Vraag

vast internet beter wifi tja lachwekend

  • 8 June 2021
  • 8 reacties
  • 71 Bekeken

Heb al lang problemen Proximus. Internet viel constant weg en hoge ping. Iemand langs geweest en dat lijkt nu beter te zijn. Valt niet meer weg. Maar nu heb ik de helft van de tijd, op alle toestellen een wifi snelheid dat tja nog geen 1mb soms zelfs geen 10de ervan. Word veel wifi verbruikt thuis. Maar zelfs als er maar 1 opzit ook. Gsm toestellen springen ook dikwijls op 4g bij de kids.  Heb 5 gsm nr betaal ook genoeg, geloof me vrij. Die technieken zegde als er iets is stuur maar een sms.  Tja vorige week gedaan hoor er niets van, enkel een sms aanrekening EU. Zal met verlof zijn denk ik. 


8 reacties

wat is de aangegeven maximum gegarandeerde snelheid die je zou moeten halen op je bbox, hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

prox forummedewerkers kunnen ook eens je lijn uitmeten op fouten.

Kunnen ook eens ...  Ik weet ondertussen wel wat ze kunnen doen. Vreemde is vast internet heeft normale snelheid wifi verzonden vanaf zelfde box niet.  Ze hebben recent nog technieken gestuurd die alles ging nakijken , was rap weg. Heb momenteel 1terra 4g van Proximus op mijn nr, nog 2 weken. Weet niet of je topics op naam kan opzoeken maar heb er al genoeg gemaakt.        Kan iemand me zeggen als ik overstap met easy switch. En dat gebeurt halverwege abonnement of ik die maand vol moet betalen of enkel bv 1 week als automatische overstap 1week gebeurt na maandelijks contract. Je bent wel mee

Probleem is thuis geen wifi ik heb een data potje gekregen, andere 4 gsm nr niet.  En het blijft maar van een probleem naar ander springen, al maanden lang, kan elke maand wel gewoon factuur betalen. Ping problemen vaste internet.  Vast internet meermaals per dag weg. Lijkt opgelost, nu heb ik geen wifi meer met momenten 60mb soms 10 KB op af op af. 

 

maar om op wifi iets deftig te concluderen zou je al moeten eerst de speedtest doen op de bbox rechtstreeks bekabeld met je computer/laptop  en als deze OK is, dan de http://speedtest.net  doen op Wifi-5.0 terwijl je met je toestel dicht bij de bbox staat en deze dan vergelijken met wat je bekabeld gemeten hebt.

Bekabeld tussen 50 en 70mb/s  weet ik zo. Bekijk het geregeld als ik merk dat wifi weer bar is.  En wifi gaat op en neer soms goed soms slecht. Maar ze zijn bij mij persoonlijk alles komen nazien. Als er iets was moest ik maar berichtje sturen naar die langs is geweest. Vorige week gedaan en dan is er stilte. Het blijft gewoon maar duren. Maanden geen deftig product in huis

Vorige topic was 20 dagen terug van me. En maand ervoor wss en er voor en ....  . Vorige was 

internet blijft maar wegvallen, dagelijks, zelfs na nieuwe bbox

 

Is dat ook het geval met wifi-5.0 of alleen bij wifi-2.4

Reageer