Vraag

Veranderen van pack en sociaal tarief

  • 9 December 2020
  • 22 reacties
  • 307 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

 

Hoe kan ik online van pack veranderen? Van tuttimus naar flex S.

Via de website krijg ik steeds een foutmelding en krijg ik steeds een melding dat ik het telefonisch moet regelen.

Maar dat doe ik liever niet, 2 jaar geleden klant geworden en door telefonisch bestelling heel veel problemen gehad en het duurde mij weken om alles inorde te krijgen.

Daarom liever via online, mail zodat ik bewijzen heb van het aangevraagde pack.

Via messenger ook geprobeerd, de persoon was alles inorde aan het maken, enkel moest ik nog mijn geboortedatum, adres en laatste 4 cijfers van mijn rekening nummer geven. Dit doe ik en persoon reageert niet meer. Daarna vraag ik informatie over sociaal tarief, mijn vriend heeft hier sinds kort recht op. Maar het abonnement staat op mijn naam. De persoon herhaalt mijn vraag en reageert ook niet meer ??  

Een email adres van de klantendienst vind ik ook niet.

Iemand een idee?

Alvast bedankt


22 reacties

ik zou gewon een officieel antwoord van iemand van proximus zelf afwachten, als ze hier morgen reageren.

Best zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen 

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen),

zodat zij hiermee morgen direct aan de slag kunnen.

Reputatie 2

ik zou gewon een officieel antwoord van iemand van proximus zelf afwachten, als ze hier morgen reageren.

Best zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen 

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen),

zodat zij hiermee morgen direct aan de slag kunnen.

Bedankt Martin voor de tip! Ik zal er onmiddellijk werk van maken.

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85 De persoon die sociaal tarief aanvraagt daar moet ook het pack op  gefactureerd worden.Er moet dus een overname worden ondertekend door beide partiijen voor akkoord.Die formulieren kunnen via mail bezorgd worden.Mag dat, indien ja op het emailadres dat in uw profile staat.Of mag het pack al aangepast worden en gaat u nadien alles op uw vriend zijn naam laten zetten.Groetjes,Joel

Reputatie 2

@Amanda85 De persoon die sociaal tarief aanvraagt daar moet ook het pack op  gefactureerd worden.Er moet dus een overname worden ondertekend door beide partiijen voor akkoord.Die formulieren kunnen via mail bezorgd worden.Mag dat, indien ja op het emailadres dat in uw profile staat.Of mag het pack al aangepast worden en gaat u nadien alles op uw vriend zijn naam laten zetten.Groetjes,Joel

Beste Joel,

Bedankt voor uw berichtje. 

De formulieren mogen naar het emailadres van op mijn profiel gestuurd worden.

Als het kan mag het pack al aangepast worden.

Alvast vriendelijk bedankt voor uw hulp!

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85 Ik heb de overnameformulieren laten toesturen via mail.Voor de omschakeling naar Flex is het dossier 46986367 aangemaakt.Ik volg dit op en zal u verder op de hoogte houden van de omschakeling van uw pack.Groetjes,Joel

Reputatie 2

Beste Joel,

Ik heb de formulieren ontvangen. Ik lees dat het volledig gratis is wanneer exact dezelfde diensten op exact hetzelfde adres worden overgezet anders is het 59 euro.

Moeten wij dan die 59 euro betalen als wij net ons pack veranderen?

Mvg,

Amanda

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85  De aanpassing van het pack is reeds lopende en gratis. Het zullen bij deze dezelfde diensten zijn die overgenomen worden op exact hetzelfde adres. Dat is een gratis overname. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD  Nu pas gezien dat alles al veranderd is, waarvoor dank! Bij ticket had ik vermeld dat we enkel nog tv en onbeperkt internet willen. De gsm gebruiken we al maanden niet meer. Zou het mogelijk zijn om dit nog aan te passen? 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85 Dossier 47012752 is hiervoor nog lopende omdat er nog een interventie van onze IT-dienst is vereist (via ticket IM11087725). Ik geef de informatie alvast door aan de dossierbeheerder zodat zij het nodige kan doen zodra het IT-ticket gesloten is. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD Dank u voor de top service! 🙂

Reputatie 2

beste,

Wij hebben begin deze maand een welkomsbrief ontvangen op mijn vriend zijn naam, maar bij de activering diensten staat: jammer genoeg kunnen wij de activering op dit ogenblik niet uitvoeren omwille van een administratief probleem. Wij nemen zo snel mogelijk hieromtrent contact op met u.

