. | Proximus Groep

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • Antwoord
  • October 7, 2025

@P. Vanbraeckel 

FYI: Je kan de mail bv doorsturen als bijlage ter controle

Misbruik van onze diensten zoals spam, phishing enz.. | Proximus Groep

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • October 9, 2025

@P. Vanbraeckel 
Helaas kunnen we geen verdere uitleg geven over verdachte mails die je hebt ontvangen.

Wij hebben hier geen zicht op. Je kan ze inderdaad wel doorsturen naar ons zoals ​@Martin zegt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 11, 2025

Hallo,

snip

This Message was undeliverable due to the following reason: The user(s) account is temporarily over quota. <oxwebmail_spam@proximus.be> The following attachments have been removed from the bounce message: Votre m�t�o de mardi 07 octobre 2025 � CRAS-SUR-REYSSOUZE.eml

snip

Dit is een boodschap van de mail server software die u vertelt dat de mailbox van uw correspondent niet beschikbaar is omdat hij vol zit … attachments zijn verwijderd om het terugkaats effect te verkleinen qua verzonden volume … 

Martin
  • October 11, 2025

Dit zou normaal de reden moeten zijn, maar is oxwebmail_spam@proximus.be  niet verdacht?

Votre météo de mardi 07 octobre 2025 à CRAS-SUR-REYSSOUZE.eml is precies een Frans weerbericht, wat vreemd is als P. Vanbraeckel  daar geen connectie mee heeft, enfin ik kan verkeerd zijn maar ik zou het eigenlijk ook niet vertrouwen moest ik zoiets ontvangen en mogelijks gebruikt om je te misleiden.

Ik weet niet of P. Vanbraeckel dan van safeonweb daar een uitleg zal van krijgen

Mutlie
  • October 11, 2025

Van SafeOnWeb heb ik nog nooit feedback gekregen, en verder ben ik het met je analyse volledig eens.