Skip to main content
Vraag

Upload snelheid omhoog

Forum|alt.badge.img

Op dit moment heb ik de Fiber actief om precies te zijn de snelste die er is Ultra Fiber. 

NU hoorde ik onlangs dat de upload van deze lijn hoger gezet zou gaan worden naar 8 Gbps. Maar klopt dit ook en is dit dan ook op ons pack van toepassing ? Of is dit dan een nieuw pack waar je voor moet bij betalen ? 

Heeft iemand al van gehoord of ergens gelezen ? 

15 reacties

Martin
  • 32894 reacties
  • 5 januari 2025

Ultrafiber is sowieso 8.5Gbps Als het nog maar pas is dat je op ultra fiber zit zou het kunnen dat dit nog niet aangepast/doorgestroomd is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 111 reacties
  • 5 januari 2025

@Martin 

Ja dat klopt ik heb de volledige download aan 8 Gbps en heb het al een tijdje :) 

Maar ze hadden mij gezegd dat de Upload van 1 gbps naar 8 Gbps zou gaan , dus de simultane snelheden of zo iets. Dus een download ban 8 gbps en een upload van 8 Gbps. 

Maar klopt dat wel ? 

Martin
  • 32894 reacties
  • 5 januari 2025

Inderdaad dat is voorzien dat dit binnenkort zal ingevoerd worden.

Forum|alt.badge.img+2

@patrick1981 de persoon die je deze info heeft verschaft heeft je geen blaasjes wijs gemaakt lol, dit komt er zeker aan, denk tegen de zomer dat dit er zal zijn, kan vroeger zijn ook.

nog beetje geduld ;) 

moet dit ook hebben voor mijn aankomende modem met 10G ondersteuning van Fritzbox dat normaal in februari zou beschikbaar zijn.

• Apprentice
  • 5 reacties
  • 26 januari 2025

welke aanpassingen komen eraan ? momenteel standaard fiber pack dus 500/500

gaat dit de hoogte in ? Graz

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 316 reacties
  • 26 januari 2025

@Powerray enkel Ultra Fiber pack het hoogste en duurste packet.

wil je meer snelheid moet je meer betalen ;) 

Martin
  • 32894 reacties
  • 26 januari 2025

Het gaat hem over Giga fiber en Ultra fiber waar ook symmetrische snelheden voorzien zijn.
Dit in de eerste helft van 2025:

• 2,5 Gbps/2,5 Gbps
  • 8,5 Gbps/8 Gbps

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 316 reacties
  • 10 februari 2025

@Martin ​@patrick1981 de upload is sinds dit weekend al wat hoger, nog niet helemaal maar het is al ietsje hoger, tegen 1 maart start het.

Martin
  • 32894 reacties
  • 10 februari 2025

@Master-magic Maar er staat ook bij vermeld dat Proximus deze datum zou kunnen uitstellen om de kwaliteit van de te leveren prestaties te garanderen.

Hopelijk doen ze dit niet ;-)

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 316 reacties
  • 10 februari 2025

@Martin hier is de snelheid al verhoogd met 1000 voor de up, dus ze zijn er al mee bezig.

Martin
  • 32894 reacties
  • 10 februari 2025

@Master-magic Dat is in ieder geval toch al een stap in de goede richting.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 316 reacties
  • 10 februari 2025

@Martin Idd het is een begin, toevallig ontdekt dit weekend, nog nergens melding van gezien.

ze zullen het stapsgewijs invoeren denk ik om te testen of de lijnen het aan kunnen.

• Apprentice
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025

ik zie bij type 3 1000/500, betekent dit dan dat megafiber naar 1000/500 gaat ipv 500/500 ?

Martin
  • 32894 reacties
  • 12 februari 2025

bij mijn weten was het enkel voor Ultra en giga fiber dat er een upload verhoging ging komen ?

EDIT:

Addendum to Bitstream Fiber PON Bitstream Fiber PON Shared and Single VLAN:
Updated and New UNI rate limiting Types on XGS-PON Approved by BIPT on 25/11/2024

Een nieuw UNI-snelheidsbeperkend type zal worden geïntroduceerd in het Bitstream Fiber PON-aanbod voor gedeelde en enkele VLAN.
Dit nieuwe profiel krijgt de naam Type 5b.
De uploadsnelheid van de huidige Type 4 en Type 5 wordt verhoogd.
Een overzicht van alle profielen op Shared en Single VLAN die vanaf de lancering beschikbaar zullen zijn, is te vinden in de onderstaande tabel:

Access Type Download/Upload snelheid(2)
Type 0  50/10 Mbps
Type 1  150/50 Mbps
Type 2  500/100 Mbps
Type 3  1/0,5 Gbps
Type 4  2,5/2,5 Gbps
Type 5  8,5/2,5 Gbps
Type 5b  8,5/8 Gbps(3)

(2) Merk op dat over het algemeen alle PON-snelheidsprofielen altijd up-to-date zijn, zonder garantie dat de maximale snelheid te allen tijde wordt bereikt.

(3) Aangezien het product nog in ontwikkeling is en het testen nog niet is begonnen, kan de maximale upstream-snelheid van het nieuwe Type 5b-profiel
op de lanceringsdatum afwijken van de maximale snelheden zoals weergegeven in de tabel.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 316 reacties
  • 12 februari 2025

@Martin  Andere providers via Proximus fiber krijgen ook verhoging, althans Fastfiber.

Reageer