Skip to main content

Vanaf vandaag, 1 november kan men als klant zijn eigen modem installeren op zijn/haar Proximus verbinding. Iedereen weet dat de AVM Fritzbox al jaren en dag, de uitverkoren oplossing is, maar ik weet anderzijds dat elke modem/router leverancier zijn toestel moet laten keuren als alternatief.

Vraag is simpel:

1. waar vind ik de lijst van deze gekeurde toestellen ?
  2. En voor welk type van verbinding ?
  3. En moeten we iets melden naar Proximus toe als we dit veranderen ?
  4. En hoe breng je BBOX terug naar een PRoximus shop ?
  5. Is er een vermindering van het abonnement ?

@Master-magic

Ik dacht dit ook op het eerste zicht van die “Archer BE800” maar het zal voor ONT’s zijn die een SFP+-module hebben, dus heb je toch nog een ONT (fibermodem) nodig!

@Martin

Idd de Netgear heeft geen zulke aansluiting.🧐

Mvg 

Artie 

@Artie de netgear is ook 4 keer 1Gbps poort, de archer heeft 2,5 poorten, dan kies ik liever voor de archer, en als ik niet rechtstreeks met de fiber kabel op de poort kan aansluiten dan kan ik nog opteren voor met UTP aan te sluiten van de ONT te starten, wel stopcontact dan terug ingenomen, maar dat werkt ook want werk nu zo op de router.

is toch nog niet voor volgende week 😛 ga eerst Fastfiber snelheid testen enz.

daar geven ze ook al de inlog gegevens mee online als je besteld hebt.

en ik zie dan nog of de Archer direct aan de fiber kabel kan aangesloten worden of niet, maar weet nu al zeker dat die Archer de aankoop zal zijn met de positieve opties erbij.

ik krijg op de link een oeps tekst dat ze het later opnieuw proberen.

wil de tekst ook zien ;) 

@Master-magic 
onder deze link, daar staat het volgende:

Technische specificaties

We nodigen je uit om de technische specificaties in de onderstaande documenten te lezen:

Voor een fiberlijn:

Voor een koperlijn:

Hoe installeer je je eigen apparatuur

1. Klik op onderstaande knop en meld je aan.
    Log in op MyProximus
  2. Ga naar de pagina van je internetproduct (bijvoorbeeld Internet Maxi).
  3. Klik op Je eigen apparatuur installeren.
  4. Kies Je eigen modem registreren. Vul het serienummer van de modem in en sla op.
  5. Volg de instructies van de fabrikant om de nieuwe modem te installeren.

Belangrijk: Bewaar je Proximus-modem thuis. Het kan handig zijn bij technische problemen.

Problemen met je toestellen

We bieden geen ondersteuning voor de juiste werking van je lijn zolang je je eigen apparatuur gebruikt. Hier zijn echter een paar stappen die je kunt nemen om de bron van je probleem te controleren.

• Start eerst je eigen modem opnieuw op.
  • Als het probleem aanhoudt, vervang dan je modem door de modem die wij hebben geleverd. Als het probleem is opgelost, betekent dit dat het probleem bij jouw apparatuur ligt. Je moet dan contact opnemen met de fabrikant van je modem.

Blijft het probleem echter aanhouden, hou de Proximus-apparatuur dan aangesloten en neem contact op met onze klantenservice zodat het technische probleem kan worden onderzocht.

Ik zie nergens iets staan over Je eigen modem registreren. Ik woon in Wallonië en het zal waarschijnlijk nog een tijdje duren dat ik Fiber ga hebben, dus het is bij mijn weten bij mij nog altijd VDSL2. Ik wacht volgende week af (vanaf morgen) om PXS eens op te bellen en te zien wat ze ervan weten.

zie je via myproximus → myproximus/products/details/internet

Daar zal je waarschijnlijk nog op tripple vlan en als je single VLAN kiest kan je dan niet verder gaan

Ik ben heel sterk aan het overwegen  om een Asus rt-be88u aan te schaffen en die heeft wel een sfp+ voorziening, maar de vraag is dan welke module past erin die ook compatibel is met Proximus?

Hier heb ik ook nog iets gelezen over dergelijke modules = eigen fibermodem UB

Ik heb wel gans de thread niet doorgelezen mss vind je er nog meer info in dit verband

Reageer