Wij kunnen ook niet inloggen met het klantennummer. En via de website hadden we graag een mobiel nummer overgezet van telenet naar proximus met een abonnement met smartphone. Maar daarmee wachten we best tot alles inorde is.

Kunt iemand nazien welke administratief probleem het is?

Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Amanda85 begin deze maand was deze overname nog in uitvoering, momenteel staat alles op naam van je vriend (en op zijn klantnummer). Vanaf 01/02/2021 zal ook het Sociaal Tarief toegepast worden. Groetjes, Heidi

Reputatie 2

Dag @HeidiE, bedankt voor uw antwoord.

Nog een allerlaatste vraagje. Op 20 januari hebben we een mobiel met abonnement besteld. De volgende dag kregen we een mail dat we een kopie van de identiteitskaart moesten doormailen. Dit ondertussen al 2 keer gedaan.

Is het normaal dat een bestelling wat langer duurt of zou er iets mis zijn?

Alvast bedankt, 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85

we zien je bestelling staan en een collega is ermee bezig.

je krijgt nog een mail toegestuurd om het order verder af te werken

Hou je de mail in t oog ?

groetjes

Tina

Reputatie 2

Beste,

 

Nog steeds niets ontvangen.

Wat moet er nog in orde gebracht worden?

De identiteitskaart heb ik al 2 keer doorgestuurd.

De bestelling bevestiging op 20 januari ontvangen en een dag later de identiteitskaart doorgestuurd.

Kunt u dit aub even voor mij nakijken?

Reputatie 2

Beste,

Ik had graag het abbonement en de smartphone geannuleerd.

Wij hebben heel dringend een smartphone nodig en kunnen niet langer wachten.

Mvg amanda

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85  Wens je de volledige bestelling te annuleren? Dus overdracht van het gsm nummer + de smartphone? Of wens je de overdracht van het gsm nummer wel te laten doorgaan en enkel de smartphone te annuleren? Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Ja alles, de overdracht en smartphone annuleren aub.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85 Dank je wel voor de info. Ik geef het zo door aan mijn collega dat hier achterliggend mee bezig was. Zij zal het nodige doen voor de annulatie. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Ok dank u wel @AntonellaD 

Reputatie 2

Beste,

Ik heb een vraagje. Sedert 3 jaar heb ik sociaal tarief korting bij Proximus.  Zie vorige berichten. In Januari veranderd naar Scarlet en daar doen ze moeilijk over het sociaal tarief (waar ik nog steeds recht op heb). Na heel moeilijk contact en bijna geen informatie te krijgen van Scarlet. Moest ik mijn identiteitskaart en attest gehandicapt doorsturen. Na enkele weken krijg ik bericht dat het niet goedgekeurd is om dat ze gegevens tekort hadden (BIPT). Dus stuur ik de te korte documenten van onze inkomsten. Het was onmiddellijk goedgekeurd. Maarn natuurlijk te laat omdat ze vanaf 1 maart geen sociaal tarief meer geven. Ik voel me serieus bedot.
Ik vroeg mij af of jullie die gegevens van sociaal tarief doorgeven bij vertrek naar andere provider?

alvast bedankt 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Amanda85 Proximus dient enkel te zorgen dat de  overdracht naar de andere operator kan uitgevoerd worden.Alle diensten/kortingen enz. dienen door de klant aan de nieuwe operator opnieuw doorgegeven/aangevraagd te worden.Groetjes,Joel

Reageer